Gå til innhold

Reklamesanger du ikke klarer å plassere

schwin

Anbefalte innlegg

Beklager hvis dette blir feilposta men jeg finner bare ikke noe annet sted å putte den. Sanger er jo tross alt lyd på pc'en... :D Uansett, har ikke dere opplevd å sitte foran tv'en en rolig kveld, en av de endeløse sitcoms'ene har akkurat reklamepause, og så kommer en reklame hvor de har valgt en helt utrolig sang. Du er et lite øyeblikk helt fortryllet, og da den endeløse sitcom'en begynner hører du deg selv nynne på en ukjent sang som du kun kan ha fra ett sted : REKLAMEN. Dagen etter går du fortsatt og nynner på denne sangen, og det begynner å bli et lite problem for deg. Du vet ikke hva sangen heter, du vet ikke hva artisten heter, det eneste holdepunktet er at det er en reklame hvor det og det skjer og hvor de faktisk spiller denne sangen som snurrer i hodet ditt.

Hvis dette høres pittelitt kjent ut for deg, så betyr det at jeg ikke er alene om slike hendelser. Det jeg da tenkte var at man kunne beskrive reklamen her, og så kunne en av HW's smartere hoder kanskje fortelle en hvilken sang det var...

Uansett, jeg har et par slike reklamer og jeg kommer til å skrive om de her og så håper jeg noen kan hjelpe meg.

Reklame 1: Gammel fanta reklame. Det står et par gutter nede på bakken og titter opp i luften. En "pen" pike står på balkongen og skal dryppe fanta ned i munnen på en av disse guttene.. Høres dette kjent ut??

Reklame 2: Relativt ny bleiereklame. En liten baby i solhatt skal gå fremover mot faren sin, men da bleien er så utrolig god å gå i bare løper han forbi og fortsetter å løpe inn i solnedgangen. En del av teksten går slik "The road is loooooong, and...." Kjent???

Jaja, dette er hvertfall et gjengående problem for meg, så om noen kunne svare så hadde det vært strålende. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du ikke finner andre steder, da har du ikke lett skikkelig. Vi har en hel kategori som heter lyd og bilde på forumet ;)

For tidlig på morningen, men jeg ser det jo selvfølgelig nå... Er vel ca like trøtt som det du ser ut på bildet ditt... :yes:

Lenke til kommentar

Reklame 2 høres i alle fall ut som He ain't heavy (He's my brother). Jeg vet ikke om det er Elvis som opprinnelig sang den, men han har i alle fall en utgave av den.

Nå har ikke jeg sett reklamen eller hørt musikken, så det kan være at jeg er helt på bærtur.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener det er den. Aner ikke om det er originalen, men det er hvertfall ikke Elvis.

Edit: Du får som regel svar når du sender mail til de som reklamerer (i dette tilfellet Fanta) på sånne spørsmål. Jeg har gjort det før. :)

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Hvis du skriver ned (eller husker) teksten på sangen, så kan du google den ("tekst i sang" +lyrics), og finne ut hva den heter. Det pleier jeg å gjøre, og det fungerer kjempebra.

Det er gjerne litt lite med "The road is loooong, and", men du kan jo se hva du får her:

http://www.google.com/search?q=%22the+road...UTF-8&hl=no&lr=

Exactly!

Er ikke værre enn å google teksten til sangen. Så lenge det er en noenlunde kjent sang, og det bruker det å være, så finner du det på google.

Your Best Friend!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...