Seldal Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hei Hver gang jeg starter IE prøver noe å skifte startsiden min til req://orduste.dll/index.html..... (husker ikke helt om det er rett filnavn, sitter på jobb nå). Og hver gang jeg åpner en ny side prølver den å skifte igjen og når jeg søker på noe i google så kommer det opp en ny siden som dette programmet har med det søkeordet som er bare viruslinker. JEg lastet ned Spy Sweeper som sa at jeg hadde Alexa Toolbar, men det ser ikke ut som det klarer å fjerne det fordi det sier hele tiden fra at noe prøver å skifte startsiden min. Noen som har hatt samme problem og kan hjelpe meg?? Har prøvd med disse programmene: ad-aware, norton2003, s&d, cwschredder, spy sweeper Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 heter det greien som du har Alexa Toolbar eller var det bare noe Spy Sweeper som mente at du hadde den? du kan jo muligens, hvis du har denne Toolbaren, søke etter den på maskina di eller i registret og se om du finner den der. hvis du ikke finner den noen plass og du synes den blir litt for plagsom så kan du vel reinstallere Windows. det finnes en mulighet til. du kan sjekke hva som ligger under msconfig. det er et program som styrer oppstarten din. <start-> kjør-> skriv msconfig -> OK-> Oppstart. der skal alle programmene som starter opp når Windows starte ligge. med det samme du er i gang kan du sjekke om det er en prosess som heter Alexa Toolbar eller noe som kan ligne på det som ligger i under Prosesser når du trykker alt-ctrl-delete. Lykke til. Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 det var spysweeper som sa eg hadde alexa toolbar, men eg trur den fjernet det. Problemet er at når eg starter IE så prøver et program eller noe å skifte startsiden min til req:\\orduste.dll\index.html...... Og hver gang jeg søker på google, kommer det opp en ny side(vindu) med forslag til det søkeordet. og det kommer fra req:\\ ............. Må jo ver noen program som er gratis og kan fjerne det?? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Spybot skal kunne hjelpe deg og fjerne de fleste spyware som ligger på pc'en din. Gratis er det også Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Har prøvd det og det forsvant ikke Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 En oppdateringer av IE da? Prøv å se om det er noen updates i windows update. Ellers så kan du bytte brownser til noe som ikke er fullt av sikkerhetshull: Opera. Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 er opera gratis?? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 er opera gratis?? Det er gratis ja, men det er en liten reklamebanner oppe i høyre hjørne som blinker og som du får bort med å registrere deg for en 200kr eller.no Ellers så har du andre nettbrownsere som Mozilla som er gratis og uten reklame hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå