Gunnar B Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Flere som har testa 1.2patchen. Tror jeg fikk det til å fungere. http://home.online.no/~ghbingen/6800GTpic/...M3.0B%20(5).jpg http://home.online.no/~ghbingen/6800GTpic/...3.0B%20(54).jpg http://home.online.no/~ghbingen/6800GTpic/...M3.0B%20(3).jpg http://home.online.no/~ghbingen/6800GTpic/...3.0B%20(50).jpg Ligger flere bilder her: http://home.online.no/~ghbingen/6800GTpic/ Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Har du lastet ned DirectX 9c? Lenke til kommentar
40belowsummer Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hvilken driver er det du bruker? Den siste offsiel 6176 støtter vel ikke sm3.0? Man må vel også ha installert directx9 c, og er denne versjonen man finner på nettet en beta? Ellers så bildene meget bra ut. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Har en directx9.0c som er å få tak i på guru3d. Bruker siste driveren fra Nvidia som man må modifisere nv4_disp.inf fila. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Urk, SM3 har jo ikke noe å si på bildekvaliteten når shaderene opprinnelig ble skrevet for ps.1.1 1.2 1.4 og 2.0. Jeg kan gå med på at de er raskere, men jeg ser ingen forksjell på de bildene. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Urk, SM3 har jo ikke noe å si på bildekvaliteten når shaderene opprinnelig ble skrevet for ps.1.1 1.2 1.4 og 2.0. Jeg kan gå med på at de er raskere, men jeg ser ingen forksjell på de bildene. Jeg skrev: Flere som har testa 1.2patchen. Tror jeg fikk det til å fungere. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 hvist noen er flink i engelsk. I think the patch reset the settings - i'll put it back up next time I play . Bony - OK , I'm almost as worried that i'm not getting any problems as I would be if I was. Just had someone point out to me there's now a shader model 2_0_b help file in the support folder - quote: -------------------------------------------------------------------------------- Beta - Shader Model 2.0b Support in Far Cry Activating Shader Model 2.0b in Far Cry Patch 1.2 1. Install Microsoft DirectX 9.0c (Summer Update 2004) Build 1221 or later. 2. Install ATI driver that supports Shader Model 2.0b 3. Install Far Cry Patch 1.2 4. Option 1: Copy fxc.exe from <DirectX 9.0c install folder>\Utilities to <Far Cry Patch 1.2 Install folder>\bin32 Note that the default installation folder for DirectX 9.0c (Summer Update 2004) is “C:\Program Files\Microsoft DirectX 9.0 SDK (Summer 2004)”. Note that the default installation folder for Far Cry is “c:\Program Files\Ubisoft\Crytek\Far Cry” Option 2: Copy fxc.exe sent to you to <Far Cry Patch 1.2 Install folder>\bin32 Running the Shader Model 2.0b Path in Far Cry Patch 1.2 1. Run Far Cry in DEVMODE: FarCry.exe -DEVMODE 2. Bring up the Far Cry console by pressing “`” (back-quote without the double quotes – this is also usually the key with a tilde, “~”) 3. Type: \r_SM2BPATH 1 to turn Shader Model 2.0b on, and \r_SM2BPATH 0 to turn it off. This can be done dynamically within the game. 4. Type: \map <mapname> to load a map. For example: \map research will load the Research map. 5. Type: \demo <demoname> to run a demo. For example: \demo research will run the Research demo (see below for information on scripting this). You can confirm that the Shader Model 2.0b Path is being used from the legend “SM20b Path Beta” that shows up in bold yellow at the top left of the screen as shown in the Far Cry screenshot below. When Shader Model 2.0b is off, no legend will be displayed. Troubleshooting 1. I am seeing corruption when I turn on the Shader Model 2.0b path. What is wrong? A: Make sure you copied fxc.exe from the DirectX9.0c install (or the one sent to you) to the Bin32 folder in Far Cry (See step 4 above) 2. I tried turning on ShaderModel 2.0b in the Far Cry console but I don’t see the yellow text indicating the SM2.0b Path. Why? A: Make sure you are using an ATI driver with Shader Model 2.0b support and you have installed DirectX 9.0c. 3. Why do I need to copy fxc.exe from the DirectX9.0c folder to the Far Cry folder? A: Far Cry needs fxc.exe from DirectX9.0c which exposes Shader Model 2.0b in order to compile its shader files to use SM2.0b. 4. How can I activate Shader Model 2.0b from the command line? A: You can use: FarCry.exe –DEVMODE “r_SM2BPath=1” 5. Can I set other parameters in the command line so I can create and run benchmark scripts? A: Yes, for example, the following command line parameters will set different options: Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Urk, SM3 har jo ikke noe å si på bildekvaliteten når shaderene opprinnelig ble skrevet for ps.1.1 1.2 1.4 og 2.0. Jeg kan gå med på at de er raskere, men jeg ser ingen forksjell på de bildene. Det er stor forskjell på teksturene i SM3 bildene. Sjekk elefant modellen og mur teksturene... og ikke si meg en gang til at det ikke er forskjell... Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 det ser ut til å virke strålande med deg. gratulerer Lenke til kommentar
40belowsummer Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Ser ut til å fungere her også får det samme resultatet som ghbing sine screen shots. Det virker også som spillet flyter bedre, men det kan jo hende at det er den berømte placebo effekten. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Funker fint hos meg også. Føler også at Frames har gått opp litt. Kan stemme overens med hva folk som har benchet med begge deler sier. http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=31104 Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Relevant til patchen eller ikke; vannet i bilde 13 ser grisebra ut!! Resten og for den saks skyld. Kanskje jeg må revurdere "tegneserie"-feelen jeg har ang far cry... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Bakenden på gummibåten så endelig ut som plastikk, ikke messing.. Så kanontøft ut da, men jeg må si elefanten så ikke så bra ut som jeg hadde håpet! Uansett, gleder meg til å prøve dette i morgen. Tøft! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Relevant til patchen eller ikke; vannet i bilde 13 ser grisebra ut!! Resten og for den saks skyld. Kanskje jeg må revurdere "tegneserie"-feelen jeg har ang far cry... Hvis du synest det har tegneserie effekt, sjekk DISSE bildene. (tatt med et ti4200) Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Her er noen bilder fra x800 kortet mitt eks Sm3.0 MAI ÆS.. edit: anbefalt og fylle bildene helt ut Endret 23. juli 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Her er noen bilder fra x800 kortet mitt eks Sm3.0 MAI ÆS.. edit: anbefalt og fylle bildene helt ut Jævli fin grafikk der ja Ut fra det jeg har lest rundt forbi, så er det ikke så mye bedre grafikk i FarCry med SM3.0, men helst ytelsen som øker. Se her: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=31104 Har linket til den lengre oppe også, men 2 ganger gjør vel ingenting Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) for x800pro\xt Enabling PS2b for FarCry . http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33770996 jeg bruker den den er bra fikk mere flyt i spill prøv den. jeg har noen fine bilder med PS2b men får ikke lagt dem ut her. Endret 23. juli 2004 av kirjogra Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 jeg bruker den den er bra fikk mere flyt i spill prøv den. Hørt om komma? Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 hørt om dyksleksi din idiot. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 hørt om dyksleksi din idiot. Jepp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå