Gå til innhold

Far Cry og SM3.0 test bilder.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Urk, SM3 har jo ikke noe å si på bildekvaliteten når shaderene opprinnelig ble skrevet for ps.1.1 1.2 1.4 og 2.0. Jeg kan gå med på at de er raskere, men jeg ser ingen forksjell på de bildene.

Jeg skrev:

Flere som har testa 1.2patchen.

Tror jeg fikk det til å fungere.

Lenke til kommentar

hvist noen er flink i engelsk.

 

I think the patch reset the settings - i'll put it back up next time I play .

 

Bony - OK , I'm almost as worried that i'm not getting any problems as I would be if I was.

 

Just had someone point out to me there's now a shader model 2_0_b help file in the support folder -

 

 

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Beta - Shader Model 2.0b Support in Far Cry

 

Activating Shader Model 2.0b in Far Cry Patch 1.2

1. Install Microsoft DirectX 9.0c (Summer Update 2004) Build 1221 or later.

2. Install ATI driver that supports Shader Model 2.0b

3. Install Far Cry Patch 1.2

4. Option 1: Copy fxc.exe from <DirectX 9.0c install folder>\Utilities to

<Far Cry Patch 1.2 Install folder>\bin32

 

Note that the default installation folder for DirectX 9.0c (Summer Update 2004) is “C:\Program Files\Microsoft DirectX 9.0 SDK (Summer 2004)”.

 

Note that the default installation folder for Far Cry is

“c:\Program Files\Ubisoft\Crytek\Far Cry”

 

Option 2: Copy fxc.exe sent to you to <Far Cry Patch 1.2 Install folder>\bin32

 

Running the Shader Model 2.0b Path in Far Cry Patch 1.2

1. Run Far Cry in DEVMODE: FarCry.exe -DEVMODE

2. Bring up the Far Cry console by pressing “`” (back-quote without the double quotes – this is also usually the key with a tilde, “~”)

3. Type: \r_SM2BPATH 1 to turn Shader Model 2.0b on, and \r_SM2BPATH 0 to turn it off. This can be done dynamically within the game.

4. Type: \map <mapname> to load a map. For example: \map research will load the Research map.

5. Type: \demo <demoname> to run a demo. For example: \demo research will run the Research demo (see below for information on scripting this).

 

You can confirm that the Shader Model 2.0b Path is being used from the legend “SM20b Path Beta” that shows up in bold yellow at the top left of the screen as shown in the Far Cry screenshot below. When Shader Model 2.0b is off, no legend will be displayed.

 

Troubleshooting

1. I am seeing corruption when I turn on the Shader Model 2.0b path. What is wrong?

A: Make sure you copied fxc.exe from the DirectX9.0c install (or the one sent to you) to the Bin32 folder in Far Cry (See step 4 above)

 

2. I tried turning on ShaderModel 2.0b in the Far Cry console but I don’t see the yellow text indicating the SM2.0b Path. Why?

A: Make sure you are using an ATI driver with Shader Model 2.0b support and you have installed DirectX 9.0c.

 

3. Why do I need to copy fxc.exe from the DirectX9.0c folder to the Far Cry folder?

A: Far Cry needs fxc.exe from DirectX9.0c which exposes Shader Model 2.0b in order to compile its shader files to use SM2.0b.

 

4. How can I activate Shader Model 2.0b from the command line?

A: You can use: FarCry.exe –DEVMODE “r_SM2BPath=1”

 

5. Can I set other parameters in the command line so I can create and run benchmark scripts?

A: Yes, for example, the following command line parameters will set different options:

Lenke til kommentar
Urk, SM3 har jo ikke noe å si på bildekvaliteten når shaderene opprinnelig ble skrevet for ps.1.1 1.2 1.4 og 2.0. Jeg kan gå med på at de er raskere, men jeg ser ingen forksjell på de bildene.

Det er stor forskjell på teksturene i SM3 bildene. Sjekk elefant modellen og mur teksturene... og ikke si meg en gang til at det ikke er forskjell...

Lenke til kommentar
Her er noen bilder fra x800 kortet mitt

 

eks

Sm3.0 MAI ÆS.. :D

 

edit: anbefalt og fylle bildene helt ut

Jævli fin grafikk der ja :)

 

Ut fra det jeg har lest rundt forbi, så er det ikke så mye bedre grafikk i FarCry med SM3.0, men helst ytelsen som øker.

 

Se her:

 

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=31104

 

Har linket til den lengre oppe også, men 2 ganger gjør vel ingenting :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...