Arve28 Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Har en 17" Nokia husker ikke helt modell. Men når jeg har hatt den på 1 time eller 2 blir skjermen sort med en lysnde stripe horisontalt midt på. Så har jeg den av 15-20 minutter så virker den helt normalt igjen. Dette skjer ganske ofte. Noen som har noen tips til meg? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Modellen er Nokia 447M. Ingen som har noe lure tips. Kan den gå varm? Men hvorfor? Skjermen er trolig 3-4 år. Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Auda... dette er nok problem med en komponent inne i skjermen din (litt for trøtt til å huske navnet på den akurat nå Men uasnett slik som prisne er i dag er vel en reperasjon utelukket. men på den andre siden tror jeg ikke det er for stor jobb heller så du kan jo altids spørre. Hadde en Tv som var slik en gang, akkurat da hadde jeg sommer jobb hos en TV/Video reperatør så han sjefen fikset det for meg :smile: og han brukte ikke lange tiden på det heller. Men som sagt må du ut med mer en 1000 lappen er vel en ny skjerm å foretrekke. Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 En kompis av meg hadde noe av det samme problemet, han skrudde av bak dekslet på monitoren, og satt med vinduet åpent 24:7. Det viste seg at monitoren var ALT for varm. Lenke til kommentar
moft Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 det er en "Vertical Deflection" krets i monitoren som brukes til å avbøye electronstrålene til verticalt. nyere kretser har en "Thermal Shutdown" funksjon. (kretsen utvikler endel varme fordi den styrer magnetfeltet på bilderøret) når noen kondensatorer tørker ut, får den "større trøkk" om du vil si det slik. og den utvikler mer varme. et par 2 kondensatorer må skiftes , ellers kan selve utgangstrinnet på den ryke , og da må du skifte den oxo. kondensatorene koster rundt 20kroner. VDEF (om den ryker) koster under 100kr men rep sjapper kommer til å flå deg. gå til en skole , VK2 elektronikk og be dem fixe den som en oppgave. det er ingen problem. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Takk for gode råd. Får prøve å høre om en skole vil skru litt. Vet dere om noen skoler i Oslo og omegn som kunne tenke seg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå