Apoc_ Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg lurer på hvilke positive og negative sider Volvo 740 har. Da tenker jeg på slitedeler, deler som aldri ryker og diverse. Rust eller motorproblemer? Lenke til kommentar
Volvolarsen Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Det er igrunn bare ett problem med gamle volvo'r, bensinforbruket! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Dårlig benplass for passasjer fremme... Lenke til kommentar
Mad-Ass Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Det bruker ikke å vere noen særlige problemer med 740'er. Det eneste er bensinpumperèlet som bruker å gi seg etter 10-15 år. Dette koster mellm 400 og 500 kr, og er enkelt å skifte. Det firkantete forma på bilen, gjør den stor og romslig. Motorrommet er også svært romslig og gjør servicejobben enkel. Kjøper du en 740 Turbo, må du nok regne med en del bensinforbruk ja, ellers vil jeg si at min 740 GL -91, bruker rundt 0,7 l på mila(samme som vår gamle 144 DL -74). Endret 2. august 2004 av Mad-Ass Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Takker for svar Jeg har hørt at turboen er dårlig på TIC utgavene. Er det tilfelle? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Har en 87' 740 TiC har ikke annet problemer med turboen. Eneste som jeg kan finne på av negative sider er at den går litt ujevnt på tomgang, fjæringene er litt for myke etter min smak og at den er litt tungkjørt på de første gira, lett å få kengeru på tanken som det heter. Poitive sider er at den er kjempelett å trimme å få tak i deler til, det er stor og god plass. Dener orginalt sterk og sprek. den er billig, og den ser ikke så værst ut. På modellen før 88' er det ikke katalysator, så den har 20hk ekstra, dvs 186hk orginalt. ulempn med dette er at du mkå kjøre på 98 blyfri som koster 50øre mer enn 95. og den bruker rund en liter på mila ved normal kjøring. er superfornøyd med min Endret 6. august 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Dårlig benplass for passasjer fremme... hæ? der kjenner ikke jeg meg igjen hvertfall. samme plassen som på førersida, som er bra nok til at dama mi på 1.55 ikke rekker ned til pedala uten noe i ryggen. noe som kanskje lilogmed kan være en ulempe Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Grei info å vite.Har også tenkt å ha en Volvo 740 TIC som min første bil. Edit:Forandret litt,fikk vite hva TIC står for Endret 5. august 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Grei info å vite.Har også tenkt å ha en Volvo 740 TIC med Turbo som min første bil. blir vel kansje litt vanskeli å få tak i en 740 TIC uten turbo da Endret 5. august 2004 av GreenBeret Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Har hatt min i 3 år nå. 1988 740 GLE Link til bilde av bilen Det har vært lite problemer til akkurat nå i ferien. I Oslofjord tunellen begynte det å rakle noe sinnsykt. To sekunder etterpå virker det som om bilen dør og den går som ei snekke. Kjører hjem til Drammen og får den på verksted. Da de tar av toppen er det ett hull på størrelse med en femmer i første stempel. Hvordan er det mulig? Bilen har jo gått som ei klokke før dette skjedde plutselig. Ellers så har den alltid hatt noe mange 740'er har. "Klakkelyd". Isbergs sier at det ikke er noe å bry seg om og at det er en feil disse har. Jeg vet ikke. Fikk ivertall nytt stempel fra Oslo sylinderservice og klinte det inn + toppakning, o-ringer osv. Nå går den veldig mye bedre. Når det gjelder rust har jeg inntrykk av at den spises opp ganske fort hvis man ikke passer på. Jeg må ta litt nå på nedre del av dørene og hjulbuer. Ellers er det en nydelig bil. Min har automat, delskinn, sentrallås, delskinn, aircondition og takluke (rar combo). B230E gikk ikke bra nok for meg så den skal visst være chippet. Har satt på grenrør + noe annet stæsj. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Du har kanskje kjørt med for mager blanding.. dvs motoren har brent seg. Ruster fort ja... Modellene etter 88 skal jo være galvaniserte da... blir ikke så lett angrepet av rust da.. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jepp. Nå har jeg også hørt det av andre. For mager blanding. Den gikk bemerkelsesverdig billig til å være volvo og automat. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Negativt: Den er ølstygg! Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Negativt: Den er ølstygg! Hvis 740 er stygg, hva er da japanske Hiroshima-knallerter? Stygge som djevelen selv? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det største problemet med en 740 er kjøreegenskapene, den er elendig i svingene. Volvo 240, 740 ++ Er veldig solide biler, men kjøreegenskaper og komfort finnes ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 negativt: utseende Possitivt: hmm.. bra varme apparat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå