Gå til innhold

IDE kontroller vil ikke sammarbeide

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nye pc deler, blant annet ett : Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A ..

På pc'n jeg hadde før den jeg sitter på no, hadde jeg en IDE kontroller Type: Promise Ultra 100 TX2.. Den funket fint på gamle hovedkortet: Abit KT7A..

Jeg har lagt inn drivere og alt til kontrolleren, alt ser ut til og funke.. den finner hardisken og alt i oppstarten, men når jeg kommer til der jeg kan velge hvilket os jeg skal starte, da henger den seg, dvs: Den henger seg ikke før etter jeg har valgt et os og trykt enter..:( Aner ikke hva som kan være galt, kontrolleren ser jo ut til og funke fint.. Liker ikke HK't den kanskje? noen som har peilig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Formatert?

ja, jeg har formatert C: og lagt inn windows på nytt om det var det du lurte på, jeg har til og med lastet ned nyeste driverene til kontrolleren, men skal starte opp med en bootable disket i morra og legge inn en nyere "bios" til kontrolleren (sånn som ser om jeg finner alle hd'ene som står i den..)

Lenke til kommentar
Promise kontrollere er ihvertfall bra, du har vel ikke harddisken med Windows tilkoblet på kontrollerkortet vel? Det kan nok bli tull med det da. Prøv å flashe BIOS'er og reinstallere drivere :hmm: Rar feil

Jepp, skal sette i floppy'n seinere.. så teste og legge inn ny bios, om det ikke går så skal jeg prøve og sette den på en annen plass, prøve og sette hardisken som master.. prøver alt mulig :p Skal jo igrunn funke som bare det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...