Gå til innhold

Nye deler til eldre PC

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal gå til innkjøp av litt hvassere hardware til min gamle (HP :thumbdown: ) maskin, slik at jeg har to ålreite PC'er her :)

Har solgt prosessoren (1800+), så jeg trenger det, hovedkort og selvfølgelig kabinett.

Tenkt på AOpen H600B, AMD Athlon XP 2500+ & Abit NF7-S V2.0.

Noen ideer?

pain ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser greit ut det. CPU og Hovedkort passer fint sammen og er godt overklokkingsvennlig hvis det ikke er multiplierlock på CPU`en. Men du trenger ikke minne da? det du har fra før er kanskje ikke så veldig raskt.?

Lenke til kommentar
Ser greit ut det. CPU og Hovedkort passer fint sammen og er godt overklokkingsvennlig hvis det ikke er multiplierlock på CPU`en. Men du trenger ikke minne da? det du har fra før er kanskje ikke så veldig raskt.?

Det har du rett i, men jeg hadde ikke tenkt til å bruke så veldig mye penger på dette nå :/ Tar med en TwinMOS PC3200 512MB brikke også da. Noen som har noe å innvende?

Lenke til kommentar
S-ATA

FireWire

SoundStorm lydkort

Takker.

Men er lydkortet på nf7 v2.0 greit nok da, liksom. S-ATA & FireWire er ikke det jeg trenger til denne PC'n, så det betyr ikke noe.

er aldri negativt å ha flere funksjoner enn du har bruk for... man vet aldri hva fremtiden bringer.. kanskje du trenger S-ATA og FW da.. hvem vet.. har du muligheten til å ta NF7-S uten at det er særlig prisforskjell så ville jeg tatt dette kortet.. hakke sjekka priser jeg..

EDIT: sjekka priser.. rundt 150kr forskjell er en del.. ta det billigste alternativet du hvis du ikke tror du vil få bruk for S-ATA og FW. ;)

Endret av Murty
Lenke til kommentar

Akkurat nå vurderer jeg dette:

Abit NF7 V2.0

AMD Athlon XP 2500+ "Barton"

AOpen QF50A 300W <---? Holder dette til systemet tror dere? Eller bør jeg kjøpe en skikkelig god en, som jeg kan bruke i _min_ PC, og ta den jeg bruker nå (F/S 350W) i den gamle?

TwinMOS PC3200 512MB

Dette blir totalt 2.515,- på www.netshop.no

Syntes det ble litt dyrt i forhold til hva jeg valgte/andre butikker. Men liker netshop.no veldig godt som butikk da... Pluss at de hadde alt jeg så etter. Ka dokk trur?

Lenke til kommentar

Prisforskjellen ligger på rundt 200,-.

BTW: Trenger jeg plutselig FW eller SATA, kan jeg alltids kjøpe PCI kort...

Dessuten har jeg jo en annen PC, med alt dette.

Dette er en PC mine søstre og mine venner bruker når de er her.

Kan vel også legge til ang. PSU, at det vil bli et nytt skjermkort senere (har GeForce MX2 400 i den nå ( :love: )

Endret av pain
Lenke til kommentar
Akkurat nå vurderer jeg dette:

Abit NF7 V2.0

AMD Athlon XP 2500+ "Barton"

AOpen QF50A 300W <---? Holder dette til systemet tror dere? Eller bør jeg kjøpe en skikkelig god en, som jeg kan bruke i _min_ PC, og ta den jeg bruker nå (F/S 350W) i den gamle?

TwinMOS PC3200 512MB

Dette blir totalt 2.515,- på www.netshop.no

Syntes det ble litt dyrt i forhold til hva jeg valgte/andre butikker. Men liker netshop.no veldig godt som butikk da... Pluss at de hadde alt jeg så etter. Ka dokk trur?

300 watt er ikke for mye akkurat. Men det holder nok med mindre du skal ha en haug med vifter/Cd-romer/harddiser og krevende skjermkort i den.

Jeg kjører 350W med ca samme oppsett.. 8 vifter, 2 harddisker, 2 cdromer. Dette går bra.. men så har ikke jeg noe strømslukende skjermkort

Lenke til kommentar

Da ble det til:

* Abit NF7 V2.0

* AMD Athlon XP 2500+ "Barton"

* Kingston 512MB PC3200

* Aspire miditower og 400W PSU

:D

EDIT: Og senere blir det et skjermkort også. Noe i 1k klassen, får vel vente til R9800PRO har falt ned (ikke det at jeg tror den går ned så langt før den går ut men...)

Endret av pain
Lenke til kommentar
Da ble det til:

* Abit NF7 V2.0

* AMD Athlon XP 2500+ "Barton"

* Kingston 512MB PC3200

* Aspire miditower og 400W PSU

:D

EDIT: Og senere blir det et skjerkort også. Noe i 1k klassen, får vel vente til R9800PRO har falt ned (ikke det at jeg tror den går ned så langt før den går ut men...)

Du blir helt sikkert ikke misfornøyd. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...