Gå til innhold

Amd64 oppsett, HK CPU RAM

Anbefalte innlegg

Har lest en del tråder på forumet, blant annet a64 erfaringer, liste over ram som funker til x HK (pinned) osv. uten å bli så veldig mye klokere.

Hadde jeg kjøpt Socket A så hadde valget blitt nf7-s med dual/matched 2x512 ram brikker, sannsynligvis twinmos. Valget av hovedkortet tror jeg de fleste sier seg enig i.

Finnes det ikke et like "åpenbart" valg av HK og RAM til Socket 754, som er overklokkingsvennlig? :ermm:

Når det gjelder pris går jeg for det som gir mest for penga, 9800pro > x800 :whistle:

3000+ og 1024MB ram burde vel holde :)

Endret av kim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871293487

Jag tycker det ser ganska bra ut.

Jag har äntligen bestämt mig för:

EPOX 8KDA3+

AMD64 3000+

Corsair value select PC3200 2x512

Så vi får hoppas båda två att minnet funkar!

Jag ska ha mina delar till HTPC i ett DIGN HV5 kabinett.

AM

Lenke til kommentar

Høres ut som vi er ute etter mye det samme her, Kim.

Jeg skal bygge maskin til bror, trenger ikke nødvendigvis ha det 'ultimate' men det AMD64 oppsettet som gir mest for pengene i nærmeste fremtid. Maskinen kommer ikke til å overklokkes, men vil bli brukt til spill og ellers vanlig aktivitet. Brorsan har også ytret ønske om å få seg stillegående maskin, men i forhold til treskverket han har i stuen nå vil nok det meste virke som en fløyelsdrøm.

Har altså bestemt meg for Socket 754, 1gb ram, Radeon 9800.

Men hvilket hovedkort og hvilken RAM???

Fått inntrykk av at nForce3gb er tingen å satse på.

Har sett på MSI K8N Neo Platinum, men oppbygningen av kortet var visst heller skroten.

Ser Epox EP-8KDA3J ligger i omtrent samme prisklasse men er visst for nytt til at det har blitt lagt ut noen test-linker.

Epox Epox EP-8KDA3+ ser ikke dumt ut selv om det gjerne koster litt mer. Tror jeg hadde gått for det om det bare hadde hatt Firewire.

Ja... også RAM'en da...

Har sett på noen GeIL PC3200 Value 512MB fra PSData til ca 840,- stk ... syns dette er fornuftig pris, men slår meg som nesten mistenkelig rimelig i forhold til brikker jeg har sett foreslått.

Jeg er ikke fremmed for forslag av andre merker, men ha i mente at overklokking altså ikke er et tema her.

I tillegg har jeg tenkt å kjøpe:

- AMD Athlon 64 3000+

- Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA

- Nec ND-2510A

- AOpen H600B

...ved nærmere gjennomlesning ser jeg at innlegget mitt ikke akkurat overholder ISO-kravene for lettleste og strukturerte kommunikè, men for å summere:

Tips om prismessig fornuftige Socket 754 hovedkort, tilsvarende RAM og Radeon 9800 skjermkort er alle velkomne.

På forhånd takk.

J.

PS. Har brukt brorparten av ettermiddagen på å forfatte dette (på arbe' serru) og ser at noen har allerede sneket seg inn med fine forslag. Får se litt mer nøye på det når jeg kommer hjem.

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar

Oldboy Jenny, kan tilføye at jeg skal kjøpe meg Radeon 9800PRO :)

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Kan trygt anbefale dette kortet, om du ikke er ute etter alt mulig tull som måtte følge med full retail :thumbup:

Når det gjelder hovedkort har jeg og fått med meg at nForce3 250GB er tingen, derfor valget av EPoX kortet ;)

Stussa litt på om dette kortet som mellbratt har valgt er aktuelt,

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,Lyd

men er uaktuelt om bare RAID er forskjellen, siden prishoppet er godt over 10%. (i forhold til HK i min andre post)

Er selvføgelig åpen for et annet hovedkort enn EPoX', men har lest mye bra om dem.

Endret av kim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...