Gå til innhold

ATI x800 og Nvidia 6800 testet på DOOM3!


lavizh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker på "Get in the game"=Ati, og "The way its ment to be played"=Nvidia.

Tipper etter alle rykter så må nok NV nøye seg med å kjøre Fp32 i HL2, mens Ati bruker Fp24.

Mens i spill som støtter NV fullt ut kan de bruke Fp16, og Fp32 for å sprite opp fps`en uten at det går ut over bilde kvaliteten, tenker da på Doom.

 

En annen ting som ikke taler så bra for Ati.

 

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33772813

 

If these assertions are correct ATI has a real task on their hands in trying to get hierarchal z to work better with D3...if it's possible and also doesn't affect other games adversely. ATI tries to make fixes that aid all games but holding onto that principle is something of a catch 22 with how things are with D3. This situation seems to beg for a one game or rather engine fix. I guess with respect to fixing a problem with an engine incompatibility ATI could still say they are trying to fix more games over just one...but that'd of course just be an acceptable cover.

 

A high polygon count scene that was more representative of real game graphics under heavy load gave a surprising result. I was expecting ATI to clobber Nvidia here due to the much lower triangle count and MUCH lower state change functional overhead from the single pass interaction rendering, but they came out slower.

ATI has identified an issue that is likely causing the unexpected performance, but it may not be something that can be worked around on current hardware.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

I følge D3D Rightmark er nesten ingen yttelses forskjel mellom fp16 og 32 på 6800 linjen. En del tester er faktisk raskere i fp32 en i fp16.

Men FX linjen der i mot tjener stort på mixed precision.

Men jeg har ikke sett ett test i spill som kontrollerer resultatet fra D3D Rightmark.

 

Før dere ATi fanboys går opp i flammer da kommer sikkert R500 til å ha mixed precision akkurat som NV har nå, i følge en artikkel på beyond3d.

 

Simon

Lenke til kommentar
Før dere ATi fanboys går opp i flammer da kommer sikkert R500 til å ha mixed precision akkurat som NV har nå, i følge en artikkel på beyond3d.

 

Simon

Hmm synes nå da at det er lite fanboys på forumet, tror faktisk de fleste her gleder seg over at ytelsen er så lik for det meste.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått mitt Doom3, får fra 25 til 60 fps.

Med mitt R9800Xt, ikke akkurat så veldig bra...

synes du bør opplyse om at du har R9800 pro @ XT flashed

har endel å si 128 vs. 256 ram og litt annen core foreks..

Lyver han om oppsettet sitt for å stille NVIDIA i et bedre lys altså? Wow, det tar jo "fanboyism" til nye høyder... :mad:

Lenke til kommentar

1600*1200 2xAA og 8xAF GLATT SOM VARMT SMØR på PoV 6800Ultra

4xAA funkerer også veldig bra men lyden slår seg oft ut da jeg bruker 4xAA i steden for 2xAA.. utrolig rart altså men slik er det. Par tinger i Doom3 som sikkert blir patchet snårt.

 

Simon

Lenke til kommentar

1600*1200 2xAA og 8xAF GLATT SOM VARMT SMØR på PoV 6800Ultra

4xAA funkerer også veldig bra men lyden slår seg oft ut da jeg bruker 4xAA i steden for 2xAA.. utrolig rart altså men slik er det. Par tinger i Doom3 som sikkert blir patchet snårt.

 

Simon

Lenke til kommentar
1600*1200 2xAA og 8xAF GLATT SOM VARMT SMØR på PoV 6800Ultra

4xAA funkerer også veldig bra men lyden slår seg oft ut da jeg bruker 4xAA i steden for 2xAA.. utrolig rart altså men slik er det. Par tinger i Doom3 som sikkert blir patchet snårt.

 

Simon

Skru av Surround lyd i settings. Da ordner lyden seg.

 

Kjører 1280x1024, high quality, 2xaa. 50-60 fps hele tiden, så her er det ingenting å klage over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...