Gå til innhold

ATI x800 og Nvidia 6800 testet på DOOM3!

lavizh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

vel, tyder på at mitt GFX 5900 Ultra/1200xp kanskje takler 40 fps i 1280x1024 uten aa og af. Hopefully.

*praying*

Lenke til kommentar

Sinnsykt nice :D Jeg overklokker mitt 6800gt litt og så kjører jeg jo 60 fps på 1600 * 1200, med litt ekstra på også :) Eller kansje ikke, glømte å se at han hadde 2GB MED RAM... Jeg har bare 1gb :blush:

Endret av defzx
Lenke til kommentar

Skulle ikkje Doom3 ha en FPS limit sperre 60 fps? :hmm: Forresten veldig interessant lesing :yes: Ser kanskje ikkje så bra for ATI sånn set, lurere på åssen det vil gå med R9700 pro kortet mitt ;):roll:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Dette må kunne sies å være en knusende seier til nVidia, spesielt i høyere oppløsning. ATi har mye å jobbe med når det gjelder Open-GL-drivere!

nVIDIA har jo lagt masse peng i Doom 3 for at spelet skal yte best mulig med dette kortet (6800).

ATI har gjort det samme med HL2 (x800).

Lenke til kommentar

Doom3 motoren blir over ALT.. dette benchmark spiller rolle!

note at Carmac commenterer på ATi sin AF filtering men vil ikke si å det er juksing siden han gidder ikke å forsvare slik commentar.

X800 Pro suger her på Doom 3 men..

ROFL akkurat som med 9700 Pro som jeg kjøpte 1 uke etter lansering siden jeg mente å det ville RULE lenge da mener jeg å 6800 ville RULE denne gang.. Nå har Doom 3 gitt meg 2 treff i rad. 6800 RULZ :D

Simon

Lenke til kommentar
Dette må kunne sies å være en knusende seier til nVidia, spesielt i høyere oppløsning. ATi har mye å jobbe med når det gjelder Open-GL-drivere!

nVIDIA har jo lagt masse peng i Doom 3 for at spelet skal yte best mulig med dette kortet (6800).

Hvor for du det fra å NV har lagt penger i Doom3?

Carmac er en av de som ikke tar i mot penger på denne måte.. Har rett og slett ikke behov for det.

Simon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

åja, så det er kun i doom3 at ati har problemer med open-gl ytelsen :roll:

nvidia og ati har investert penger ja, men det er for at de skal få logoen sin, samt spillet bundlet, ikke for at spillet skal yte best mulig på det skjermkortet, begge utviklerne er fullt klar over at det er et steg ingen av dem ønsker å ta.

ingen ønsker en spillverden hvor et spill fungerer utmerket på et skjermkort, basert på hvilken skjermkortprodusent som har svingt med sjekkheftet.

nvidia har betalt for å få nvidia logoen i begynnelsen av spillet, ikke for at nvidia skal yte best i selve spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hvor for du det fra å NV har lagt penger i Doom3?

Carmac er en av de som ikke tar i mot penger på denne måte.. Har rett og slett ikke behov for det.

Simon

hvordan tror du egentlig at nvidia får nvidia logoen i begynnelsen av spillet ?

er en god stund siden at nvidia investerte penger i doom3 for å samtidig markedsføre deres 6800serie..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

vel, det spiller egentlig ingen rolle hvilket kort man har av disse to (x800/6800). De fleste eiere vil få en god spillopplevelse uansett!

GL:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...