Xantix Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Håper noen kan hjelpe meg. NÅ har det seg slik at jeg ikke får bootet fra en partisjon med windows xp, og det er jo greit nok da jeg får tilgang til partisjonen ved å boote fra en annen partisjon med windows xp. Problemet er bare det at "mine dokumenter" mappen med e-post filene og andre private filer ikke er tilgjengelige når jeg ikke er på logget som den brukeren som eier de filene. Da jeg som sagt ikke får bootet og kjørt det os'et så er jo da ikke det så enkelt. Hjelp taes i mot med stoooor takk. ********Tidligere innlegg som beskriver boot problemet ***************** Noen som har vært borti i det samme problemet og løst det? Plutselig har jeg begynt å få opp følgende feil når jeg velger å starte os 2 fra boot-menyen. ************************************************************** "Windows kan ikke starte på grunn av en harddisk konfigurasjonsfeil. Kan ikke lese fra den valgte oppstartsdisketten. Kontroller oppstartsbanen og disketten.........................." ************************************************************** Dersom jeg velger os 1 så klarer den helt fin å starte den. De to os'en ligger på to ulike disker. Er jeg først inne så får jeg helt fint tilgang til begge diskene, problemet er at den ikke klarer å boote den ene av dem. Nå jeg booter fra windows cd¨en så får jeg ikke opp disken en gang slik at jeg evt. kan reparere windows. Begge diskene kjører win xp pro. X. Lenke til kommentar
epf Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hvofor 2 os? Jeg har ikke vært borti dette problemet før, men jeg har mistet tilgang til diverse private filer... Måten jeg løste det problemet på var ved å endre tilgangen til disse filene med en administrator konto i sikkerhetsmodus... 1. Logge på Administrator Konto i Sikkerhetsmodus 2. Finne fram til mappene en ikke får sett på... 3. Dersom man prøver å åpne dem, får man beskjed om at man ikke har tilgang til å vise følgende data. 4. Trykk høyre musknapp og velg egenskaper. 5. Finn fram til noe som har med sikkerhet eller tilgang... (husker ikke helt) 6. Sett tilgangen til alle brukere (all users) Tror dette var riktig... hvis noen veit bedre så si ifra . Håper dette kan hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå