Gå til innhold

Siste hjelp før betaling (hk og kabbis m psu)

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe nytt kabinett,psu og hk.

Hovedkortet må støtte en Northwood p4 2,53ghz.

Kabinettet med psu må vere nok til å drive et 6800gt, p4 2,53ghz, 768mb ram, 1, kansje 2 hardisker, + en cdrom , og en dvd rom.

Har sett på dette kabbinettet: Kabinett

Og dette hovedkortet: Hovedkort

Er dette bra alternativer, og holder psuen i hovedkortet til mit opsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det vill være lurt å bruke noen hundrelapper ekstra på hovedkortet, da får du et med 865 eller 875 chipset. (feks. dette).

En PSU på 350W er kanskje litt lite, mener å huske at 6800gt trekker "litt" strøm.

350W holder i massevis til 6800 GT, vet om pc`er med 300W som kjører det.

Lenke til kommentar
Tror det vill være lurt å bruke noen hundrelapper ekstra på hovedkortet, da får du et med 865 eller 875 chipset. (feks. dette).

En PSU på 350W er kanskje litt lite, mener å huske at 6800gt trekker "litt" strøm.

Hva vil det si?

Og dette passer min p4? :blush:

Lenke til kommentar

Hva vil det si?

Og dette passer min p4? :blush:

Abit IC7 serien støtter alle northwood prosessorer.

Intel recommends the new power design VRD10 for 875P boards, and ABIT IC7 series follow this design guideline. It supports the CPU core voltage from 0.8375 to 1.6 V; therefore, if an old 400 FSB P4 or Celeron processor with CPU core voltage 1.75V is installed onto a IC7 series board, the board will not provide such high core voltage and the CPU will malfunction. That's the reason why Willamette and old Celeron processors are incompatible with Intel 875P boards. The 400 FSB processors which could be used on IC7 series boards are Northwood P4 (512K L2) and Celeron 2G (128K L2, 1.525/1.530 V) and faster.

Dersom du vill spare litt penger kan du gå for et IC7 istedenfor IC7-G. Det finnes også en god del meget bra alternativ fra Asus.

Alle disse kortene har mulighet for FSB800 og dualchannel DDR.

Lenke til kommentar

Virker som om det er litt delte meninger her, min kompetanse ligger ikke i hovedkort, derfor lurer jeg på om noen kan finne frem et billig og bra alternativ.

Hvis ikke så går jeg for abit IC7-G kortet.

Takk alle sammen for hjelp, det er kanon kult at dere orker og høre på mitt mas.

Jeg vil bare være 100% sikker før jeg kjøper noe ser dere ;)

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...