Gå til innhold

Doom3 eller HL2 : hva tror du blir best?

Anbefalte innlegg

Story messig har eg større tro på Hl2. Og Source koden vil snok vere veldig lett å modde med slik som med Hl1. Tenk bare på Cs, DoD,Firearms++++++ alle de jævla mange knall mods til <hl 1 i Source :thumbup:

Doom vil nok gå sakte men sikkert ut på dato nåpr det gjelder spillbarhet tror eg, og eg håper cpillet også vil leve gjennom mange gode mods i ettertid slik som HL2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Story messig har eg større tro på Hl2. Og Source koden vil snok vere veldig lett å modde med slik som med Hl1. Tenk bare på Cs, DoD,Firearms++++++ alle de jævla mange knall mods til <hl 1 i Source :thumbup:

Doom vil nok gå sakte men sikkert ut på dato nåpr det gjelder spillbarhet tror eg, og eg håper cpillet også vil leve gjennom mange gode mods i ettertid slik som HL2.

Sorry for dobbel post!!! klikket for explorere(på tide me SP2 folkens? LOL! PS åssen sletter man en post? Moderator job det ellr? :hmm:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Oi, ikke sammenlign hl fans med cs fans. Halvparten av folk som spiller cs har ikke engang prøvd Half-Life, og det sier mer om de enn om spillet. Half-Life krever ihvertfal litt intelligens og attention-span, mens cs derimot er for meg ganske hjernedødt. Og til deg som sa at Doom 3 motoren var kraftigere enn source, hva legger du egentlig i dette? Rent bortsett fra det grafiske så er Source overlegen Doom 3 motoren. Da snakker jeg scaling, directx 9, modding, animasjon/ansiktsanimasjon, scripting, a.i osv. Dette er det som teller i det lange løp, siden folk flest vil heller ha spillbarhet enn fancy grafikk når showet først er over. Akkurat nå gleder jeg meg faktisk mest til Doom 3 siden det nå er mer en realitet enn HL2, selv om dèt også blir lansert om ikke alt for lenge. Det er til slutt hele opplevelsen som teller, og ikke bare enkeltting som presentasjon, grafikk, story, men altså helheten. Jeg er ganske sikker på at både Doom 3 og Half-Life to leverer solid på alle måter, uansett hvor forskjellige de måtte være.

Endret av paranoide
Lenke til kommentar
Oi, ikke sammenlign hl fans med cs fans. Halvparten av folk som spiller cs har ikke engang prøvd Half-Life, og det sier mer om de enn om spillet. Half-Life krever ihvertfal litt intelligens og attention-span, mens cs derimot er for meg ganske hjernedødt. Og til deg som sa at Doom 3 motoren var kraftigere enn source, hva legger du egentlig i dette? Rent bortsett fra det grafiske så er Source overlegen Doom 3 motoren. Da snakker jeg scaling, directx 9, modding, animasjon/ansiktsanimasjon, scripting, a.i osv. Dette er det som teller i det lange løp, siden folk flest vil heller ha spillbarhet enn fancy grafikk når showet først er over. Akkurat nå gleder jeg meg faktisk mest til Doom 3 siden det nå er mer en realitet enn HL2, selv om dèt også blir lansert om ikke alt for lenge. Det er til slutt hele opplevelsen som teller, og ikke bare enkeltting som presentasjon, grafikk, story, men altså helheten. Jeg er ganske sikker på at både Doom 3 og Half-Life to leverer solid på alle måter, uansett hvor forskjellige de måtte være.

Amen :innocent:

Lenke til kommentar
jeg tror DOOM3 blir som å ha sex med en brunette, mens Half-life2 blir som å ha sex med en blondine. Med andre ord: når lyset er avskrudd og du er godt i gang ville du ikke vært foruten noen av de. :p

Nå skal det være sagt at jeg er litt id-fanboy og da. Og jeg foretrekker brunetter. Men jeg har en fot i alle leire, og kommer til å kose meg med begge.

invictus: Hvorfor tror du doom3motoren vil være glemt innen tre år, og ikke source? Og jeg tror nok at om tre år så bruker de fleste unreal engine 3. (sorry john :()

:thumbup: unreal 3 motoren gruser alt man til nå har sett, men trur at source har lengre levetid enn doom3 engine p.g.a enklere modding (jeg trur, vet ikke)

btw: jeg liker blondiner :D

Lenke til kommentar

Jeg tror begge spillene blir bra på hver sin måte, men jeg mener Half Life 2 kommer til å være hakket bedre, både når det gjelder story og gameplay. Half Life 2 har også et bredere gameplay, da du kan manipulere alle objekter og bruke de til din fordel osv.

Lenke til kommentar
hmm se der ja..den diskusjonen har ikke jeg sett.beklager da. men jeg må si meg enig i det noen sier. Doom3 virker som et veldig straight forward fps game med masse scriptede scener som man blir skremt én gang. Kan ikke se for meg at man kan spille det altfor mange ganger nei..

er det noen som vet sånn cirka hvor langt hl2 vil være?? jeg har hørt det er stort, men ikke hvor lenge det vil ta å spille igjennom..

(eller har jeg hørt 40-50timer??)  :hmm:

Tjah. At et spill er skriptet, og at spillet sånn sett er forutsigbart, betydde ikke så mye for meg da jeg begynte på gjennomspilling nr. 2 og 3 (og flere!) av Doom, Quake 1 & 2, HL, System Shock 1 & 2 m.fl. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg spilte gjennom Doom, sånn at jeg begynte å drømme om Doom om natta :roll:

Parallelt er det jo flere filmer som tåler at man ser dem flere ganger.

At man vet om forløpet i en historie er ikke så viktig, synes jeg. Stemningen og gameplayet er klart viktigst, imo.

Lenke til kommentar
Oi, ikke sammenlign hl fans med cs fans. Halvparten av folk som spiller cs har ikke engang prøvd Half-Life, og det sier mer om de enn om spillet. Half-Life krever ihvertfal litt intelligens og attention-span, mens cs derimot er for meg ganske hjernedødt.

Siden når?

Kan ikke huske at HL var noe mindre hjernedødt sist jeg spilte det.

Jeg runder HL på samme måte som jeg spiller CS.

Jeg løper, jeg ser noe, jeg skyter det, jeg løper videre.

Hvis CS er hjernedødt, så er HL minst like hjernedødt.

Lenke til kommentar
Oi, ikke sammenlign hl fans med cs fans. Halvparten av folk som spiller cs har ikke engang prøvd Half-Life, og det sier mer om de enn om spillet. Half-Life krever ihvertfal litt intelligens og attention-span, mens cs derimot er for meg ganske hjernedødt.

Siden når?

Kan ikke huske at HL var noe mindre hjernedødt sist jeg spilte det.

Jeg runder HL på samme måte som jeg spiller CS.

Jeg løper, jeg ser noe, jeg skyter det, jeg løper videre.

Hvis CS er hjernedødt, så er HL minst like hjernedødt.

:thumbdown: du kan jo ikke mene at gameplayet på CS er på samme plan som HL? :!: er så lei av CS-folks meninger og oppfatninger av alt... så orker ikke starte en debatt om dette. Blir jo uansett som å prate til en vegg, og er i tillegg veldig off-topic :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ser egentlig ikke helt hvordan man kan sammenligne Half-Life 2 med Doom 3. For min del ligger Doom 3 slik i min rank:

1. Half-Life 2

2. Stalker

3. Brothers in Arms

4. Swat 4

5. Doom 3

Du er jo litt rar. De er begge 2 FPS spill , sier det deg noe ?

Far Cry var og MYE grafikk , men ble aldri lei den grunn , det var et langt og bra spill. Og hver gang jeg trodde jeg var i slutten av spillet , viste det seg å være mye merr igjenn.

Det samme kan sies om Doom3 , en slags "far cry" på Planeten Mars.

Tror det er stor underholdningsverdi å hente i begge spilla jeg.

I call it a draw :thumbup:

And the vinner is - Vampire the masqurade - Bloodlines

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...