Gå til innhold

Doom3 eller HL2 : hva tror du blir best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...det er seriøst kun grafikken og banedesignet som er bra med Doom3. Det er ensformig, har kjedelige våpen, kjedelige og få fiender, relativt kjedelige lydeffekter.... Det gjentar seg sjøl veldig masse.

HL2 bør slå Doom3 :woot:

Jeg liker ikke å høres ut som en fanboy, men noen må da forsvare det utmerkede spillet fra id.

Våpnene er ikke kjedelige. De er akkurat det de skal være. En god videreføring av doom1 og 2 våpnene.

Jeg synes heller ikke fiendene er kjedelige. De er utfordrende og til tider rett og slett ekle. Spesielt de baby/flue-krysningene. Uhyggelig som faen. For ikke å snakke om cyberdemonen. Hjertet mitt sank nedi magen når jeg så den og tenkte. "skal jeg drepe det DER!!!11en???"

Og lyden var nesten det beste med hele spillet. Surrounden funket perfekt, og ambient-lydene gav meg følelsen av å være i en annen verden. Jeg synes ikke det gjentar seg selv særlig masse heller. Ihvertfall ikke til FPS å være.

enig i at lyden er bra... resten er jeg uenig i. hvordan kan du si at doom3 ikke gjentar seg mye? nesten hvert rom jeg gikk inn i var d ingen fiender helt til jeg passerte en "trigger" så bang var d 5 stykker der ut ifra intet... skaut en, så dukket en til opp med d samme den ene var død. dette skjedde om og om igjen...

Samme puzzles om og om igjen... les PDA finn koden utrolig lett og åpne skap.

dør låst, slå av ventil e.l for og få den opp. Eller dør låst, finn PDA. Ok det var en du brukte kran på den skal ID ha...

forresten enig i at fiendene er bra i utsende og orginalitet... mye nytt der. Men framgangsmåten deres var veldig likens og kjedeli.

Jeg sa at doom3 ikke gjentar seg selv mye TIL FPS Å VÆRE. Visstnok er det lite fantasifulle puzzles, men vil du ha sånne så kjøper du syberia eller monkey island. Det viktigste er at spillet aldri ble kjedelig. (IMO) Og det var et par deler av spillet som var temmelig originale til fps å være. PDA-systemet har jeg ikke sett maken til siden system shock 2, som jeg mistenker id å hente sterk inspirasjon fra. Det gir ekstra dybde i spillet. Å kunne lese folks emailer er morro! :D Diverse andre ting jeg så på som gode tvister er bl. annet heis-på skinner-delen, robotarmen ved de 9 oppbevaringsboksene, conveyour-greia med den lysende imp-beholderen, mannen med lykta og seff super turbo turkey puncher!

Triggerspawning kan diskuteres både hit og dit, men jeg synes det gav et par milliliter adrenalin ekstra. For når du har lite helse, skralt med ammo og det plutselig er breddfullt av monster rundt deg så slår hjertet ekstra fort og bannordene sitter løst. (på en god måte :p)

MeTa][iC: Denne tråden kommer til å leve helt til hl2 kommer ut. Da vil den kjapt bli erstattet med en "Doom3 eller HL2 : hva synes du ER best?"-tråd. Du må nok bare leve med det. Men om det hele blir for patetisk for deg så kan du jo la være å lese den? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...