Gå til innhold

Doom3 eller HL2 : hva tror du blir best?

Anbefalte innlegg

Hvordan skjermkort bruker dere, når dere kan si at dette er bedre grafikk enn Doom3?????

http://half-life2.com/secret/shots/

Synes ikke grafikken ser noe videre bra ut. Var helt rått når vi så første screenshot fra det, men når jeg ser disse å sammenligner med Doom3 eller FarCry for den saks skyld så er jeg rett å slett ikke imonert lengre.

Grafikken ser helt grei ut,men ikke noe mer, men for at dette skal bli bedre enn Doom / FarCry, bør storyen være veldig bra, å alt av fysikk bør være veldig bra.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvordan man får ned konsollen i Doom 3? Jeg vet at det går ann, men finner pokker ikke ut hvilken knapp det er... står ikke noe om det i setting saken heller... :hrm:

ctr+alt+|

når du har fått ned konsollen, skriv "com_allowconsole 1" (uten "")

Da får du nemlig lov til å bruke bare |-knappen

eller, du kan skrive seta com_allowconsole "1" i doomconfig.cfg

Lenke til kommentar

Grafikken er bra, men, som du sier, den er ikke overveldende bra lengre. Men bare det lille jeg spilte av HL2-alphaen gav et veldig bra inntrykk når det gjelder fysikken. Jeg klarte å underholde meg selv i en halvtime ved å kaste tønner rundt omkring. Mye bedre enn Doom 3.

For øvrig likte jeg kulene fra det helikopteret i siste bildet. Fin liten detalj at man ser selve kulen inni der. :)

Lenke til kommentar
Grafikken er bra, men, som du sier, den er ikke overveldende bra lengre. Men bare det lille jeg spilte av HL2-alphaen gav et veldig bra inntrykk når det gjelder fysikken. Jeg klarte å underholde meg selv i en halvtime ved å kaste tønner rundt omkring. Mye bedre enn Doom 3.

For øvrig likte jeg kulene fra det helikopteret i siste bildet. Fin liten detalj at man ser selve kulen inni der. :)

Nåja, fysikken er til stede i doom3 og da. Hadde Doom3 hatt en gravgun, så kunne du kastet rundt på ting som i hl2. Og når vi først er inne på fysikk, Jeg la merke til at når jeg la flere kropper oppå hverandre i hl2, så jeg flere stygge tilfeller av clipping. men i doom3 landet kroppene i hauger og jeg så ikke et eneste tilfelle av clipping.

Lenke til kommentar
JimRamse: Har du spilt Half Life 2 betaen?

Nei, bare sett den bli spilt. Ville ikke spille BETA av hverken Doom3 eller HL2, for jeg vil ikke ødelegge inntrykket når jeg fikk orginalene. Det jeg så (ca 5 min) så var det bra, for all del. Men det er ikke så all verden som folk vil ha det til. Men gleder meg til det kommer da. Elsker å ha skikkelig fysikk motor :D

Lenke til kommentar
JimRamse: Har du spilt Half Life 2 betaen?

Nei, bare sett den bli spilt. Ville ikke spille BETA av hverken Doom3 eller HL2, for jeg vil ikke ødelegge inntrykket når jeg fikk orginalene. Det jeg så (ca 5 min) så var det bra, for all del. Men det er ikke så all verden som folk vil ha det til. Men gleder meg til det kommer da. Elsker å ha skikkelig fysikk motor :D

Ja, skikkelig fysikkmotor er tøft!! Har hatt det kjempe gøy med den betaen jeg... kastet rundt på tønner,kasser og andre ting! :yes:

Lenke til kommentar

Nåja, fysikken er til stede i doom3 og da. Hadde Doom3 hatt en gravgun, så kunne du kastet rundt på ting som i hl2. Og når vi først er inne på fysikk, Jeg la merke til at når jeg la flere kropper oppå hverandre i hl2, så jeg flere stygge tilfeller av clipping. men i doom3 landet kroppene i hauger og jeg så ikke et eneste tilfelle av clipping.

Hva mener du med clipping? Og hvordan la du kroppene i hauger.. så vidt jeg vet så kan du ikke kaste rundt på mennesker på hl2...

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

kasser, mikroskop o.l står jo helt fast uansett hva man gjør...

har enda ikke klart og sprenge noe i lufta med de granatene unntatt monster, kasser er jo tydelivis lagd av stål og sveist fast i marka, dette plager meg seriøst!

Kun tønner som faktisk er mulig og flytte, Og når disse eksploderer i nærheten av en fiende vil han enten dø eller være synlig helt upåvirket. Blasten påvirker han ikke i d store.

Lenke til kommentar

At du i det heletatt tenkte på å sammenligne fysikken på et ferdig spill og en pre-alpha er utenfor min forståelse.

Lenke til kommentar

har enda ikke klart og sprenge noe i lufta med de granatene unntatt monster, kasser er jo tydelivis lagd av stål og sveist fast i marka, dette plager meg seriøst!

Kun tønner som faktisk er mulig og flytte, Og når disse eksploderer i nærheten av en fiende vil han enten dø eller være synlig helt upåvirket. Blasten påvirker han ikke i d store.

Tenker du på Doom3 nå eller HL2?

Lenke til kommentar

Tenker du på Doom3 nå eller HL2?

Mest sannsynlig Doom3..

Lenke til kommentar

Ja... det var mitt stalltips også. Ble bare litt usikker...

Har forøvrig sett en video av Doom 3. Den åpnet skikkelig bra og jeg fikk enormt lyst til å spille det. Du sa han typen gå rundt i de mørke gangene, mens han åpnet dører og lyste med lommelykten. Det var en veldig guffen og klaustrofobisk stemning... :thumbup:

Men så kom siste halvdel, og jeg ble ikke lengre imponert. En ren voldsorgie hvor monstre ble most og knust med de mest usansynlige våpen. (vet at det er i 2135 eller noe, men måtte fylle ut setninga) Uansett så føltes det ut som den overskumle stemninga ble borte med engang, og det var litt synd... :dontgetit:

Lenke til kommentar

doom3 ja.... har ikke spilt HL2 så kan ikke si så mye om d...

fysikken i doom 3 var rett og slett standard, likte heller heller ikke den overdrevne bruken av monster-spawn. Hadde de bare spawnet litt mindre kunne d bidratt til litt mer nerve i spillet, men d er så utrolig forutsigbart at d blir kjedeli. bruker og kaste granater før de spawner, hvis man bare bruker hodet vet man stort sett altid hvor de kommer. I starten var d litt vanskelig og si hvor monstrene kom, spesielt den karen som kom ut av trappa :cry:

Lenke til kommentar
Men så kom siste halvdel, og jeg ble ikke lengre imponert. En ren voldsorgie hvor monstre ble most og knust med de mest usansynlige våpen. (vet at det er i 2135 eller noe, men måtte fylle ut setninga) Uansett så føltes det ut som den overskumle stemninga ble borte med engang, og det var litt synd... :dontgetit:

Det er jo de gode gamle Doom-våpenene. HAdde ikke vært Doom uten dem.

Lenke til kommentar

Miljøet i doom 3 er gjennomført! det skal de ha! og background story ser også bunnsolid ut. Likte "propaganda" videoene fra UAC og slikt...

men det veier ikke opp for manglende gameplay/fysikk...

Ting som ikke er riktig med doom3 (utifra mitt synspunkt):

ting henger fast i gulvet/bordet...i.e. mikroskop o.l. At man ikke kan skyte dem i filler eller dytte dem på gulvet iallefall er dårlig.

Når du går rundt på dass (og andre steder det er fliser) og skyter på dem, vil jeg gjerne se flisene knuse og biter fyke rundt om (Til dels slik man så i max Payne i subwayen, bare bedre)...skuffende med ett par svarte decals lissom.....så godt gjennomført ellers..også faller det gjennom på slike ting...???

Folka så herpa ut (okei, det kan være de skal se litt sånn sykelige ut, men jeg syntes fremdeles de så ...vel...ikke bra ut)

Det blir litt for mye av det samme...springe rundt og drepe zombies i det uendelige...(okei, ikke at andre spill blir annerledes, men jeg liker ikke sci-fi skrekk så mye (liker hjertet mitt jeg!))

Håper HL2 blir bedre...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Folkens, har dere spillt Doom 3 lenge nok til å komme til Hell brettene?

Bedre gameplay finner dere ikke! Nuff said! :yes:

Angående HL2, så tror jeg d blir et drit bra spill, men d kommer nok til å falle litt igjennom grafikk messig (d skulle jo tross alt komt ut ifjor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...