Gå til innhold

Doom3 eller HL2 : hva tror du blir best?

Anbefalte innlegg

Alle har vel forskjellige syn på hvilket spill som kommer til å bli best. Hva mener du?

Personlig syntes jeg doom3 spiller alltfor mye på grafikken, og jeg frykter at etter 3 timer så er det bare det som gjenstår av spillet.. Mens halflife 2 kan virke som har begge deler. Siden hl1 hadde en så bra historie som det hadde. for ikke å snakke om alle ting som kommer til å skje ETTER hl2..alle modder, patcher, spill som benytter spillmotoren, expansjoner. Bare se hva som skjedde med hl1. Man sitter jo å spiller det enda! :yes:

noen andre synspunkter??

*vet kanskje mange har sett den samme diskusjonen før, men hey..jeg kjeder meg og det er fremdeles drøye 2 uker til et av spillene kommer ut så give me a break.. :p *

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm se der ja..den diskusjonen har ikke jeg sett.beklager da. men jeg må si meg enig i det noen sier. Doom3 virker som et veldig straight forward fps game med masse scriptede scener som man blir skremt én gang. Kan ikke se for meg at man kan spille det altfor mange ganger nei..

er det noen som vet sånn cirka hvor langt hl2 vil være?? jeg har hørt det er stort, men ikke hvor lenge det vil ta å spille igjennom..

(eller har jeg hørt 40-50timer??) :hmm:

Lenke til kommentar

Half Life 2. Enig i at Doom 3 spiller mest på det grafiske. Blir sikkert et helt greitt spill, utrolig grafikk, men eller midt på treet. Det jeg håper på er at D3 vil bli virkelig skummelt. Da mener jeg VIRKELIG! Ikke bare bråe lyder slik at man skvetter, men mer slik at man kvier seg for å gå rundt neste hjørne.

Det jeg liker bedre med Half Life (både 1 og 2) er interaktiviteten som følger med. Mens man i D3 (og mange andre spill) ser masser av utstyr, men kan gjøre lite mer med dem (annet enn å fylle dem med kuler), kan man i HL bevege ting, bruke dem. Objekter i spillet blir mer enn bare teksturer malt på en flate, man tar i bruk verdenen i gameplayet.

Er lei av at grafikk skal dominere spill. I mine øyne skal grafikken være noe som fanger spillerens oppmerksomhet. Man må derimot ha mer å komme med for å beholde denne oppmerksomheten gjennom et helt spill. Dette tror jeg er det som skiller de gode klassikerne fra resten.

Men håper selvsagt Doom 3 rocker :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg tror doom3 vil bli best "ut av boksen" i form av storyen, mens hl2 har mer potensiale pga den kraftige motoren. dette gjelder da kun meg da en god story imponerer meg, og jeg er _litt_ lei av det klassiske "alien tar over jorda" konseptet. jeg tror at vi om 2-3 år fremdeles nyter hl2 motoren, mens doom3 er til en viss grad glemt.

Lenke til kommentar
jeg tror doom3 vil bli best "ut av boksen" i form av storyen, mens hl2 har mer potensiale pga den kraftige motoren. dette gjelder da kun meg da en god story imponerer meg, og jeg er _litt_ lei av det klassiske "alien tar over jorda" konseptet. jeg tror at vi om 2-3 år fremdeles nyter hl2 motoren, mens doom3 er til en viss grad glemt.

Kunne ikke vært mer U-enig...

DOOM3 viser seg å ha en KRAFTIGERE motor enn HL2...

Dette "alien tar over jorda" greierne du snakker om, hentyder du vel til DOOM3 vel?

Men der tar du HELT feil!

Hvis ikke begge spillene blir slik, er det HL2 som får det konseptet!

DOOM3 foregår ikke engang på Jorda! :p Der er forresten HELVETE blandet inn, ikke aliens (slik som plottet er på HL2)

Lenke til kommentar

jeg tror DOOM3 blir som å ha sex med en brunette, mens Half-life2 blir som å ha sex med en blondine. Med andre ord: når lyset er avskrudd og du er godt i gang ville du ikke vært foruten noen av de. :p

Nå skal det være sagt at jeg er litt id-fanboy og da. Og jeg foretrekker brunetter. Men jeg har en fot i alle leire, og kommer til å kose meg med begge.

invictus: Hvorfor tror du doom3motoren vil være glemt innen tre år, og ikke source? Og jeg tror nok at om tre år så bruker de fleste unreal engine 3. (sorry john :()

Lenke til kommentar
[iC' date=22/07/2004 : 00:59] Hmm...Ja takk begge deler! :thumbup:

Ah, du er så klok, MeTa][iC! :love:

Ingen som tenker på at begge to kommer til å bli konge,

og at de kommer til å bli beste-kompiser og ikke rivaler!!! :yes:

Det er jo så teit! hl/cs fans venter på HL2, fordi de støtter det automatisk fullt ut, mens ID fans venter på DOOM3 fordi de automatisk støtter det fullt ut!

Teit å hoppe fram og tilbake mellom forskjellige folks meninger!

"jeg mener ditt", "jeg mener datt", "nei, det gjør du ikke!", "det er ikke rett!" osv osv...

Lenke til kommentar

Kommer vell helt ann på smak osv.

Liker man å gå rundt å slakte masse daue folk så er vell Doom3 det perfekte spill.

Men jeg tror at folka bak HL2 har lagt mere vekt på å få ett poeng inn i spillet enn de som har laget Doom3

Lenke til kommentar
[iC,22/07/2004 : 01:15]

Dette "alien tar over jorda" greierne du snakker om, hentyder du vel til DOOM3 vel?

DOOM3 foregår ikke engang på Jorda! :p Der er forresten HELVETE blandet inn, ikke aliens (slik som plottet er på HL2)

Les det han sa da mann!

Du sier du er U-enig, men er allikevel enig? vondt i foten eller? Han mente selvfølgelig half-life, ikke doom3 når det var snakk om aliensconquertheworld.

Åssen kan du fastslå at doom3motoren er kraftigere enn source? Det må da være umulig å fastslå med mindre du har begge motorene tilgjengelig, og bruker de til å gjøre akkurat samma tingen. DA kan du finne ut hvem som er kraftigst.

Forøvrig tror jeg at doom3 vil briljere innendørs, og at hl2 vil vinne i utescenene.

//edit: formulering.

Endret av slash
Lenke til kommentar
[iC,22/07/2004 : 01:15]

Les det han sa da mann!

Du sier du er U-enig, men er allikevel enig? vondt i foten eller? Han mente selvfølgelig half-life, ikke doom3 når det var snakk om aliensconquertheworld.

Åssen kan du fastslå at doom3motoren er kraftigere enn source? Det må da være umulig å fastslå med mindre du har begge motorene tilgjengelig, og bruker de til å gjøre akkurat samma tingen. DA kan du finne ut hvem som er kraftigst.

Dessuten tror jeg at doom3 vil briljere innendørs, og at hl2 vil vinne i utescenene.

Om jeg har vondt i foten?

Vent litt da, skal sjekke...nei...AU! jo det har jeg!!! :cry:

Jeg tror ikke han mente hl2! jeg tror han mente DOOM3!

Men, bare en person kan bekrefte hvem som har rett...

Det med motoren er ikke bekreftet, men det var skrevet i et eller annet PC-blad eller noe sånt, altså det var kun teorier... ;)

EDIT: om DOOM3 eller HL2 vinner "utendørs-prisen" ( :p ) kan diskuteres...

Jeg leste det fra pc gamer sitt review om DOOM3, og de sa at alt så sinnsykt flott ut! når man gikk på den røde kjedelige sanden på mars kunne man se støvet fyke opp fra sanden osv...

Hvem vet hvilket spill som blir best!?

Only time can tell...

Det som er kult å tenke på, er at minst èt av de to spillene blir en vinner!!!! ;):thumbup::yes:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...