hanigjen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg skal sette opp en boks med software RAID som hovedsaklig skal brukes til å ta daglig backup. Den trenger ikke å ha hotswap for høy oppetid, men vi vil bruke RAID-5 slik at vi får mye plass som er tålig driftsikkert - til en rimlig penge. Jeg vil gjerne ha et server hk som har integrert grafikk og gb ethernet, men uten lyd og andre ting jeg ikke trenger. Nå vil jeg i første omgang ha gått for noe som Tomcat K8S (S2850), men det ser ut til å være litt vansklig å få tak i. Noen andre forslag? Eller skal jeg kanskje stå litt på for å få det jeg vil ha? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Nå vil jeg i første omgang ha gått for noe som Tomcat K8S (S2850), men det ser ut til å være litt vansklig å få tak i. Noen andre forslag? Eller skal jeg kanskje stå litt på for å få det jeg vil ha? Klarer ikke Quad.no å få tak i det da? Jeg regner med at de kan skaffe det meste av Tyan-produkter. Det hovedkortet du nevner ser ut til å passe bra med ditt formål, eventuelt kan du vente på Tyan Tiger K8S (S2870G2NR) dual Opteron ATX-hovedkort med dual Gbit (Broadcom), 2 stk. PCI-X og integrert ATI Rage XL grafikk som forhåpentligvis snart blir klar. Endret 22. juli 2004 av snorreh Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Takker, ser ut til at Quad har hket ja Dual blir litt overkill på en linuxboks med software-RAID. De fleste online-butikkene burde variert utvalget sitt litt. Alt de har er jo retta mot desktop vanligvis. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hvordan får du kjørt software raid-5? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hvordan får du kjørt software raid-5? Software raid i linux er ikke særlig vanskelig, har et oppe selv også, funker som en drøm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå