Gå til innhold

enkel måte å adde ID3 tag til flere sanger

Anbefalte innlegg

lurte på om det fins enkle programmer som jeg kan bruke til å legge til ID3 tagger, har feks flere album som jeg har kopiert inn på datan som mangler ID3 tag... vi snakker nok en par hunde sanger så jeg vil helst ikke gjøre det manuelt i winamp.. tenkte på at hvis iPod leser sangene etter ID3 tag så hadde det vært en fordel å ha ID3 tag på dem =)

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... tror ikke det finnes noen programmer som kan gjøre noe slikt(men gud så genialt det hadde vært)

Men hvis du har plater som du vil legge inn, så kan du la i-tunes rippe dem for deg, da henter den ned ID3-tags automatisk fra internett. Du kan også trykke på "get cd track names" hvis du allerede har albumet inne på maskinen, men jeg har ALDRI opplevd at det har funket...

Ellers så er det bare å gjøre det the hard way, man kan redigere flere tracks om gangen, men da får man selfølgelig ikke skrevet inn track-navnene.

Ellers så er det en next-knapp i hjørnet, som gjør at du får opp informasjonen til neste fil, tok litt tid før jeg så den =P

Ellers så kan du trykke f2 og bare skrive inn sangnavnet uten å gå inn på all informasjonen, hvis du da har skrevet inn bandet osv fra før...

Huff, dette ble rotete, håper du skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar

Last ned iTunes vel? Så bare markerer du alle sangene du vil endre på, høyreklikker og velger Get Info eller noe i den dur. You cant miss it :)

Edit: Dette handler om programvare, ikke mp3-spillere. Tråden flyttes

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...