hcess Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Min 40 dager gamle "Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM" sluttet i dag plutselig og virke. Under oppstart hører jeg tre svake klikk fra disken, deretter er den helt stille; dvs. spinner hverken opp eller virker i det hele tatt.. Problemet er at det befinner seg over 100GB med viktig data på disken, jeg vurderer nesten og sette IBAS på saken. Dette dreier seg tydeligvis om en fysisk feil; noe har sluttet og virke på disken, men ingen tilfeller av korrupt data, kun plutselig død. Har lest om andre som har byttet kontroller kort fra identisk disk. Noen som vet om dette eller noe annet vil kunne la seg gjøre for og redde denne min data? takk for all hjelp Lenke til kommentar
hce Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Det vil muligens fungere å bytte kretskortet på disken om det er dette som har røket, er det noe mekanisk inni disken er nok IBAS eneste mulighet. Husk at om du bytter kortet selv kan det medføre at du ødelegger all data, er det virkelig viktig data du har der så er IBAS riktig måte. PS! Til ettertanke vil du kanskje kjøre i speilet raid neste gang Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Kanskje Infolink's datarekonstruksjonstjenester kan være en mer aktuell tjeneste enn IBAS? Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Ikkje alvorlig talt: 1. Skru den opp! 2. Ta ut de som ligner på ein cd plate 3. Skru opp ein anner disk. 4. Ta ut cd'n i den og sett i den andre. 5. Sett den i pc'n og alt skal være greit!!! (Dette er noe jeg vil kalle n00b!!! ) Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Ikkje gjør de!!! Endret 23. juli 2004 av goggen90 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Ikkje alvorlig talt: (tullpreik) Og slike useriøse tulleposter kan vi klare oss uten i en seriøs tråd som denne. Kan du ikke hjelpe, så er det bedre om du ikke skriver noe i det hele tatt. En gang til, enten deg eller andre, så er det advarselsgrunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå