Gå til innhold

Kernel data inpage error

Anbefalte innlegg

Hei sann. har de siste gangene fått opp en "blåskjerm" med melding om 0x0000007 feil. har vært inne på sidene til Microsoft og ble egentlig ikke noe klokere av det.

i tillegg dukker det opp en "klikke-lyd" fra harddisken når jeg overfører større mengder data fra andre maskiner/internett. Prøvde å gjennomføre en feilsøking med win-xp's egen feilsøkingsmotor, men jeg klarte kun 80 prosent av prosessen før de samme lydene dukket opp igjen og prosessen stoppet opp.

Er det noen her inne som har forslag om hva det er som kan være galt, og hva som eventuellt kan/må gjøres?

Siste nytt: kjørte chkdsk c:, men kun med /f og da rettet xp automatisk en feil i volumet, xp startet opp igjen så raskt at jeg ikke fikk med meg hva det var som ble rettet på. Men ulyden er der fortsatt. Er det noen muligheter for at harddisken har tatt fløyten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskina er en FS-E4010 med en 60 G harddisk. Den er ganske ny, men kjøpt i singapore. Har tidligere fått opp koder på "blåskjermen", men den lappen har jeg selvfølgelig rotet bort, og blåskjermen har ikke dukket opp flere ganger. Men ulyden er der fortsatt.

Glemte også å skrive at guttungen kom borti maskina slik at den fikk et fall på noen centimeter, i tilfelle dette skulle ha noe å gjøre med problemet

Endret av Barcelona
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...