Eirik_R Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 dette har allereie stått i ein annan tråd, men etter to dagar utan respons vel eg å lage ein ny tråd tenkte å kjøpe vasskjøling, maskinvara som skal kjølast er: athlon xp 1600+ palominio kjerne msi geforce 4 ti 4200 128MB (utan video inn) korleis ville eit cpu+vga waterchill (med/utan antartica) vere samanlikna med dette: (vil først og fremst ha eit stillare system(skal ikkje mykje til), men vil gjerne kunne klokke litt swiftech 6000 zalman gpu kjølar black ice pro papst vifte eheim 1048 vasstank kuriyama slange 3 meter slangeklemmer acfluid glowmotion strømningsovervaking AS5 har planar om å kjøpe andre ting som berre den eine eller den andre har så kan like gjerne kjøpe frå begge og nokre ekstraspørsmål: er blokkene på databutikken.com noko særleg? noko i utvalget som burde endrast? korleis er evo120 samanlikna med black ice pro? kor mange watt kan evo120 fjerne? er dette noko bruk for? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Mange spørsmål, jeg har dessverre ikke annet å si enn at hjemmelaget er vellaget etter min mening. Dette fordi jeg har sinnsykt dårlig erfaring med det første waterchill settet som jeg var med å montere hos en venn av meg. Maken til lekkasjer i hurtigniplene har jeg aldri sett. Jeg vet ikke hvilke nipler som sitter på antarctica. Så, sett bortifra niplene er det innsatsvilje og lommebok som råder etter min mening. Endret 22. juli 2004 av Koffe Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Dette settet fra komplett er helt greit, og fungerer bra etter min mening. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121795&cks=PRL Har dette settet i en av mine pc'er og fungerer knirkefritt. Fikk ingen merkbar forskjell ved å bytte ut CPU blokken til Antarctica. Ikke bruk Glowmotion i kjøleveska! Det ser kuult ut, men senker kjøleegenskapene. Lykke til ....... Endret 22. juli 2004 av flashcrw Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Anbefaler deg å ta en titt på Danger Den som de har på netconnection. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Eller Danger Den som de har på http://www.dangerden.com Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Eller Danger Den som de har på http://www.dangerden.com Jeg har bestilt derifra, ingen problemer. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Kjøper du WaterChill få med Antarctica blokken! :!: athlon xp 1600+ palominio kjerne msi geforce 4 ti 4200 128MB (utan video inn) Begge radiatorene klarer dette kjempe fint! (Hvis du lurte på det) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Apropo det med radiator, jeg kjører med en singel radiator. Den er hentet fra en bil, altså ikke helt beregnet for PC. Når jeg kjører viften på fult ligger vann-temp 1-2 grader over luft-temp, men da BRÅKER det. Det er en Sunon 120mm jeg bruker, og den flytter en del luft! Så jeg tror at en singel radiator på det opsettet ikke blir noen hindiring, kanskje du vil merke 3-5 grader på vannet. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Vel, jeg kjøpte waterchill først og fremst for å få ned støynivået, men jeg klokker også så mye det går an. Det første som måtte byttes ut var radiatorvifta, den bråkte jo som en orkan. Når jeg endelig fikk på plass en papst istedenfor, klarte ikke radiaotren å kjøle ned vannet tilstrekkelig for mine behov (Barton@2500MHz, gf4ti4800 og northbridge) så jeg måtte bytte den ut med en dual radiator. Etter det begynte pumpa og bråke, har fått reparert den sånn midlertidig, men kommer nok til å bytte den ut. Tanken er jo også ganske teit utforma, så jeg lagde en selv. Og CPU-blokka er jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for (Jeg snakker ikke om antarctica blokka, den er tydeligvis mye bedre). Så hvis du går for waterchill, så kjøp ihvertfall den med dual radiator og antarctica, du kommer til å få bruk for det når du oppgraderer. Da er det bare pumpa som kan bli et problem etterhvert. Og det settet koster jo sånn cirka like mye som å sette opp et selv, så da er vel egentig det den beste løsningen Endret 23. juli 2004 av CSSSK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå