Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du?

Blib

Hvilken nettleser bruker du?  

261 stemmer

1. 1. Hvilken nettleser bruker du?

• Internet Explorer
      54
    • Opera
      139
    • Mozilla
      5
    • Firefox
      55
    • Safari
      2
    • Netscape
      1
    • Andre Windows-nettlesere
      0
    • Andre Linux-nettlesere
      1
    • Andre Mac-nettlesere
      0
    • En IE-påbygningsvariant som MyIE2 eller Maxthon osv.
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde det vært mulig å opprette en boks som sier "Alle"? Har IE, Netscape 7.1, Opera 7.52, Opera 7.23, Firefox og Mozilla 1.7 installert nå.

Kompromitterte litt, jeg da. Stemte "Firefox".

Herlig å se at en som har alle browserene faktisk bruker FireFox som standard! Flott!

Jeg bruker kun FireFox, har ikke IE engang (stress å legge inn på Linux) - ellers bruker

jeg Camino på OS X, men det er sjeeeldent. FireFox som er tingen ;]

Lenke til kommentar
har brukt Opera noen uker nå. Tross en del irriterende ting (beskrevet tidligere i tråden) begynner jeg å bli vant med det. Savner IE på grunn av enkelte ting, men kommer til å savne mouse-gestures i Opera. Hmm... ett vanskelig valg.

Mulig jeg er blind eller sløvet av for mye rødvin, men jeg fant ikke din tidligere post, jeg. :blush:

Hva var problemet med opera?

Lenke til kommentar
har brukt Opera noen uker nå. Tross en del irriterende ting (beskrevet tidligere i tråden) begynner jeg å bli vant med det. Savner IE på grunn av enkelte ting, men kommer til å savne mouse-gestures i Opera. Hmm... ett vanskelig valg.

Mulig jeg er blind eller sløvet av for mye rødvin, men jeg fant ikke din tidligere post, jeg. :blush:

Hva var problemet med opera?

Post nummer 31. Ligger omtrent midt på side 2 om du har 20 poster pr. side :-)

EDIT : Fylla har skylda :!:

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Til vanlig bruker jeg IE, men akkurat nå sitter jeg med Opera. Har for andre gang i mitt liv bestemt meg for å prøve å konvertere til Opera, men som sist, er det en mengde ting som fortsatt irriterer livet av meg etter to uker med kun Opera. Blant annet :

*Hvis jeg skal ha noe i kursiv, quote noe eller lignende, og merker teksten for deretter å trykke "quote" eller kursiv, så kommer taggene helt sist i teksten, så jeg må klippe og lime de inn på riktig sted. I IE så setter taggene seg automatisk rundt den teksten jeg har markert

*Menyen øverst er rotete. Piltaster, refresh, stop og lignende drukner litt mellom alt det andre. De er for små. Liker oppsettet i IE mye bedre her.

*Hvis en side ikke får kontakt med reklameserveren, får jeg en irriterende "Could not connect to server" popup som jeg må klikke på OK på for å fjerne. Den kommer da samme antall ganger som det er reklame på siden, og det kan jo variere fra 1-20 ganger.

*Bilder som er større enn oppløsningen på skjermen min, skaleres ikke automatisk ned.

*Når jeg trykker på en link i en mail (fra. f.eks hardware.no) så åpnes ikke bare siden som linken peker til, men også siden som er satt opp som startside.

*Samtidig må hele siden lastes, før den scroller til den posten som slike mail viser til. I IE skjer dette mens siden lastes.

*Startsiden har jeg ikke klart å få til å være tom, som man kan i IE.

*Noen sider vises ikke riktig. Vet at dette er programmereres feil, men allikevel tjener ikke det til Opera sin fordel.

*Reklamebanner øverst (gratisprogram, joda, men det er i praksis IE også).

Mulig noe av dette kan ordnes i menyer, preferences eller lignende, men jeg har ikke funnet det. Så hvis det finnes, så må menyene være rotete lagt opp.

Derimot liker jeg følgende :

*Mouse navigering (vet ikke hva det kalles, men dere som bruker Opera skjønner hva jeg mener)

*At alle sider jeg åpner kommer opp i selve Opera, og ikke legger seg på oppgavelinjen til Windows.

Fant den nå :D

1) Enig. Unngås ved å skrive kodene for hånd

2) Fjern de du ikke vil ha ved å høyre-klikke og velg"remove from toolbar", for å legge til: "customize toolbar". Kan også sørge for at knappene blir store, ved å velge "large icons".

Tom startside: tools, preferences, start & exit, no pages. (eller sett hjemmesiden til blank)

Reklamebanner: Velg google ads, de er mindre. Eller kjøp opera og bli kvitt reklamen for godt. ;)

Lenke til kommentar

Takk for tips. Noen av de har jeg fått fra andre hjelpsomme brukere, men allikevel er det ting som irriterer meg. Er blant annet mye lettere å trykke på tag-knappen enn å skrive det inn selv (litt lat, ja :-) )

Men som sagt... Liker Opera bedre og bedre, men er fortsatt i tvil hva jeg kommer til å fortsette å bruke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Takk for tips. Noen av de har jeg fått fra andre hjelpsomme brukere, men allikevel er det ting som irriterer meg. Er blant annet mye lettere å trykke på tag-knappen enn å skrive det inn selv (litt lat, ja :-) )

Men som sagt... Liker Opera bedre og bedre, men er fortsatt i tvil hva jeg kommer til å fortsette å bruke.

Microsoft driver med Internet Explorer en "monopoliserende industri som mobber oss til underkastelse for proprietære standarder, bruker-uvennlighet, makt-arroganse og grådighet."

Internet Explorer er tregere enn alternativene. Det er bøttevis med sikkerhetshull i den som gjør at ondsinnede personer kan få full tilgang til systemet ditt og kjøre kommandoer. Spyware er også et kjedelig problem med IE.

Vi trenger folk som bruker Opera og Firefox. Vi kan ikke la MS lage en nettleser som tar hele nettleser-kaka for å så la den hindre utviklingen på internett. De kan jo gjøre nermest hva de vil når nettleseren er så populær.

Nå må jeg ikke skrive mer. Jeg blir jo helt revet med. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...