Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du?

Blib

Hvilken nettleser bruker du?  

261 stemmer

1. 1. Hvilken nettleser bruker du?

• Internet Explorer
      54
    • Opera
      139
    • Mozilla
      5
    • Firefox
      55
    • Safari
      2
    • Netscape
      1
    • Andre Windows-nettlesere
      0
    • Andre Linux-nettlesere
      1
    • Andre Mac-nettlesere
      0
    • En IE-påbygningsvariant som MyIE2 eller Maxthon osv.
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet Opera flere ganger og har prøvd å gå over til den, men Firefox har så utrolig mange gode og nyttige extentionser at jeg er helt knyttet til den. (Permit cookies, DicT, BugMeNot, Plaint Text Links, SpellBound, GMail Notifier, GMail Compose..) Firefox kan alt som Opera kan, men Opera kan ikke alt som Firefox kan. Dessverre :(

IE er mer eller mindre ubrukelig. Selv med påbygningsvarianter tørr jeg ikke surfe sider med IE.

Lenke til kommentar
99% Opera. 1% av gangen bruker jeg Firefox. Bare for å sjekke om de rendrer en side på lik måte.

IE = Fjernet.

hvordan fjernet du Ie ???

Han kjører linux ;)

Ifølge hjemmesiden hans (www.jungelen.net elns.) kjører han _ikke_ linux.

Er vel heller bare å logge inn i sikkerhetsmodus og slette iexplore.exe og andre viktige IE-filer.

Hehe, morsomt at dere diskuterte det :)

Jeg fikk vite av en annen bruker her på forumet hvordan man "fjerner" IE.

Kontrollpanel -> Legg til/Fjern Programmer -> Legg til/Fjern Windows-komponenter

Så bare huker du av IE.

IE er på PCen fortsatt. Men bare mye mindre synlig.

LoS: Ja, jeg brukte Linux før i tiden.

Lenke til kommentar

her brukes det Avant Browser og Opera. Opera er best, men gadd ikke å installere Opera på den andre Windowsen min så der ble det avant Browser. var egentlig meninga at jeg skulle teste Mozilla Firefox, men det gikk i glemmeboka. må vel ta å teste den litt senere, men opera for livet her iallefall. både i Windows og Linux.

Lenke til kommentar
Selv benytter jeg Mozilla Firefox. Hvorfor? Fordi jeg synes denne er mer elegant og raskere enn Opera.

Sikker på at den er raskere enn opera....?? Har min tvil

Hvor lenge har du brukt FF/har du noe grunnlag for å si det?

- Nå skal jeg ikke starte noen VS-tråd (:p), men er litt lei av folk som tror Opera er verdens raskeste browser pga. reklamen som sier akkurat dette. Selv har jeg erfart at FF er raskere enn Opera, både på modem og bredbånd, henholdsvis treig og rask maskin.

Lenke til kommentar
Sjekk siden min http://www.webslice.net i IE da, prøv derette i Opera eller mozilla. Den er laget etter standarden. Dette sier litt om IE...  :D

Du er klar over at du utelukker 80% av dine besøkende? Ikke så lurt å gjøre hvis du skal begynne som webdesigner på profesjonellt basis.

omg IE klarer ikke å vise frem sider kodet i XHTML Strict???

"præh hæ hæ hæ hæ"

trodde alltid det var andre browsere som hadde mest problemer med sider (siden de fleste var IE spesifikke)

når Microsoft gir så mye blaffen i etablerte standarder som XHTML....sier meg at MS er på vide veier....

det er tross alt en W3C standard....

bruker firefox btw...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...