Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du?

Blib

Hvilken nettleser bruker du?  

261 stemmer

1. 1. Hvilken nettleser bruker du?

• Internet Explorer
      54
    • Opera
      139
    • Mozilla
      5
    • Firefox
      55
    • Safari
      2
    • Netscape
      1
    • Andre Windows-nettlesere
      0
    • Andre Linux-nettlesere
      1
    • Andre Mac-nettlesere
      0
    • En IE-påbygningsvariant som MyIE2 eller Maxthon osv.
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt Opera i snart 2 uker, og har allerede diverse bugs (og større skadedyr) langt oppi halsen.

Mye dritt kan slenges om MS og sikkerhet, men IE er iallfall velprøvd..

Får vel sjekke ut Mozilla snart, så går jeg heller tilbake til IE om nødvendig.

Lenke til kommentar
99% Opera. 1% av gangen bruker jeg Firefox. Bare for å sjekke om de rendrer en side på lik måte.

IE = Fjernet.

hvordan fjernet du Ie ???

Han kjører linux ;)

Ifølge hjemmesiden hans (www.jungelen.net elns.) kjører han _ikke_ linux.

Er vel heller bare å logge inn i sikkerhetsmodus og slette iexplore.exe og andre viktige IE-filer.

EDIT: Fretex: Firefox er din venn.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
EDIT: Men skulle ønske FF var litt "snillere" med forumet, BBCode-pluginet mangler en del tagger osv.

Kan ikke si at det er et altfor stort drawback. BBCode-extensions har egentlig fint lite med Firefox å gjøre.

Btw: Hvis du savner noen bbcodes, er det bare å legge til noen flere i kildekoden... ;)

Lenke til kommentar

Til vanlig bruker jeg IE, men akkurat nå sitter jeg med Opera. Har for andre gang i mitt liv bestemt meg for å prøve å konvertere til Opera, men som sist, er det en mengde ting som fortsatt irriterer livet av meg etter to uker med kun Opera. Blant annet :

*Hvis jeg skal ha noe i kursiv, quote noe eller lignende, og merker teksten for deretter å trykke "quote" eller kursiv, så kommer taggene helt sist i teksten, så jeg må klippe og lime de inn på riktig sted. I IE så setter taggene seg automatisk rundt den teksten jeg har markert

*Menyen øverst er rotete. Piltaster, refresh, stop og lignende drukner litt mellom alt det andre. De er for små. Liker oppsettet i IE mye bedre her.

*Hvis en side ikke får kontakt med reklameserveren, får jeg en irriterende "Could not connect to server" popup som jeg må klikke på OK på for å fjerne. Den kommer da samme antall ganger som det er reklame på siden, og det kan jo variere fra 1-20 ganger.

*Bilder som er større enn oppløsningen på skjermen min, skaleres ikke automatisk ned.

*Når jeg trykker på en link i en mail (fra. f.eks hardware.no) så åpnes ikke bare siden som linken peker til, men også siden som er satt opp som startside.

*Samtidig må hele siden lastes, før den scroller til den posten som slike mail viser til. I IE skjer dette mens siden lastes.

*Startsiden har jeg ikke klart å få til å være tom, som man kan i IE.

*Noen sider vises ikke riktig. Vet at dette er programmereres feil, men allikevel tjener ikke det til Opera sin fordel.

*Reklamebanner øverst (gratisprogram, joda, men det er i praksis IE også).

Mulig noe av dette kan ordnes i menyer, preferences eller lignende, men jeg har ikke funnet det. Så hvis det finnes, så må menyene være rotete lagt opp.

Derimot liker jeg følgende :

*Mouse navigering (vet ikke hva det kalles, men dere som bruker Opera skjønner hva jeg mener)

*At alle sider jeg åpner kommer opp i selve Opera, og ikke legger seg på oppgavelinjen til Windows.

Lenke til kommentar

Afseth: Tools->Preferences, og der du har valg med "Start with home page" så kan du skrive Opera:Blank, vet ikke om about:blank fungerer, men fikk det nå til her ihvertfall.

About:blank fungerer her også.

*mumle noe som kan forveksles med serial*

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
*Hvis jeg skal ha noe i kursiv, quote noe eller lignende, og merker teksten for deretter å trykke "quote" eller kursiv, så kommer taggene helt sist i teksten, så jeg må klippe og lime de inn på riktig sted. I IE så setter taggene seg automatisk rundt den teksten jeg har markertndows.

Jeg har alltid skrevet tags manuelt, men enkelte smileys klikker jeg på. Skjønner at dette er irriterende.

*Menyen øverst er rotete. Piltaster, refresh, stop og lignende drukner litt mellom alt det andre. De er for små. Liker oppsettet i IE mye bedre her.

Jeg har ingen knapper her. Bruker musa til alt, genialt når du blir vant med det.

*Hvis en side ikke får kontakt med reklameserveren, får jeg en irriterende "Could not connect to server" popup som jeg må klikke på OK på for å fjerne. Den kommer da samme antall ganger som det er reklame på siden, og det kan jo variere fra 1-20 ganger.

Hmm, det tror jeg ikke jeg har opplevd. Får kun en popup.

Tools->preferences->start and exit->start with no pages

Ja, det er litt plagsomt, men det er jo bare ca 30 pixler høyt.

Lenke til kommentar
Derimot liker jeg følgende :

*Mouse navigering (vet ikke hva det kalles, men dere som bruker Opera skjønner hva jeg mener)

*At alle sider jeg åpner kommer opp i selve Opera, og ikke legger seg på oppgavelinjen til Windows.

Nettopp derfor bruker jeg Avant Browser. Den har mousenavigation og egen linje for vinduer på samme måte som Opera. I tillegg til mange andre geniale funskjoner.

Lenke til kommentar
*Hvis jeg skal ha noe i kursiv, quote noe eller lignende, og merker teksten for deretter å trykke "quote" eller kursiv, så kommer taggene helt sist i teksten, så jeg må klippe og lime de inn på riktig sted. I IE så setter taggene seg automatisk rundt den teksten jeg har markert

Mener du på forumet? Har hørt at det skal fungere litt bedre i IE akkurat det knappegreiene der ja. Er helt enig med deg faktisk :)

Fiks på det da vel? Fjern det du ikke vil ha der, sett inn det du vil ha og flytt rundt på sakene. Høyreklikk -> Customize toolbars

*Når jeg trykker på en link i en mail (fra. f.eks hardware.no) så åpnes ikke bare siden som linken peker til, men også siden som er satt opp som startside.

Erm. Å? Rapporter det som en bug iallefall. Hølrtes merkelig ut. Selv benytter jeg meg ikke av en fast startside da det er så vannvittig mye bedre å heller starte Opera med de samme sidene som da jeg lukket den :)

Alt+P, Start and Exit, "Start With no pages".

*Noen sider vises ikke riktig. Vet at dette er programmereres feil, men allikevel tjener ikke det til Opera sin fordel.

Mjoda, men jeg kan faktisk ikke huske den siste siden jeg så hvor dette var et problem. Uansett har jeg lagt til en knapp i Opera som sier "Open in IE" og som da gjør akkurat det. Veldig greit :)

Kjøpe Opera? :)

Eller bare venne seg til det. Jeg syns ikke det er plagsomt. Etter jeg fikk fjernet alle de dustete Frem, Tilbake, Refresh, osv-knappene har jeg bare en liten stripe med tekst der også :)

Mulig noe av dette kan ordnes i menyer, preferences eller lignende, men jeg har ikke funnet det. Så hvis det finnes, så må menyene være rotete lagt opp.

Tja. Høyreklikking eller å trykke på Preferences er ikke såå vanskelig da, syns jeg :)

Ha en ellers fin Operaopplevelse :)

Edit:

Nettopp derfor bruker jeg Avant Browser. Den har mousenavigation og egen linje for vinduer på samme måte som Opera. I tillegg til mange andre geniale funskjoner.

I tillegg til de samme sikkerhetshullene (Vil du kanskje ha et virus ved å besøke en spesiell nettside?) og måtte vente på at IE skal kontakte siden du vil til når du trykker "Tilbake". Samt den har ikke den EKSTREMT raske hastigheten Opera har på åpning av nye vinduer eller hvis du bruker Operas mailklient: Tiden det tar før du trykker på en mailto:-link til vinduet er oppe. Blant annet :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Det er fordi folka bak IPB ikke har prioritert folk som ikke bruker IE. :roll:

Det kan stilles på. Firefox har et utrolig minimalistisk design sammenlignet med opera.

Personlig liker jeg bedre "Could not connect to server" enn at IE automatisk navigerer til "MSN search".

*Bilder som er større enn oppløsningen på skjermen min, skaleres ikke automatisk ned.

Mozilla Firefox :)

Mozilla Firefox og Mozilla Thunderbird :)

*Samtidig må hele siden lastes, før den scroller til den posten som slike mail viser til. I IE skjer dette mens siden lastes.

Dette er kun pga. IEs store markedsandel. Kan det være til noen trøst, viser Mozilla Firefox sidene bedre og har bedre CSS-støtte enn Opera.

All-in-one Gestures Extension for Mozilla Firefox :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
er ikke så lenge siden Netscape var konge; nå derimot bruker nesten ingen det :D

...og hvem sin skyld er det?

Ti poeng. Microsoft, som lot Internet Explorer være helt gratis.

PS: Netscape overlever fremdeles i kilden til Mozilla og Mozilla Firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...