Gå til innhold

Hvordan sensurerer jeg et film klipp?

Anbefalte innlegg

Jeg og en god jenge venner har vært på tur, så filmet vi under turen, så skal jeg redigere denne filmen... i en scene så tar han ene naken bad, å da skal jeg sensurere den som trengs sensureres... men hvordan sensurerer jeg kun noen steder på vidoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har premier 6,5 og har for så vidt funnet en måte å sensurere på, men jeg har et lite problem i programmet, når jeg mekker i programme visen ingen effekter, så jeg ser ikke sensur flekken ;( noen som hvet hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
jeg har premier 6,5 og har for så vidt funnet en måte å sensurere på, men jeg har et lite problem i programmet, når jeg mekker i programme visen ingen effekter, så jeg ser ikke sensur flekken ;( noen som hvet hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Hvis jeg forstår deg rett så ser du ingenting fordi premier 6.5 ikke rendrer i real-time. Du må apply'e en effekt og så rendre filmen for å se effekten av dette! Kommer an på hvor mye du driver på med redigering, men jeg vet at enten kan du sette opp en ekstra pc som kun kjører rendring for deg i nettverket ditt, og på denne måten få tilnærmet real-time rendring, eller så må du bytte ut programvare til (aj nå husker jeg ikke helt) enten pinnacle, avid eller en annen som jeg ikke kommer på.

Lenke til kommentar

Du velger hva du vil rendere med den gule saken over timelinen, også trykker

du på <ENTER>, så renderer den for deg - da kan du se effekten.

(For andre som lurer på hvordan man kan sladde i Premiere 6.5 så kan man

bare bruke en svart matte (FILE -> NEW -> BLACK MATTE) og sette denne på

Video2 over klippet ditt, så høyreklikker du Matten og klikker deg inn på

"Motion..." - her kan du skalere og flytte på sladden og sladde i vei :p)

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet.

Når du har lagt på transform filteret (som jeg mener å huske at man bruker), så klikker du på "position" knappen i "effects control" boksen. Dette gjør du for å flytte det uklare feltet til rett posisjon, ikke sant?

For å kunne se det uklare feltet mens du flytter det, må du klikke på den lille pila øverst til høyre i "effects control" boksen, og krysse av for "effect enabled".

Håper det var dette som skulle til...

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...