Gå til innhold

Kjøp en CD

Xanitra

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig bare en oppfordring, og min mening.

Det er kanskje greit å laste ned en sang om det bare er den ene sangen som er bra på en CD..

Men om du virkelig liker CD'en, kjøp den!

Jeg kommer til å savne tiden hvor CD'er faktisk var verdt noe om muligheten til å kjøpe en CD av en artist, forsvinner helt.

Hysj Hysj er borte.

Acers Mic er borte.

Innova er også borte (selv om jeg så en butikk i oslo av en eller annen grunn.)

Bare Free Record Shop og Platekompaniet igjen..

huffameg

Kjøper forøvrig mine CD'er på amazon.co.uk, men jeg kjøper da CD'ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støttes. Kjøp CD'er du virkelig liker og hører på. Liker å gå i platebutikken, egentlig, bare la tilfeldigheten råde over hva jeg drasser med meg hjem. :)

Platekompaniet er for øvrig nokså ålreit, flott med niceprice, mye kvalitet. Hysj hysj og Akers Mic er jo/var jo søppel. :dontgetit:

Anyhoo, skikkelige platebutikker i Oslo: Tiger og Rock & Rolls.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Enig i det, og CD har bedre kvalitet. Noe spesielt er det også med å putte en kvalitets-CD inn i spilleren en kald høstkveld foran peisen, fremfor å dobbeltklikke på en fil langt inni Bill Gates sin verden.

Men man har jo alltids valget med å brenne de over da, og da kan man ha en CD med kun gode sanger.

Personlig skulle jeg ønske det var flere musikk-DVD`er... gir en noe bedre opplevelse å "oppleve" artisten enn "baaare" å høre den.

Uansett tror jeg perioden med piratkopiering kommer til å avta med årene, når det kommer nye formater og standarer.

Lenke til kommentar

Eneste som hindrer meg i å kjøpe flere CD'er enn det jeg faktisk gjør er det faktumet at det koster flesk. Om en CD hadde en fastpris rundt 100,- så hadde jeg nok handla inn dobbelt så mye som jeg gjør til dags dato.

PS: kjøper vel en CD annenhver uke grunnet dårlig økonomi. ;)

Lenke til kommentar

JohnnyKnoxwille>>

mye bra i det du sier der ja.

Men jeg er nok av den mer negative sorten. Piratkopiering er på en måte noe som har vært der hele tiden. Man piratkopierte jo også når man kopierte fra CD til kasett i sin tid.

Så.. uansett hvor mange nye standarder de finner på, er det alltid en eller annen gluping som finner på en motpol til det.

Men det eneste jeg kan tenke som er positivt med piratkopiering er at det blir mindre kjendisser=? :!: :p

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Synes og at CD'er skulle hatt en fast pris ;)

Vel, du kan gjøre som KoRn og gi ut "best of" album og så avslutte sin nåværende kontrakt og så skal de selge album til 69kr, eller en sum som er betrakteligere lavere en den pr. dags dato.

Lenke til kommentar

Jeg liker også å kjøpe cd'er. :) Alltid gøy å bla i cd'ene på råkk og rolls, særlig hvis man finner noe man har lyst på. Kjøpte tre nirvana cd'er på platekompaniet for litt siden, jeg henger litt etter så jeg hadde ikke hørt om to av de ( incestide og from the muddy banks of the whiska ) :blush:

Cd'er er kos :yes:

Lenke til kommentar

Valget mitt er Enten 1000 platers CD-veksler eller en PC med MP3's koblet til stereoen hmm hva er raskest og enklest å finne frem på :p

Jeg er ihvertfall for lat til å bla i CD stativer etter ripete CD'er for å finne noe jeg vil høre på.

Kjøper en CD nå og da, men det har vært andre ting prioritert i det siste.

Lenke til kommentar
I orkdaln har vi MusicBox det er en super platebutikk. Jeg kan stå der i flere timer å se på cd'r. De har utrolig mye metal/rock til å være en så liten butikk.

Støtter det om å kjøpe Cd'r.

Vi har musicbox på sortland også, men den er ikke akkurat mye å skryte av.

Litt Metal har de, men det er jaggu ikke mye. Skal man ha noe så må man bestille..uansett.

Tragisk sjappe egentlig.

Lenke til kommentar

Og en annen ting. Mange klager på at CD'er er så enkle å ødelegge.. Men det er jo bare å legge de forsiktig i covera sine etter bruk, så er det ikke noe problem.

PS: CD'er som ligger i orginale svarte hylster, lever lenger. Har noe med at ikke noe sollys kan slippe inn dit når CD er lukket, og at det er et mer behagelig materiale for CD å hvile på.

Lenke til kommentar

Kjøper alltid cder av musikk jeg liker. Ettersom det meste av musikken jeg hører på

kommer fra små selskap, synes jeg det er viktig å støtte musikerne.

Nedlasting av musikk fra internett har forøvrig økt mine innkjøp av cder, da jeg har

fått høre ny musikk jeg neppe hadde hørt ellers.

Mitt råd til de som aldri kjøper cder er at det bør de helst gjøre. Neppe noen som gidder

å lage musikk i fremtiden hvis de ikke får betalt. Vanskelig å leve på luft og vann...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...