lars68 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) ¤¤¤ Topic endret av moderator pga dårlig bruk av emne ¤¤¤ Hei. jeg bare lurer på hvorfor det er en del som ikke liker prescott. har fått ordnet - Intel Pentium 4 3.0ghz boxed PC800 Socket PGA478, 1MB Cache, Prescott.. er det fordi den blir for varm forhold til alle andre prosessorer eller?? Endret 22. juli 2004 av B|Real Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Blir det samme som jeg sier "hvorfor det er en del som ikke liker A64". Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei. jeg bare lurer på hvorfor det er en del som ikke liker prescott. har fått ordnet - Intel Pentium 4 3.0ghz boxed PC800 Socket PGA478, 1MB Cache, Prescott.. er det fordi den blir for varm forhold til alle andre prosessorer eller?? Dem blir varmere enn NW, dem har 1mb cache som er tregere enn NW`s cache og det er ikke alle hovedkort som støtter prescott. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) edit Endret 21. juli 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei. jeg bare lurer på hvorfor det er en del som ikke liker prescott. har fått ordnet - Intel Pentium 4 3.0ghz boxed PC800 Socket PGA478, 1MB Cache, Prescott.. er det fordi den blir for varm forhold til alle andre prosessorer eller?? Kort sagt, mange her at den oppfattning at et produkt som er 2% treigere enn et annet er "treig", mange vil også si det at en prisforskjell på 5% gjør et produkt "mye dyrere" og at der er noe vesentlig forskjell på ett effekttap på 90 og 110 watt. Skal vi tro de som faktisk har en Prescott (erfaringsdatabasen i produktguiden) så er det en helt super CPU Lenke til kommentar
airguard Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Har en prescott [email protected] nå for tiden og den er da ikke noe problematisk. varmen er idle 47 og på full load 58c har ikke noen problemer i det hele tatt og den yter mer enn godtn nok. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg kjører selv en Prescott 2.8, riktignok på Socket 775, sammen med et Abit AS8 hovedkort. Idler på mellom 39 og 42 grader etter 12 timer uten kabinettvifter, men med VGA silencer, og en stor 120mm vifte i PSU. Bruker og forøvrig boxedkjøleren, siden det ikke finnes noen annen ennå? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hei. jeg bare lurer på hvorfor det er en del som ikke liker prescott. har fått ordnet - Intel Pentium 4 3.0ghz boxed PC800 Socket PGA478, 1MB Cache, Prescott.. er det fordi den blir for varm forhold til alle andre prosessorer eller?? Kort sagt, mange her at den oppfattning at et produkt som er 2% treigere enn et annet er "treig", mange vil også si det at en prisforskjell på 5% gjør et produkt "mye dyrere" og at der er noe vesentlig forskjell på ett effekttap på 90 og 110 watt. Skal vi tro de som faktisk har en Prescott (erfaringsdatabasen i produktguiden) så er det en helt super CPU Nå er det jo ikke bare brukere her på forumet som er kritiske til prescott. De fleste hardware sites har jo hevet et øyenbrn vedrørende Prescott. Det er en bra cpu ja, men den har svært få fordeler sammenlignet med Northwood på det nåværende tidspunkt. Dessuten skal man ta brukererfaringer med en klype salt, noen har jo en tendens til å være over seg entusiastiske over egne produkter, og vil ofte sammenligne med den hardware de hadde. Så hvis man f.eks har oppgradert fra en P3 til en 3.0GHz Prescott så vil man jo få følelsen av at man har kjøpt guds gave til PC'en Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Har en prescott 2.8 @ 3.2 Ghz på et abit IC7-G HK, 48C idel, å 60C full load, CPU er gull mener jeg, Men synd det er egentlig mange som prøver å tråkke ned på Prescotten på grunn av varmen, (som egentlig ikke er så mye som mange vil ha det til) Lenke til kommentar
kindings Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Precott har en rekke ulemper og fordeler, men siden det er langt mellom software som utnytter f.eks SSE3 enda får ikke CPUen vist seg fra sin beste side. Vil også påstå at problemene rundt prescott har blitt overhypet, temperaturproblemet er neppe så stort som mange vil ha det til. De eneste som kan få problemer er ekstremoverklokkerne, men vanlige OCere som han over får neppe noe problemer. Temperaturer på 50-60 grader er ikke noe problem, har selv hatt AMD CPU som nådde 70 grader uten at det heller var noe problem, de tåler fint 90 uten at noe galt skjer. Ulempen med høyt effektforbruk er at datamaskinen bruker mer strøm og at man trenger stadig større PSUer. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hei. jeg bare lurer på hvorfor det er en del som ikke liker prescott. har fått ordnet - Intel Pentium 4 3.0ghz boxed PC800 Socket PGA478, 1MB Cache, Prescott.. er det fordi den blir for varm forhold til alle andre prosessorer eller?? Kort sagt, mange her at den oppfattning at et produkt som er 2% treigere enn et annet er "treig", mange vil også si det at en prisforskjell på 5% gjør et produkt "mye dyrere" og at der er noe vesentlig forskjell på ett effekttap på 90 og 110 watt. Skal vi tro de som faktisk har en Prescott (erfaringsdatabasen i produktguiden) så er det en helt super CPU Nå er det jo ikke bare brukere her på forumet som er kritiske til prescott. De fleste hardware sites har jo hevet et øyenbrn vedrørende Prescott. Det er en bra cpu ja, men den har svært få fordeler sammenlignet med Northwood på det nåværende tidspunkt. Dessuten skal man ta brukererfaringer med en klype salt, noen har jo en tendens til å være over seg entusiastiske over egne produkter, og vil ofte sammenligne med den hardware de hadde. Så hvis man f.eks har oppgradert fra en P3 til en 3.0GHz Prescott så vil man jo få følelsen av at man har kjøpt guds gave til PC'en Stort sett har hardware-siter de samme nykkene som oss entusiaster, forskjellen mellom hva som blir erklært vinner og taper i en test er gjerne så liten at man under vanlig bruk aldri hadde kunne avdekke det. At brukere er gjerne entusiastisk over egene produkter er likevel en langt nyttigere erfaring enn at folk som aldri har prøv dømmer noe nord og ned spør du meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå