Gå til innhold

Windows install på S-ATA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antar du skal innstallere windows xp.

 

Kopier seriell ata driveren fra cd'en til en diskett. Når du begynner å innstallere windows vil den spørre på nederste linje om du vil innstallere noen scsi drivere, nå trykker du F6 for å gjøre dette. Når den har kjørt en stund vil du bli spurt om du har driver og da er det bare å sette inn disketten og gjøre som det står. Jeg tror også at du kan la windows velge en automatisk men dette er jeg ikke sikker på.

 

På noen hovedkort kan du oppdatere bios slik at den vil gjøre dette automatisk.

 

Har du to sata harddisker og skal kjøre raid? Hvis du skal innstallere raid 0 , er det nok lurest å sette dette opp først. Raid 1 kan du nok sette opp eterpå (speiling).

 

Håper dette hjelper deg litt på vei. Du har sikkert fått med en bok på hovedkortet så da kan du jo lese ,

Lenke til kommentar
Antar du skal innstallere windows xp.

 

Kopier seriell ata driveren fra cd'en til en diskett. Når du begynner å innstallere windows vil den spørre på nederste linje om du vil innstallere noen scsi drivere, nå trykker du F6 for å gjøre dette. Når den har kjørt en stund vil du bli spurt om du har driver og da er det bare å sette inn disketten og gjøre som det står. Jeg tror også at du kan la windows velge en automatisk men dette er jeg ikke sikker på.

 

På noen hovedkort kan du oppdatere bios slik at den vil gjøre dette automatisk.

 

Har du to sata harddisker og skal kjøre raid? Hvis du skal innstallere raid 0 , er det nok lurest å sette dette opp først. Raid 1 kan du nok sette opp eterpå (speiling).

 

Håper dette hjelper deg litt på vei. Du har sikkert fått med en bok på hovedkortet så da kan du jo lese ,

Har fått driver diskett nå, og kommer inn i windows installasjonen, men når jeg trykker f6, så skjer det ingenting! Det er utrolig frustrerende.. Den bare fortsetter videre i installasjonen... :(

Lenke til kommentar
Det skjer ikke noe like etter at du har trykket F6 hvis du tror det. Installasjonen fortsetter noen sekunder (ganske mange faktisk), før du får beskjed om å sette inn disketten..........

Jeg trykker F6, så fortsetter den inni en ny skjerm hvor jeg kan trykke A for å installere ekstra SCSI og diverse drivere som windows skal bruke. Det er vel dit jeg skal, og så installere Silicon Image (SI3114) driveren som var på hovedkort cd'en?

Lenke til kommentar
Det skjer ikke noe like etter at du har trykket F6 hvis du tror det. Installasjonen fortsetter noen sekunder (ganske mange faktisk), før du får beskjed om å sette inn disketten..........

Jeg trykker F6, så fortsetter den inni en ny skjerm hvor jeg kan trykke A for å installere ekstra SCSI og diverse drivere som windows skal bruke. Det er vel dit jeg skal, og så installere Silicon Image (SI3114) driveren som var på hovedkort cd'en?

stemmer det

Lenke til kommentar
Det skjer ikke noe like etter at du har trykket F6 hvis du tror det. Installasjonen fortsetter noen sekunder (ganske mange faktisk), før du får beskjed om å sette inn disketten..........

Jeg trykker F6, så fortsetter den inni en ny skjerm hvor jeg kan trykke A for å installere ekstra SCSI og diverse drivere som windows skal bruke. Det er vel dit jeg skal, og så installere Silicon Image (SI3114) driveren som var på hovedkort cd'en?

stemmer det

Men når jeg setter inn disketten og trykker enter, så bare står det vent litt igjen og igjen uten at noe mer skjer... Kom først inn i windows installasjonen når jeg aktiverte IDE raid og enabled på primary master i bios og hdd s.m.a.r.t greia... Hjeeelp... :(

Lenke til kommentar
Jo, det kan du, men da er det enklest om du har et partisjoneringsprogram, ala Partition Manager 8.0.

Når jeg skal ta på apply etter å ha valgt alle innstillinger, så bare sier den hvordan jeg skal kjøpe programmet, og så skjer det ingenting..?

Du har bare en demo versjon... du trenger fullversjon.

Lenke til kommentar
Jo, det kan du, men da er det enklest om du har et partisjoneringsprogram, ala Partition Manager 8.0.

Når jeg skal ta på apply etter å ha valgt alle innstillinger, så bare sier den hvordan jeg skal kjøpe programmet, og så skjer det ingenting..?

Du har bare en demo versjon... du trenger fullversjon.

Teit å gi ut en trial av det når man ikke kan bruke det til noe.. Er det ingen andre måter å gjøre det på?

Endret av Mortifer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...