Gå til innhold

klokking av athlon 2600+


Anbefalte innlegg

jeg vil overklokke min amd athlon xp 2600+ og jeg lurer på om det er noen her som har gjort det samme, og hvordan de har klokket det..

 

i BIOS kan jeg sette opp fra 2600+ til 2700+ automatisk, den høyeste muligheten er xp 2800+ men da starter ikke windows. jeg syns også at det er litt rart at den viser bare xp 2800+ og ikke 3000+ og oppover

Endret av magnusloe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vil overklokke min amd athlon xp 2600+ og jeg lurer på om det er noen her som har gjort det samme, og hvordan de har klokket det..

 

i BIOS kan jeg sette opp fra 2600+ til 2700+ automatisk, den høyeste muligheten er xp 2800+ men da starter ikke windows.              jeg syns også at det er litt rart at den viser bare xp 2800+ og ikke 3000+ og oppover

Tror du må si litt mer... :roll:

Hva slags hovedkort har du....?

2600+, Barton eller T-bread...?

Lenke til kommentar
Hovedkort: abit KD7 RAID

 

CPU: T-Bread

Abit KD7 RAID har VIA KT400 chipset som ikke har muligheter til å låse PCI og AGP til faste frekvenser, og overklokker disse i takt med FSB(Front Side Buss), dette igjen fører ofte til skader på hardware som f.eks. skjermkort, lydkort og harddisker... :cry:

Lenke til kommentar
shit! da slutter jeg å overklokke med en gang :(

EDIT: mye tror du en xp1800 tåler uten å ødelegge hd osv ? sikkert vanskelig å svare på... blei litt engstelig!

Prosessoren din tåler nok en del, det er kanskje værre med skjermkort, lydkort(og andre PCI-kort)og harddisker...

Har hørt om flere som har klokka over 40/80 Mhz på PCI/AGP uten problemer, andre igjen har fått ødelagt hardware på lavere frekvenser. :ermm:

 

Så noe økning på PCI/AGP tåler vel de flese, men sjansen for å ødelegge noe, øker dess mer du klokker... :)

 

P.S. Personlig vil jeg fraråde en hver overklokking på socket A kort med VIA chipset. :thumbdown:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
shit! da slutter jeg å overklokke med en gang :(

EDIT: mye tror du en xp1800 tåler uten å ødelegge hd osv ? sikkert vanskelig å svare på... blei litt engstelig!

Det er ikke CPU'en direkte som gjør at pci/agp-bus'en øker, men FSB.

Så det samme prinsippet gjelder for XP1800 også, når du øker FSB, drar pci/agp-bus'en med i samme slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...