Delux Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Hallo folkens, har tenkt å kjøpe dette kortet sammen med en 1,8 P4 NORTHWOOD. Spørsmålet mitt er, hvor mye kan prossersoren klokkes med dette kortet? Takker for svar :smile: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg vil ikke anbefale deg å handle det kortet dersom du tenker på overklokking. På papiret ser alt SVÆRT bra ut, men i virkeligheten var det ikke slik. Kortet hadde problemer med FSB hastigheter over 120MHz med de nye biosene (Det er de nye biosene som tillater 1MHz trinn på FSB). Den første biosen til kortet tillot bare noen få FSB hastigheter, bl.a. 133MHz. Men med denne biosen så fungertet kortet på 133MHz FSB. Det er med andre ord tydelig at de ikke har fått til biosen 100%. Bortsett fra dette fungerte kortet bra, og er krydret med omtrent alt som kan tenkes av ekstrautstyr. Fantastisk mye som følger med i esken også. Jeg vil heller anbefale deg å se på Abit SD7, MSI 645ultra, Asus P4S333 eller det nye P4S533. De 3 første kortene fungere meget bra til overklokking. Det siste kortet skal jeg teste i helgen, og tenkte jeg skulle lage et lite review av dette. Jeg har en misstanke om at Asus P4S533 kommer til å yte svært bra. Uansett så mener jeg du gjør et svært fornuftig valg med å velge hovedkort basert SIS645(dx) brikkesettet. Dette gir svært bra ytelse for pengene. Kombinert med DDR333 eller DDR400, så har du en "killer" løsning. Kort basert på SIS brikkesettene er raske, fjellstabile og billige, hva mer kan man ønske seg? Lenke til kommentar
Delux Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Takk for svaret, jeg tror at jeg kanskje nå skal gå for et av de kortene du anbefalte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå