Gå til innhold

Ny fun saft

pcgutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er en rar smak i halsen etter feks. appelsin smaken.. Har smakt bedre saft.. Det at jeg syns det syntetiskt er vell fordi det ikke inneholder sukker, men

acefulam og aspartame som er kunstig søtstoff..

Det er bevist at aspartame fremkaller kreft og det som verre er... Er ikke sunt akkurat.. :shrug:

Lenke til kommentar
er en rar smak i halsen etter feks. appelsin smaken.. Har smakt bedre saft.. Det at jeg syns det syntetiskt er vell fordi det ikke inneholder sukker, men

acefulam og aspartame som er kunstig søtstoff..

Det er bevist at aspartame fremkaller kreft og det som verre er... Er ikke sunt akkurat.. :shrug:

Det heter acesulfam K... ikke det du skrev. Jeg er forresten helt enig at kunstige søtstoffer smaker dritt og jeg unngår dem hovedsaktlig av den grunn ;)

Det å dra det så langt som å si at det er bevist at aspartam er kreftfremkallende er både spekulativt og unøyaktig fra din side. I forsøk gjort på rotter som har vært foret på unaturlig høye mengder med aspartam har man sett at en større andel av dem har utviklet hjernesvulster sammenlignet med dem som ikke har blitt proppet full av aspartam. Slike nivåer får neppe mennesker i seg ved vanlig inntak av føde/drikke/snop samt at, tro det eller ei, vi er forskjellige fra rotter slik vi fungerer kjemisk. Det er ingen som har funnet en klar sammenheng mellom hjernesvulster i mennesker og aspartam enda, så bare drikk den kjipe safta om dere liker smaken. Aspartam består som molekyl av to aminosyrer (finnes i kroppen) og en gruppe man kan si (svært forenklet) ligner på metanol, uten at det har noe med metanol å gjøre.

For å holde meg til topic så må jeg vel si at guava-lemon smaker bedre av de to :D

Skål!

Lenke til kommentar

Fun lemon er god, peach er også god men ikke så god som den burde være, men Simpson Ice tea Peach derimot er sinnsykt god saft (iste).. men den er litt dyrere og den gir mye mindre saft... (men den har sukker i seg, det har ikke fun så alt i alt velger jeg Fun Lemon)

Endret av Prowl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...