krlund Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har det problem med mitt IXUS 400 kamera at bildene går tapt. Oftest er det enkeltbilder som blir korrupt, og ikke kan hentes frem igjen, men av og til går alle bildene på brikken tapt. Feilene har skjedd med 2 stk identiske Apacer 128 Mb brikker (brukt aktivt med et annet kamera i tre år uten noen problemer). Jeg er usikker på om jeg skal skylde på kameraet eller på minnebrikkene. Er det andre som har dette problemet? Er det kamera eller minne det er noe galt med? Løsninger? Råd? - Kristian Lenke til kommentar
haasnes Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har opplevd dette ett par ganger. Løsningen har vært å formatere CF-kortet. - Henrik Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Apacer er ikke av de beste kortene, men at begge to er defekte virker litt rart. At de har funket før, er imidlertid ingen garanti for at de virker nå. Men prøv å formater de, som haasnes sier, og virker ikke det, prøv med ett tredje minnekort også (helst Sandisk eller Lexar), og hvis det også har problemer, lever kameraet til service. Lenke til kommentar
krlund Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har formatert kortene, og de virker fremdeles helt fint i det gamle kameraet. Har hørt teorier om at nyere kamera stiller større krav til minnebrikkenes ytelse/hurtighet, og at en ved bruk av eldre, tregere, kort kan få problemer (utover at det går tregere). - Kristian Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Det står i manualen til IXUS kameraet at man bør formatere minnekorta før du tar dei i bruk i det aktuelle kameraet. Altså: Flytt fra anna kamera til IXUS -> Formater i IXUS kameraet -> bruk i IXUS kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå