Gå til innhold

Apple produserer ikke Ipod? Apple vil ikke hjelpe

Anbefalte innlegg

Lest forst denne mailen

Bästa Apple Store-kund!

Tack för ditt e-brev till Apple Store.

Tekniska frågor kan besvaras mer ingående av en representant för Apples tekniska

assistans. Vår supportavdelning kan nås på 0047-815 00 158.

Våra kunskaper om produkter från andra tillverkare än Apple är begränsade till

allmän felsökning. När det gäller mer specifika frågor, bör du kontakta

tillverkaren direkt med hjälp av de kontaktuppgifter som följde med produkten.

Med Vänliga Hälsningar,

xxxxx xxxxx

Apple Store Europe

Sales Support Team

Hollyhill Industrial Estate

Hollyhill

Cork

Ireland

REQUEST ------------------------------------------------------------------------

Hei,

bestilte en Ipod fra dere for noen mnd siden. Etter det har jeg vart plaget

med at hodetelefonene og Ipoden bryter sammen i tid og utide. Har faatt

byttet hodetelefonene, men pga mye aa gjore saa har det vart meget vanskelig

aa sende inn ipoden.

Det jeg lurte paa om var mulig, var om jeg kanskje kunne faa bytte over til

20GB utgaven. Ettersom med lansering av ny Ipod saa forsvinner 15gb utgaven.

Haaper dette kan la seg gjore paa en god maate.

Ipoden ble bestilt paa

xxxxxxx

xxxx

xxxx

jeg kan selv naas paa xxxxxx

PS! sitter paa et utelandsk tastatur saa har ikke mulighet for skandinaviske

bokstaver.

Naa lurer jeg da litt.

Ipod er jo produsert av Apple. Hvorfor hevder butikken som solgt den noe annet da?

Vet at jeg ikke enda har 100% krav paa ny, men haapet at de kunne hjelpe meg ettersom batteriet ikke holder lenger enn 2 timer, selv uten bakgrunnslys, null switching og justert kontrast

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er jo bare en std. generert mail.

Den prøver å gi deg noen tips til videre support.

Den nevner da blant annet at du nødvendigvis ikke trenger ringe til Apple hvis du har kjøpt et produkt i Apple Store som ikke Apple selv har laget... (Ikke tilfelle med iPod sef.) (De selger f.eks. Microsoft Office 2004 for Mac, da er det sikkert bedre å ringe Microsoft i følge Apple...)

Skjønner?

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

hvis du leser det jeg skriver til dem, saa er dette et onske om reklamasjon.

Hvis jeg da faar en standard mail tilbake med henvisning til teknisk som ikke har myndighet til aa gi meg en ny Ipod av den nye typen, saa er det noe som ikke stemmer.

Forresten saa er dette forste mailen jeg har faatt fra dem hvor de skriver slik. Vanligvis besvarer de sporsmalet. Ipoden er kjopt av dem og dermed er de ogsaa ansvarlig dersom noe gaar galt med den, og kunden onsker reklamasjon.

det var derfor jeg reagerte.

Lenke til kommentar

er hjemme om 5 dager, men av vane saa unnagjor jeg alt med en gang det skjer. Uheldigvis fikk jeg forst tilgang paa nett for 4 dager siden. Forste svar fra Apple kom i dag.

Ringe dem, vel det gaar jo ann, men det koster 10 kroner per minutt, dog netcom sliter med faktureringen. De fakturerer meg som om jeg hadde Activ talk, mens jeg har Business talk og dermed skal betale mindre. (jeg sjekket for jeg dro, og for 2 dager siden)

Lenke til kommentar
er hjemme om 5 dager, men av vane saa unnagjor jeg alt med en gang det skjer. Uheldigvis fikk jeg forst tilgang paa nett for 4 dager siden. Forste svar fra Apple kom i dag.

Ringe dem, vel det gaar jo ann, men det koster 10 kroner per minutt, dog netcom sliter med faktureringen. De fakturerer meg som om jeg hadde Activ talk, mens jeg har Business talk og dermed skal betale mindre. (jeg sjekket for jeg dro, og for 2 dager siden)

Prøv å ringe når du kommer hjem du. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg synes det virker rart om det er en standardmail. Den er skrivd på en slik måte at den lett kan oppfattes som noe annet, særlig når det står et navn der (som jeg regner med at x'ene betyr)

sist gang jeg ventet saa ble jeg bedt om aa kontakte advokat for aa kunne heve kjopet.

Team leader "if you want to get your money back, you will have to get a solictor and contact our law deparment"

Det var saa langt jeg kom naar jeg ville heve kjopet sist gang.

Hø? Har du kjøpt den i Norge og du har loven på din side, trenger du ikke annet i verste fall å henvise til noen paragrafer....

Lenke til kommentar

det var ikke uten grunn at jeg krevde å få snakke med team leader.

Men det var faktisk svaret jeg fikk fra dem. Riktignok fikk jeg forklaringen på hvorfor hun som svarte, hadde skrevet så dumt.

Teknisk må lage en sak først. Hvis de ikke godkjenner bytte, så vil jeg nok kreve heving, ettersom det er noe ganske galt med den.

Lenke til kommentar
sist gang jeg ventet saa ble jeg bedt om aa kontakte advokat for aa kunne heve kjopet.

Team leader "if you want to get your money back, you will have to get a solictor and contact our law deparment"

Det var saa langt jeg kom naar jeg ville heve kjopet sist gang.

Hvordan i alle dager havnet du i en slik situasjon? Hvilket firma er det snakk om?

-KJ

Lenke til kommentar
Hei,

bestilte en Ipod fra dere for noen mnd siden. Etter det har jeg vart plaget

med at hodetelefonene og Ipoden bryter sammen i tid og utide. Har faatt

byttet hodetelefonene, men pga mye aa gjore saa har det vart meget vanskelig

aa sende inn ipoden.

Det jeg lurte paa om var mulig, var om jeg kanskje kunne faa bytte over til

20GB utgaven. Ettersom med lansering av ny Ipod saa forsvinner 15gb utgaven.

Haaper dette kan la seg gjore paa en god maate.

Det du ber om her er jo bare helt inni natta! Feilmeldingen er at "høretelefonene bryter sammen i tide og utide", og du har ikke hatt tid til å levere inn iPoden din, så derfor hadde det vært best om du får en av de nye modellene i stedet?

Det er greit at vi som forbrukere har en del rettigheter i dette landet, men vi har også en del plikter. Hvis du ikke har tid til å få sendt iPoden din inn på reparasjon s er det ditt og ikke Apples problem.

I svarmailen blir du henvist til teknisk supporttelefon. Prøv å ring dem, avtal retur, så får du sendt den inn. Det er det du har krav på i følge kjøpslov. :)

-KJ

Lenke til kommentar

1. Hvordan jeg kan havne i en slik situasjon? vel det vet jeg ikke, var vel litt uheldig. De hevedet også at de ikke er nødt til å sende meg angrettspapirer.

2. Forhandleren har hatt klage på "denne" tre ganger for. De har byttet hodetelefoner 3 ganger. Det blir det samme som om mobiltelefonen sitt batteri bryter sammen 3 ganger.=)

3. Jeg syns oppriktig talt ikke det jeg ber om er helt borti natta. Ikke noe policyen deres er at enheten byttes etter 3 ganger. I dette tilfellet ville den bli byttet ettersom Ipoder er sveiset sammen, slik at det er lite de kan gjore.

(har spurt om ting rundt dette for, så det jeg skriver her er hva de har sagt til meg....Ikke hva jeg selv innbiller meg)

"høretelefonene bryter sammen i tide og utide",

Gid det hadde vaert så enkelt. Det var faktisk enhet jeg skrev brøt sammen.

Har opplevd at lister nullstilles av seg selv, fryser når jeg bytter sanger, batteriet dør helt plutselig ut osv.

Har ikke sagt jeg kommer til å kreve noe, men prøve å foreslå en "minnelig" løsning. Har jeg skrevet noe som kan tolkes anerledes, så beklager jeg det=)

Kjenner godt til kjopsloven og hvordan den fungerer Jevel, men det betyr ikke at jeg ikke har lov å spørre. Besides, den koster faktisk mindre enn jeg betalte til dem.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Det spørs nok om du kan komme til å få et annet svar fra Apple hvis du gjør det du nettopp gjorde i posten over. Gå gjennom hva som ble byttet og når, saklig og nøytralt.

Men det at de har byttet hodetelefoner er ikke det samme som at de har prøvd å reparere selve iPoden. Hva er det forresten som er galt med hodetelefonene dine? Jeg har hatt mine i snart ett år nå, og eneste jeg kan finne som er feil er at jeg selv har sprengt dem. ;)

Slik jeg leste ditt opprinnelige innlegg prøvde du å "sutre" deg til en oppgradering av iPoden din uten egentlig å ha noen skjellig grunn til misnøye. Regner med at det er slik det ble tolket av Apples representant også ut fra svaret å dømme.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...