fjotten Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Å kalle en for idiot er ikke hetsing? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har ikke kalt wil for en idiot. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Du er bare "enig, så veldig enig i" at han er en idiot. Men for all del. Endret 21. juli 2004 av slime mold Lenke til kommentar
atlef Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 on topic: jeg har testet de store (les: fedora, suse og mandrake) og tester forsåvidt enda, men så langt er jeg mest fornøyd med mandrake, om dette er fordi det er lettere å konfigurere vet jeg ikke, men i mandrake får jeg stort sett til det jeg prøver. Er helt fersk, så hvor mye vekt en skal legge på det jeg sier, får være opp til den enkelte. Men sålangt anbefaler jeg mandrake. Mvh Meg. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Kan dere som bare lager bråk kutte ut å svare på emner. Dere bare ødelegger dem med off-topic-prat. On-topic: Brukte SuSE i to måneder. Det funket kjempebra. Knotete med å få ATi-drivere til å virker. Følte for en ny "lightweight"-distro. Da falt valget på Slackware. Det funket i og for seg greit, men ting som å mounte harddisker, ordne lyd, XF86config osv. må man fikse selv. Om du ikke likte Slackware. Ikke bruk det enda. Likte du Fedora - ja da er jo valget lett. PS: Bruker selv XP akkurat nå. (Bruker MS Access og Photoshop som unnskyldning. Må bruke de programmene hver dag, og dual-boot er uaktuelt) Endret 22. juli 2004 av CobraM Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Mere off-topic og dere får dere en stengt thread desverre. La brukeren 'wil' være i denne threaden. Det er en helt annen diskusjon som du kan ta via PM Scrim. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 ikke steng min threaad MEn uansett, trur jeg skal prøve Mandrake og SUSE! Takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 ja, jeg synes heller at de tar det på PM enn at de driver å tuller her. uff er så lei av dette. ikke la denne tråden bli stengt også da. dere må nesten takle at jeg skriver poster uten at dere begynner å tulle slik. xeon, Scrim, og alle dere andre, noen værstinger har faktisk slutta å komme med kommentarer til meg, men uannsett. har dere ikke respekt for andre folk på forumet? dette begynner jeg å lure veldig på. on topic: joda, Slackware kan være ganske vanskelig noen ganger det, men bare man går inn for det så er alt mulig. Fedora, Mandrake er enkelt å begynne med som de fleste kanskje vet, og etterhvert er det greit å begynne med noe nytt, når man har blitt litt flinkere til Linux. PS: ta disse diskusjonene på PM. det Xeon og Scrim, driver med her fører bare til utestengelse. og hvis dere ikke tåler at jeg svarer på poster så må dere har et seriøst problem som dere må fikse. men dette skal ikke jeg utale meg om. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Mandrake 10.0 official er etter min erfaring absolutt et forsøk verdt. Jeg bruker den sjøl nå, og på tross av at det fortsatt er ganske mye smårusk her og der, er den brukandes. Her er noen tips: - Sjekk md5-summene på ISO-ene, brenn sakte! - Vær litt forsiktig med å legge inn mange pakker i første omgang, lagre pakkevalget på diskett. Noen pakker virker dårlig/ikke. - Partisjoneringsverktøyet som medfølger har kødda til for seg sjøl hos meg, gjør minst mulig partisjonering under installasjon. - Hvis du (som meg) helst vil bruke GRUB som bootloader, må du angi det under konfigurasjonen til sist i installasjonsprosedyren (LILO legges inn som default). - Hvis du ikke er helt sikker på at grafikkopplegget vil virke, kan du konfigurere uten å teste under installasjon. (I blant fryser det under testinga, og installasjonen blir ikke fullført riktig). - Vanlig installasjon gir deg ikke som valg å lage oppstartdiskett, men en kan legge inn verktøy for dette. Vanligvis går det jo bra, og en kan også boote fra CD1. - Gjør deg kjent med konfigurasjonsverktøyene til Mandrake, de har endel bugs og begrensninger, men er jamt over ganske greie. - Kjør pakkeoppdatering etter installasjon, gjør deg kjent med urpmi. - Få ta i alle dokumentasjonspakker - ser ut som om ikke alt er på installasjons-CDene. Lykke til! Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Fedora, Mandrake er enkelt å begynne med som de fleste kanskje vet, og etterhvert er det greit å begynne med noe nytt, når man har blitt litt flinkere til Linux. Litt saksopplysning: Mandrake er en avlegger av RedHat (opprinnelsen til Fedora), og begge disse distroene kan brukes så avansert en bare vil. En behøver heller ikke låse seg til rpm-installasjon av programmer, sjøl har jeg unngått dette bl.a for java og vmware. En kan omgå konfigurasjonsverktøyene som medfølger, eller bruke alternative verktøy. Som en som har kjørt Linux på pc i 10 år, og Slackware i 9, må jeg si at min erfaring er at jo mer en lærer, desto mindre rolle spiller det hvilken distro en baserer seg på, så lenge distroen ikke gjør drastiske valg for deg. Da tenker jeg på Linux som et operativsystem, som basis for tjenester og applikasjoner. Hvis en er ute etter å lære systemadministrasjon eller OS-arkitektur eller ha full kontroll over systemet sitt, blir jo saken litt annerledes. Men DET handler jo iallfall ikke denne tråden om. Da hadde vi snakka om gentoo, debian osv.... Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Wil: De værstingene som har sluttet å kritisere deg, har mest sannsynlig gjort det fordi de ikke orker mer av deg. Ærlig talt, du kan irritere på deg en gråstein, og verre som er. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 PS: ta disse diskusjonene på PM. det Xeon og Scrim, driver med her fører bare til utestengelse. og hvis dere ikke tåler at jeg svarer på poster så må dere har et seriøst problem som dere må fikse. men dette skal ikke jeg utale meg om. Ooooohh.. Kjenner du noen kanskje? Nå skal ikke jeg "utale meg om" hvem som har problemer her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå