scoot Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Har nå prøvd Slack og Fedora, vil nå prøve noe nytt, IGJEN! .. Likte fedora ganske godt, men vil finne noe som passer med enda mer.. Hvilken andbefaller du ? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 debian - min favoritt gentoo - "alle" liker visst denne.. arch - hørt mye bra om den suse mandrake mepis eller xandros - skal visst være bra, er bygd på debian. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Scoot? hva synes du om de to distroene du har prøvd? jeg ville enten gått tilbake til Slackware eller gått over til noe som var litt mer avansert, hvis du har litt peil. Debian er for de litt viderekommende og Gentoo. personlig liker jeg som sagt Slackware godt. men hva var grunnen til at du vil bytte først fra Slackware så til Fedora så bytte igjen? joda har gjort mye av det samme selv, men nå har jeg slått meg til ro med Slackware iallefall. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) wil, jeg orket rett og slett ikke sette meg inn i Slack, dessuten måtte jeg ha bootdisk ( gjorde noe feil ) .. Og den startet ikke X av seg selv, sånne ting irriterer.. Fedora er jeg ganske fornøyd med, bortsett fra at det er litt tullete innimellom.. Og jeg vil prøve noe nytt! .. Hiv på forslag, ser på arch nå! Hvordan er Arch, jeg er ikke SÅ flink i linux, men kan noe, og kan alltids få litt hjelp.. Men i utganspunktet en lett distro jeg er ute etter! Endret 21. juli 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Debian er enkelt og greit når man først har fått det innstallert (Kan være litt gresk da). Etterpå er pakkesystemet veldig kjekt og greit, men dette og lignende finnes jo også til andre distroer. Litt kjipt kan det være at stable vel fortsatt kjører KDE 2 osv. Er kjedelig for desktop brukeren. Det finnes derimot backporter av KDE3 og Gnome 2 osv, men det synes jeg ble litt mye kluss. Kjører derfor unstable/sid, med den ulempen at visse programmer kanskje ikke virker etter en oppgradering... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hvis du syntes Slack var vanskelig fordi X ikke startet seg selv, kan du droppe Arch. Hold deg til Mandrake, SuSe eller Fedora, du... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Hvis du syntes Slack var vanskelig fordi X ikke startet seg selv, kan du droppe Arch. Hold deg til Mandrake, SuSe eller Fedora, du... ikke vanskelig, men irritabelt! Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Er jo fullt mulig å få X til å starte av seg selv i Slackware og.... får ikke håpe det ene og alene er grunnen til at du ikke liker Slackware? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Er jo fullt mulig å få X til å starte av seg selv i Slackware og.... får ikke håpe det ene og alene er grunnen til at du ikke liker Slackware? Nei, er for "avansert" for meg, det er for mye og sette seg inn i. Liker litt lette men samtidig gode distroer! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Du kan jo skrive wmxconfig for å velge windowmanager, pluss at du trenger bare skrive startx for å starte x. Vil du den skal boote til X automatisk, kan du redigere /etc/inittab til runlevel 5. Lenke til kommentar
drall Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Vil anbefale at du setter deg inn i systemet distroen du velger bruker, med hensyn til konfigurasjons-filer i /etc, init-script, pakke-system mm. Jeg synes det er spesielt dumt å installere en distro uten å gå igjennom alt som blir startet av init-scripts (daemoner). Gentoo har et veldig lettfattelig og enkelt init-system, debians kan være litt mer tungvindt synes jeg, men er greit når du bruker "update-rc.d" riktig. Personlig liker jeg også bedre måten gentoo organiserer filer som endrer environment-variabler enn debians. Mulig at det meste av dette er en vanesak. Uansett mener jeg det er veldig viktig å lese en stor del av den offisielle dokumentasjonen som er tilgjengelig for distroen din. Jeg kan anbefale både gentoo og debian, men bare om du går inn for å sette deg inn i hvordan systemet virker. Arch har jeg desverre ingen erfaring med. Endret 21. juli 2004 av drall Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 ja, du bør nok sette deg sikkelig inni en Linux distro for å forstå hva det dreier seg om. selv hoppa jeg fra distro til distro, og har tilslutt havna på Slackware 10.0 noen utfordringer får man jo, men dette må man nesten leve med. tenk om man ikke hadde utfordringer her i verden. da hadde jo verden blitt dønn kjedelig. men hvis du har sansen for det enkle og automatiske så kan du jo prøve Suse og Mandrake. disse er vel det nærmeste du kommer automatikk i Linux. da mener jeg at disse finner mest mulig maskinvare automatisk og sånn. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Takk for tipsene! Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 ja, du bør nok sette deg sikkelig inni en Linux distro for å forstå hva det dreier seg om. selv hoppa jeg fra distro til distro, og har tilslutt havna på Slackware 10.0 noen utfordringer får man jo, men dette må man nesten leve med. tenk om man ikke hadde utfordringer her i verden. da hadde jo verden blitt dønn kjedelig.men hvis du har sansen for det enkle og automatiske så kan du jo prøve Suse og Mandrake. disse er vel det nærmeste du kommer automatikk i Linux. da mener jeg at disse finner mest mulig maskinvare automatisk og sånn. Du er virkelig idiot du. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Du er virkelig idiot du. hva har det med topic å gjøre? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Du er virkelig idiot du. hva har det med topic å gjøre? Og hva har dette med topic å gjøre? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 ja, du bør nok sette deg sikkelig inni en Linux distro for å forstå hva det dreier seg om. selv hoppa jeg fra distro til distro, og har tilslutt havna på Slackware 10.0 noen utfordringer får man jo, men dette må man nesten leve med. tenk om man ikke hadde utfordringer her i verden. da hadde jo verden blitt dønn kjedelig.men hvis du har sansen for det enkle og automatiske så kan du jo prøve Suse og Mandrake. disse er vel det nærmeste du kommer automatikk i Linux. da mener jeg at disse finner mest mulig maskinvare automatisk og sånn. Du er virkelig idiot du. Er enig, så veldig enig med deg xeon. se over det du skrev wil, kanskje du skal feie for egen dør først? Har du satt deg inni linux før du startet med slackware? Egentlig ikke, du er jo nødt til å spørre om de mest simple ting, da er ikke slackware noe for deg, litt offtopic dette, men det skiter jeg i. Linux er noe man bør har litt kunnskap om før man setter igang med slackware, eller så kan man lære etterhvert, noe du ikke har gjort. Så da skal ikke du komme og be noen sette seg skikkelig inn i en linux distro, når du ikke klarer det selv, du blir at på til sinna når vi prøver å hjelpe deg, det blir du sikkert nå og. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Synes personhetsen av wil tar av her. Wil er et friskt pust på forumet i motsetning til en del andre grinebitere. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 et friskt pust? hvor lenge har du brukt dette forumet egentlig? Jeg hetser ikke, jeg sier bare at wil bør feie for egen dør først, før han anbefaler folk å gjøre ting han ikke gidder å gjøre selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå