Gå til innhold

Tips fra expert

Anbefalte innlegg

Var på ein expert-butikk her om dagen, da eg tenkte eg skulle kjøpe meg ein dvd-spiller som spiller bla. divx,mpg osv. Ekspeditøren tipsa meg da om at ein kunne kople pc`en opp mot tv`en. Det visste eg fra før, men han sa at dette kunne gjøres trådløst. Noen som vet noe om dette. Kor får ein tak i slikt utstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kollega av meg har solgt mange løsninger av trådløs overføring av film/lyd.. og han sier at det er _mye_ dårlig der ute! Så at det er like bra som overføring via kabel tror du må ta med en klype salt. Kanskje det kan bli tilnærmet likt om tv'en er i spytte-avstand til PC'en, men da fungerer vel en kabel like godt? Les tester er mitt råd! Google?

Lenke til kommentar
Kvaliteten av en film som blir overført trådløst skal være like god som kvaliteten på en film som blir overført med tråd.

Har du prøvd dette selv? Neppe. Da hadde du visst at teori og praksis ikke stemmer. Bildet blir ikke like bra som med overføring via kabler, og lyden blir elendig, iallfall på et bra anlegg med god bass.

Lenke til kommentar

har en søt liten greie som fungerer til mitt bruk, man kan dog se etterslep ved lyse farger. denne var av billig varianten, kostet rund 500 kr for ett sett med sender og mottaker (fra Trust)

Neste problem er om du er lydfreak, da vil det lønne seg en maskin/dvd-spiller som står nærme forsterkeren slik at man kan overføre lyd med coax eller fiber

Lenke til kommentar
Har du prøvd dette selv? Neppe. Da hadde du visst at teori og praksis ikke stemmer. Bildet blir ikke like bra som med overføring via kabler, og lyden blir elendig, iallfall på et bra anlegg med god bass.

Jo, jeg har prøvd det selv, og jeg vil si at det ikke er noe å utsette på det, men som du sier, så har jeg ikke prøvd det på et skikkelig lyd-anlegg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Korleis spiller ein filmer fra pc-en via nettverk med ein DVD-spiller,kva utstyr treng ein?

Mange av DVD-spillerne fra KiSS har nettverksplugg. Du trenger en nettverkskabel og en switch/hub for å koble den til nettverket. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...