Highlight Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 For noen uker siden investerte jeg i et nytt hovedkort og en ny cpu. Jeg hadde ram så jeg ventet med å kjøpe det. Etter hvert så jeg at jeg trengte ny ram (400mhz), så jeg kjøpte en Corsair 512mb value brikke. Maskinen fungerte helt topp helt til jeg skulle begynne å kjøre tunge applikasjoner ---> spill og benchmarks. Etter at jeg kjører en applikasjon i ca. 15min, så blir skjermen svart eller at applikasjonen avsluttes momentant. Hvis bare applikasjonen avsluttes får jeg en feilmelding at den kan ikke lese fra minnet. Noen som vet hva som kan være feil ? Er det noe galt med minnet ? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Etter det jeg tror, kan minnet være for varmt. Ta en enkel sjekk ved å ta på minnebrikkene. Er det veldig varmt? I så fall kan du kjøpe noen minnekjølere hos Microplex Minnekjøler 1 Minnekjøler 2 Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 ja det kan minne om at det er varmgang slår hele maskinen seg av eller bare programmer ? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Begge ting kan skje, men det vanligeste med feil på RAM skal være at man får bluescreen. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Etter det jeg tror, kan minnet være for varmt.Ta en enkel sjekk ved å ta på minnebrikkene. Er det veldig varmt? I så fall kan du kjøpe noen minnekjølere hos Microplex Minnekjøler 1 Minnekjøler 2 ?minne? Nja.. Sjekk heller om det er prosessorkjøleren. Min kamerat hadde samme problem... Da var det prosessorkjøleren som var årsake. Spesielt når du sier arbeid med "tunge" applikasjoner Lenke til kommentar
Highlight Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg tviler på at det er cpu kjøleren. Jeg har en athlon 64 3000+ og cpu temperaturen ligger på ca. 31 grader når den idler og ca. 37-38 grader når den kjører på 100 prosent. Er faktisk en mulighet at jeg har noen ondsinnede applikasjoner som kjører. Skal ta en virus sjekk..... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Sjekk heller om det er prosessorkjøleren. Her var det snakk om at probleme begynte å skje etter at han skiftet RAM, ikke CPU, så jeg vil anta at alt er i orden med den. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Kan også være at strømforsyning er for liten. Kobl på litt ekstra load med flere hd, eller noe, og se om du da klarer å fremprovoserer problemet. Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Det kan vere alt fra dårlig kjøling til USB feil.... Prøvd å kjøre "Failsafe" fra bios? Ved RAM feil vil du sannsynlig vis få bluescreen. eller "RAM offset error" på POST. Sjekket at alle kabler er skikkelig i? Du kan ha forliten PSU. Lenke til kommentar
Highlight Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg reinstallerte nettopp pc'en og det ser ut som at feilen har forsvunnet. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg reinstallerte nettopp pc'en og det ser ut som at feilen har forsvunnet. HAHA ikke si at du satt inn de nye dela, uten å formatere(reinstallere windows) ? haha ikke rart det går galt gutt Lenke til kommentar
Highlight Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Problemet har uheldigvis dukket opp igjen.. doh Tok en memtest og fant ut at ram brikken er defekt, eller delvis defekt. Skal bytte ram brikken snarest mulig. Lenke til kommentar
NewShuttle Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Eg og har ein Value Select 512mb brikke, fekk masse errors på memtest, bytta til twinmos og nå virker alt fint Lenke til kommentar
Feinom Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Problemet har uheldigvis dukket opp igjen.. doh Tok en memtest og fant ut at ram brikken er defekt, eller delvis defekt. Skal bytte ram brikken snarest mulig. Jeg har HELT samme problem som deg. PCen henger seg, får errors osv. Her om dagen kjørte jeg memtest-86 og fant masse feil. Hadde tenkt å bytte RAMen, men først testet jeg om det var kjølingen det var noe galt med. Jeg tok en stor vifte (ikke en PC vifte engang) og satte den til å blåse inn i kabinettet. Deretter kjørte jeg memtest-86 om igjen, og da forsvant problemet. Så mitt råd til deg er å sjekke om det kan være noe galt med kjølinga før du returnerer RAMen... Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Problemet har uheldigvis dukket opp igjen.. doh Tok en memtest og fant ut at ram brikken er defekt, eller delvis defekt. Skal bytte ram brikken snarest mulig. Jeg har HELT samme problem som deg. PCen henger seg, får errors osv. Her om dagen kjørte jeg memtest-86 og fant masse feil. Hadde tenkt å bytte RAMen, men først testet jeg om det var kjølingen det var noe galt med. Jeg tok en stor vifte (ikke en PC vifte engang) og satte den til å blåse inn i kabinettet. Deretter kjørte jeg memtest-86 om igjen, og da forsvant problemet. Så mitt råd til deg er å sjekke om det kan være noe galt med kjølinga før du returnerer RAMen... Bra tips hauer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå