xeon Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei.. Jeg har litt problemer med å se hva MS Exchange-severen faktisk gjør for noe.. Er det noen spesielle features bortsett fra smtp/imap/pop3/web-mail? Mvn, Roger Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Du kan vel se på exchange som "server-motparten" av outlook. (hvis det hjelper). Den tar seg av mail (intern og ekstern) og støtter bl.a. MAPI, SMTP, POP3, IMAP, X.400 etc. Den gir deg også mulighetene for "public folders" som da er felles-ressurser ala outlook sine. dvs felles mail-bokser, kontakelister, kalender, oppgavelister etc. Jeg vet ikke om det var dette du tenkte på eller om det var noe annet. Exchange er gøy iallefall! Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Du kan vel se på exchange som "server-motparten" av outlook. (hvis det hjelper). Den tar seg av mail (intern og ekstern) og støtter bl.a. MAPI, SMTP, POP3, IMAP, X.400 etc. Den gir deg også mulighetene for "public folders" som da er felles-ressurser ala outlook sine. dvs felles mail-bokser, kontakelister, kalender, oppgavelister etc. Jeg vet ikke om det var dette du tenkte på eller om det var noe annet. Exchange er gøy iallefall! Vel, poenget er at firmaet jeg skal sette opp mail-server for kjører exchange pr. dags dato, men de har ikke akkurat noe annet behov en std. mail så vidt meg bekjent.. Men nå får vi se hva det blir til (linux-mail-server).. Lurte bare litt på hva jeg burde være forberedt på.. Edit: installerer exchange nå btw... Endret 21. juli 2004 av xeon Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Edit: installerer exchange nå btw... Nei.. Det gadd jeg seriøst ikke.. fy faen å mange spørsmål... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hehehe, så de bruker en linux-fyr til å sette opp exchange? (no offence, synes bare det hørtes litt morsomt ut..) Den største fordelen (kommer an på hvordan man ser det da) er jo integreringen med Windwos og outlook. Det er jo det som er styrken til Microsoft, at produktene dere henger så mye sammen og kan derfor dra ut synergier. Ironisk nok er det jo dette de får mest kritikk for også. edit: lykke til! Husk patching og backup da. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Nei.. Det gadd jeg seriøst ikke.. fy faen å mange spørsmål... Javel? Hva er det som er så ille? Det er jo ikke så mange spørsmål under installeringen vel? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Nei.. Jeg skal erstatte ms exchange med noe på linux-plattformen og lurte derfor på hva exchange var Lenke til kommentar
kamus Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Lurer egentlig på hva Linux kan tilby i forhold til Exchange. Har kjørt Domino men ikke noe som kommer direkte fra Linux. Har sett epost program til Linux men ikke noe spesifikt mailserversoftware. Hvordan er integreringen med Windws? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå