Potet- Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 hei.. har et par spm. angående både skjermkort og skjerm.. Skjerm: Var på LAN i helgen, når lanet var over, pakket jeg selvfølgelig maskina og dro hjem, men da kom problemet.. Nå¨r jeg satte sammen maskinen, trykket inn den halvveis defekte startknappen, hadde den fine fargen lilla, "overtatt" for hvitt.. noe som var ekstremt plagsomt, siden jeg driver med bilder og webdesign.. Jeg fikk løst problemet ved og teipe fast en bit av kabelen bak skjermen i en liten løkke (vanskelig og forklare) Dette er ekstremt plagsomt, siden hvis jeg flytter en millimeter på skjermen, blir den gjort om i alle mulige farger (rød, gul, lilla, grønn, helt svart osv.) Modellen på skjermen er Dell-helhaugavbokstaverogtall :smile: 19", så det jeg lurer på er, om det går ann og avisolere kabelen, og se etter feil, eller om det er en stor sjangse for at skjermen da ikke vil fungere igjen, jeg har ikke mye penger, og den skjermen var DYR for 2 år siden.. Skjermkort: Dette problemet oppstod før jeg fikk skjermproblemet.. jeg har et Geforce2 MX-400 kort liggende og støve på pulten, grunnen til at jeg ikke har det i, er at maskina restarter etter en stund, hvis den blir stående på for lenge, jeg kan heller ikke skru av maskina, for da vil den ikke forbi loadinga av windows.. Dette er EKSTREMT plagsomt, grunnet av at jeg også spiller litt spill og sånn, men det nytter ikke med et 32mb sucky skjermkort, og en vifte som ikke engang sitter helt fast på kortet.. Hadde vært kult med litt hjelp :smile: Potet- Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Hvis du ikke har mekka på skjermen, eller den er utsatt for misshandel, så vil den enten gå på hjemmeforsikringa eller reklamasjon: quote: Er du forbruker, og tingen du kjøper er laget for å holde i "vesentlig lengre" tid enn 2 år, er reklamasjonsfristen hele 5 år! Dette gjelder så godt som alle datadeler, de eneste komponentene jeg kan komme på som ikke kommer inn under denne regelen er prosessorvifte, tastatur, mus, joystick og gamepad. ------ http://www.hardware.no/guider/juss/index12.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå