DArkwIng Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Då eg fekk maskina i frå Psdata installerte eg xp og alle drivera som følgt med. dette såg ut til å virke bra tenkte eg, stille og roleg pc, bra batteri ca 4,5 timar når eg hørte på mp3 og surfa. men i spel va den litt treg, faktisk litt meir enn eg hadde forventa, NFSU gjekk veldig tregt, mått heilt ned i 800x600 for å fa det bra, og då hadde eg AC power, og i xp var den satt på "alltid på"(noko som skulle tilseie at "speed step" var innstillt på maks performance). så gjekk eg inn i bios og sjekka, der va den oppført som den skulle, som en centrino 1,7 Ghz. men under "Advanced" taben var det blankt under batteri styringen og AC styringen, der kunne eg velge mellom AC : Max Performance Batt optimized Max Batt (aplication controlled) Auto Battery: Max Performance Batt optimized Max Batt (aplication controlled) Auto eg valgte "max perf." på AC og "Max Batt" på Battery så no he ej ikkje problem med noken spel. og no kan eg velge i xp hastigheita på cpuen med å klikke (høgre) på batteriet i ned til venstre og velge : Alltid på = full guffe Bærbar = 600 - 1300 Mhz Maks batteri =600 og nedover Håpe at ditt hjelpe dykk stakkarar der ute med en 1,7 centrino som ikkje vil over 600Mhz Lenke til kommentar
whoi Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Opplevde det samme jeg og når jeg fikk min 1557 fra psdata. Jeg syntes det var litt merkelig at det alltid stod 600MHz i windows, uansett hva jeg gjorde, så da tok jeg en tur i biosen og fant de performance innstillingene. Så gikk det plutselig litt fortere og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå