knatten Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Alt er nå endelig klart for å flytte forumet over på en ny boks: Dual Opteron 248 4 GB RAM SCSI-RAID +++ Vi regner med at dette vil hjelpe på ytelsen på forumet, slik at det kan leve lenge fremover selv med den fantastiske økningen vi ser i antall poster. Flyttingen vil starte kl. 22:00, og vil ta noen timer. Anders Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Lykke til med flyttingen... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Håper eg slepp å sjå "Tekniske problemer" igjen så fort da Lykke til! Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ser jo bra ut det der da Hvilket system ligger forumet på nå da? Lenke til kommentar
knatten Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Det gikk jo smertefritt, forumet kjører nå på ny boks. forum.hardware.no virker, nå må jeg bare fikse resten av domenene, så burde det være i boks. Edit: Forumet kan komme til å litt opp og ned i den nærmeste timen mens jeg gjør noen siste endringer på ting. Endret 21. juli 2004 av knatten Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hehe Flyttingen vil starte kl. 22:00, og vil ta noen timer. Alt er i boks Lenke til kommentar
knatten Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Knatten, tekninkern som flytter data fortere enn sin egen skygge! Forumet skulle jo ikke så langt da, bare ca. 40 cm. ned i racket Jobber fortsatt med å flytte domener og teste litt på ting. Den gamle boksen var forøvrig en dual MP2600. Edit: Grunnnen til "noen timer" var at under prøveflyttingen tidligere i dag ble jeg nødt til å reparere post-tabellen, noe som tok en times tid. Jeg ville derfor ta høyde for at noe liknende kunne skje nå. Endret 21. juli 2004 av knatten Lenke til kommentar
kns Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ja, det var to raske timer, gitt... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 YEY for rask flytting! Men jeg er egentlig litt skuffet. Hadde håpet at det skulle bli raskere enn dette. Var faktisk ikke store hastighetsøkningen her altså :/ Lenke til kommentar
Launch Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Kødder du? Det går jo lynraskt! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Kødder du? Det går jo lynraskt! Uten last går hva som helst raskt.. Bare vent til litt brukere er på, så skal vi se hva den nye boksen duger til! Lenke til kommentar
knatten Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Det har nok ikke gått helt optimalt etter flyttingen, da apache har blitt restartet utallige ganger. Slikt skaper ekstra last inntil den får "kjørt seg inn". Vi kommer også til å forsøke å optimalisere query-cachen i mysql i dagene fremover. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 211 gjester, 244 medlemmer 13 anonyme medlemmer Tja, kanskje ikke SÅ mange her nå men... Krysser fingrene Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Huh, går som det suser her. Nesten gammle frames-forum speed Lenke til kommentar
hce Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Huh, går som det suser her.Nesten gammle frames-forum speed *savne framesforumet* Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 det var en liten fartsøkning ja. All hail tha nye foum zerver Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ser ikke ut som vedlegg's funksjonen er helt bra.. Går jeg inn i denne tråden, hvor det er et vedlegg, får jeg bare en blank side opp. Resten av forumet virker! Lenke til kommentar
Vims Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ser ikke ut som vedlegg's funksjonen er helt bra..Går jeg inn i denne tråden, hvor det er et vedlegg, får jeg bare en blank side opp. Resten av forumet virker! Glimrende fagarbeid Lenke til kommentar
knatten Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Ser ikke ut som vedlegg's funksjonen er helt bra..Går jeg inn i denne tråden, hvor det er et vedlegg, får jeg bare en blank side opp. Resten av forumet virker! Fikset det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå