Gå til innhold

utrydde mygg fra jorda

thomasw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
næmmen,,

jeg har en ide. istedet for å whine over mygg stigg..

bruk MYGG-SPRAY!! meget smart... eller sånne der mygg servietter..

Også kan man bruke EDIT istedenfor dobbelposting? ;) Huff, tror du jeg orker å gå å stinke myggspray, så får du drømme vidre.. :p den myggsprayen jeg har stinker hvertfall.. eekkkkelt..

Lenke til kommentar
Sist noen frsøkte  utrydde myggen endte det med at nesten alle fuglene døde ut og at myggbestanden tok helt av siden den ikke hadde noen naturlige fiender...

Jaha? Når var så dette? Tviler på utsagnet ditt over, da øyenstikkere og fisk er myggens uovertruffent største naturlige fiender.

Endret av farke
Lenke til kommentar

Vet ikke når det er, men om 1 av 3 typer naturlige fiender forsvinner gjør det nok ganske mye. Det at det var mygg kan nok tas med en klype salt, da jeg ikke husker om de var mygg eller klegg eller noe annet, men det jeg ville illustrere var at det ikke alltid er lurt å kødde med balansen i naturen...

Lenke til kommentar
Vet ikke når det er, men om 1 av 3 typer naturlige fiender forsvinner gjør det nok ganske mye. Det at det var mygg kan nok tas med en klype salt, da jeg ikke husker om de var mygg eller klegg eller noe annet, men det jeg ville illustrere var at det ikke alltid er lurt å kødde med balansen i naturen...

Sikker på at du ikke tenker på Mao historia?

Bøndene i Kina var plaget med at spurv åt opp mye av avlingen, så Mao bestemte at spurven skulle utryddes og ba alle kinesere om å skyte spurv, mot en liten dusør per spurv. Det endte med at spurven ble utryddet. Men siden spurven også spiste gresshopper, så skøyt gresshoppebestanden i været og Kina fikk ett stort problem med enorme gresshoppesvermer.

Lenke til kommentar

Da jeg var i Tyrkia for noen år siden, satset de så tungt på turisme at de skulle utrydde myggen. De la visst egga sine i kloakken, derfor kjørte det en bil hver dag som sprayet noen giftstoffer ned i kloakken. Det funket fint, jeg fikk ikke ett myggestikk mens jeg var der, men det er jo nødt til å føkke opp næringskjeden litt?:shrug:

Lenke til kommentar
Vet ikke når det er, men om 1 av 3 typer naturlige fiender forsvinner gjør det nok ganske mye.

Ikke når det gjelder mygg og fugl. Fugler gjør godt under en promille innhogg i myggbestanden, det som dreper flest mygg er øyenstikkerlarver og fisk som spiser myggegg mens de fremdeles ligger i vann.

Endret av farke
Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn er jeg mer lei av klegg/blinding.

Klegg vet jeg ikke hva er engang, men kanskje det var det som hadde bitt/stukket (eller hva enn det gjør) meg på armen.. kom hjem en dag, så at det var rødt som f et sted på armen og dagen etter var det hovna opp. lagt seg en stor kul der liksom, men den var borte etter 3-4 dager.. kan det ha vært klegg? som sagt; vet ikke helt hvordan kleggen ser ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...