AK47 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 I går fikk jeg en åpenbaring. Når det nærmer seg utgivelsen av Half Life 2 skal jeg kjøpe meg nytt grafikkort. Jeg så for første gang filmklippene, og trodde ikke mine egne øyne. Alt er jo bare perfekt! Å bruke flere tusen kroner på et grafikkort på grunn av et spill virker sinnsykt, men jeg har bestemt meg. Men kan det komme noen trøstens ord om at et slik invistering lønner seg? Det jeg frykter mest, er at HL2 spilles gjennom på kort tid, og at det ikke kommer noen mods på lang tid. Noen som har noe kjenneskap til dette? Kan vi vente mods, slik CS kom med Half Life i sin tid? Har det kommet noen informasjon om vi har mange dagers glede av spillet, eller om det blir en kortvarig floppopplevelse? Klarer nesten ikke å vente Lenke til kommentar
arokh Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Har du ikke fått med deg at CS 1.6 allerede er portet til HL2 motoren? Det kalles "Counter-Strike Source", fins masse videoer/screens fra det også, ser helt himmelskt bra ut. Valve sier at det skal slippes samtidig med HL2. De har også portet hele originale Half-Life til den nye motoren, så man kan spille den gamle klassikeren med ny og forbedret grafikk. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) I går fikk jeg en åpenbaring. Når det nærmer seg utgivelsen av Half Life 2 skal jeg kjøpe meg nytt grafikkort. Jeg så for første gang filmklippene, og trodde ikke mine egne øyne. Alt er jo bare perfekt! Å bruke flere tusen kroner på et grafikkort på grunn av et spill virker sinnsykt, men jeg har bestemt meg. Men kan det komme noen trøstens ord om at et slik invistering lønner seg? Det jeg frykter mest, er at HL2 spilles gjennom på kort tid, og at det ikke kommer noen mods på lang tid. Noen som har noe kjenneskap til dette? Kan vi vente mods, slik CS kom med Half Life i sin tid? Har det kommet noen informasjon om vi har mange dagers glede av spillet, eller om det blir en kortvarig floppopplevelse? Klarer nesten ikke å vente Huff og huff....søk litt rundt da! Cs blir med i pakken når du kjøper HL2! Cs er ikke bare CS, det er cs source! Altså med grafikken og fysikken som HL2 har! Team Fortress kommer også ut litt senere (med HL2 grafikk og fysikk) Spørsmålet; skal jeg kjøpe nytt skjermkort? kan ha forskjellige svar! Hvilket skjermkort har du fra før??? Endret 21. juli 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 9600 Pro. Tenker litt på x800, eller 800x, eller hva det het. Bruke litt penger på mitt ego Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ett x800PRO er da ikke å forakte. Et slikt kort fra Sapphire er også en av de billigere modellene en får tak i. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Doom3 kjem jo og snart, da har du 2 gode spel som er på toppen av grafikk i dagens marked, og det kjem alltid nye spel. Hadde eg kjøpt skjermkort i dag, ville eg kjøpt eit Radeon X800 Pro eller GeForce 6800 (den versjonen som ligger på 3500). Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) 9600 Pro. Tenker litt på x800, eller 800x, eller hva det het. Bruke litt penger på mitt ego Vel, et 9600 pro er ikke elendig, det vil nok greie HL2 fint, men skal du oppgradere, så vent med x800! Det er for tidlig til å kjøpe slike skjermkort enda, for mange bugs i enkelte spill osv... Kjøp da heller et 9800pro eller XT! de RULER! http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120304&cks=PRL 9800pro=ikke dyrt, ikke dårlig... 9800xt = alt for dyrt, alt for bra... EDIT: den linken jeg satt ut nå, blir vel ikke regnet som reklame??? ikke send meg på ferie da i så fall! Endret 21. juli 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 [iC' date=21/07/2004 : 14:02] Vel, et 9600 pro er ikke elendig, det vil nok greie HL2 fint, men skal du oppgradere, så vent med x800!Det er for tidlig til å kjøpe slike skjermkort enda, for mange bugs i enkelte spill osv... Kjøp da heller et 9800pro eller XT! de RULER! Takker for gode tips! Hvordan er 9800pro sammenlignet med x800? Får man samme effekt med begge? Ser at mange teller FPS. Har du noen formening om forskjellen mellom disse to kortene? Har også en følelse av at forskjellen ikke er så stor mellom 9600Pro og 9800Pro, men den er kanskje mindre mellom 9800Pro og x800? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 [iC,21/07/2004 : 14:02] Vel, et 9600 pro er ikke elendig, det vil nok greie HL2 fint, men skal du oppgradere, så vent med x800!Det er for tidlig til å kjøpe slike skjermkort enda, for mange bugs i enkelte spill osv... Kjøp da heller et 9800pro eller XT! de RULER! Takker for gode tips! Hvordan er 9800pro sammenlignet med x800? Får man samme effekt med begge? Ser at mange teller FPS. Har du noen formening om forskjellen mellom disse to kortene? Har også en følelse av at forskjellen ikke er så stor mellom 9600Pro og 9800Pro, men den er kanskje mindre mellom 9800Pro og x800? Nei, forskjellen er aldri så veldig stor mellom de kraftigste skjermkortene... Skal jeg gi deg et råd, så venter du heller med å kjøpe et nytt skjermkort! Kjøp spillet FØRST! hvis skjermkortet ikke takler spillet slik du mener det skal gjøre, kjøper du deg et nytt et! MEN! ALDRI KJØP DEN NYESTE VAREN! Den er ALLTID alt for dyr, og ikke mye bedre enn de tidligere "svakere" utgavene... Selv sitter jeg og ruger på et 9600xt som er sinnsykt bra! (for meg altså) Men det er ikke alltid skjermkortet som betyr alt! Hvilken prosessor og hvor mye minne har du??? Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Har 2,6 ghz + 1024 mb ram. Er enig med deg om at hysteriet har tatt av. Skrev noen ord om det i forumet for grafikkort. Oj, det ble mange reaksjoner! Lenke til kommentar
BiGG- Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 når er det egentlig HL2 kommer? Er så mange forskjellige datoer ... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Har 2,6 ghz + 1024 mb ram. Er enig med deg om at hysteriet har tatt av. Skrev noen ord om det i forumet for grafikkort. Oj, det ble mange reaksjoner! Da er det nok ganske sikkert at du klarer både DOOM3 og HL2 fint! Det er jo bare å vente! DOOM3 kommer den 3. August (ikke den 13.) Så, hvis maskinene din klarer DOOM3 fint, klarer den HL2 utmerket! Endret 21. juli 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Hvordan teller man egentlig FPS? Må man ha et program for det? Ser man f.eks. gjør det i Battlefield. I tillegg er det masse instillinger jeg aldri har skjønt meg på Har latt det stå på standard. Men det kunne vel være verdt å justere på det. Det er noe bilineær og tri-et eller annet. Har aldri skjønt poenget med det. Spillprodusentene skulle informert mer om det. Jeg er vel forhåpentligvis ikke den eneste grønnskollingen her ute Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hvordan teller man egentlig FPS? Må man ha et program for det? Ser man f.eks. gjør det i Battlefield. I tillegg er det masse instillinger jeg aldri har skjønt meg på Har latt det stå på standard. Men det kunne vel være verdt å justere på det. Det er noe bilineær og tri-et eller annet. Har aldri skjønt poenget med det. Spillprodusentene skulle informert mer om det. Jeg er vel forhåpentligvis ikke den eneste grønnskollingen her ute For å oppnå optimal ytelse velger du trillienear Du er langt ifra den eneste grønningen! *hint hint* Men det med FPS betyr Frames/Second... Frame= bilde... Så, har du 100 FPS ser du 100 bilder i sekundet... Men slike ting er ikke noe å bry seg om, annet enn på cs... Hvis du feks får under 30 FPS på et spill (som er en del mer krevende enn cs da) Kan du oppnå små laggs eller hakking... Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 hehe, skjønte at det betyr frames/second, men det skulle vært interesant å teste det selv på noen spill, bare for å se. Kanskje overklokking av et 9600 pro blir det neste for undertegnede Mener å huske at det er programmer å laste ned, som kan brukes til overklokking av grafikkortet. Men det er vel sikkert gått ut på datostemplingen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Det jeg frykter mest, er at HL2 spilles gjennom på kort tid, og at det ikke kommer noen mods på lang tid. Kan avskrive at Half Life 2 blir kort. Har ikke kilden her nå, men da Half Life 2 ble annonsert for 1år siden ble det lovet ca. 40t gameplay for en vanlig gamer. De som har spilt en del vil nok klare det på ca. 20-25t. Kan så vidt huske at Valve også sa at spillet er blitt nesten dobbelt så langt nå etter 1års arbeid. Ikke sikker på det for jeg har ikke den kilden her nå heller... Men iallfall, HL2 kommer til å bli lengre enn gjennomsnittet på FPS spill. Og angående mods, det er MANGE mods under utvikling allerede. Når SDK'en blir sluppet vil det kommer enda flere garantert. Selv vil Valve gi ut Source konverteringer av hele Half Life serien. Dvs. Half Life, Oposing Force, Blue Shift, Day of Defeat og Counter Strike. Så det er mye å gleder seg til. Jeg skal iallefall spille gjennom Half Life igjen med Source motoren Endret 21. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
halola Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 [iC' date=21/07/2004 : 15:58] Det er jo bare å vente! DOOM3 kommer den 3. August (ikke den 13.) Eh? Hvor har du sett det? Lansering er så vidt jeg vet fredag den 13. aug i Norge. Men man kan jo sikkert bestille fra en nettbutikk å få den litt tidligere ellerno? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 når er det egentlig HL2 kommer? Er så mange forskjellige datoer ... Spillet går nok gull i august. Men du ser nok ikke spillet før i september/november Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) [iC' date=21/07/2004 : 15:58] Det er jo bare å vente! DOOM3 kommer den 3. August (ikke den 13.) Eh? Hvor har du sett det? Lansering er så vidt jeg vet fredag den 13. aug i Norge. Men man kan jo sikkert bestille fra en nettbutikk å få den litt tidligere ellerno? Gamespot.com... har ingen link, men det er bar å gå inn der å lete litt... PS: DOOM3 kommer til England 6. August, og det er FAKTA!!! Endret 21. juli 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 [iC' date=21/07/2004 : 18:28] [iC' date=21/07/2004 : 15:58] Det er jo bare å vente! DOOM3 kommer den 3. August (ikke den 13.) Eh? Hvor har du sett det? Lansering er så vidt jeg vet fredag den 13. aug i Norge. Men man kan jo sikkert bestille fra en nettbutikk å få den litt tidligere ellerno? Gamespot.com... har ingen link, men det er bar å gå inn der å lete litt... PS: DOOM3 kommer til England 6. August, og det er FAKTA!!! Det beste er vell å snakke om lanseringen her i Norge, som er den 13.august! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå