haglemann Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Noen der ute som har/har hatt Abit KT7 raid som kan svare på et enkelt spørsmål: Skal hd stå på IDE1 eller må den stå på IDE3 for å kunne utnytte ATA 100? Når jeg setter hd på IDE3 er det ingen problemer med å formattere og bruke den fra DOS.. Men Win2k-installasjonen sier den ikke finner hd, og Win98-intstallasjonen låser seg. Har også prøvd å installere hd med filene fra IBM, uten at det hjalp. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 abit kt7a har ata 100 på alle kontrollerene tror ikke din har det du må bruke raid kontrolleren Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 jeg har ABIT KT7a RAID hovedkort... Er ikke helt sikker på om det har noe å si om den står i ide1 eller 3...men jeg tror den skal stå i nr1 sansynligvis, vist jeg ikke tar helt feil, men vist du ikke finner hardisken i ide1 så blir det litt vanskelig.. ar hatt en del problemer med det hovedkortet når det gjelder å finne hardisker, en gang skulle jeg hive på en gammel 1.2GB harddisk men han fant da bare den og ikke 80GB hardisken, men når jeg tok den ut så fant han ikke noen, det ble fixa etter en stund med mye knøling, men jeg har av og til enda problemer med å finne hardisker, men nokk om mine problemer, hva var problemet ditt? ja nå husker jeg......jeg vet ikke hva du skal gjøre. bare knot og mekk litt så går det sikkert bra..... Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 jeg har ABIT KT7a RAID hovedkort... Er ikke helt sikker på om det har noe å si om den står i ide1 eller 3...men jeg tror den skal stå i nr1 sansynligvis, vist jeg ikke tar helt feil, men vist du ikke finner hardisken i ide1 så blir det litt vanskelig.. ar hatt en del problemer med det hovedkortet når det gjelder å finne hardisker, en gang skulle jeg hive på en gammel 1.2GB harddisk men han fant da bare den og ikke 80GB hardisken, men når jeg tok den ut så fant han ikke noen, det ble fixa etter en stund med mye knøling, men jeg har av og til enda problemer med å finne hardisker, men nokk om mine problemer, hva var problemet ditt? ja nå husker jeg......jeg vet ikke hva du skal gjøre. bare knot og mekk litt så går det sikkert bra..... Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Men hva kommer det da av at Win2k-installen ikke finner hd, når alt ser fint ut under oppstart og formattering? Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Jeg har altså ikke kt7a, men den første versjonen av kt7 raid - som tydeligvis ikke støtter ATA100 på IDE1. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 du må legge til raid driverene under instalasjonen eller du kan gjøre det etter på men da må du bruke vanelige kontrolleren.. husker ikke hva kontrolleren heter uinstalert er noe med masive storeage kontroller lr.no Lenke til kommentar
henna Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg har KT7-Raid kortet. ID1 og ID2 støttet kun ATA66. For å få ATA100 må du koble deg til Raid kontrolleren på ID3 eller ID4. Du må da "finne" HDD i HPT370 oppsettet (biosen til raid kontrolleren). Når det gjelder innstallasjonen av Win2000 så hadde jeg det samme problemet. Jeg tror kanskje det var et bios problem den gangen jeg prøvde å innstallere win2000. Du kan prøve å oppdatere biosen til siste versjon. Se også følgende side. Dette er en omfattende faq på KT7 HK. Jeg bruker nå winXP. http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå