stalemate Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Har tegnet ut noen ideer til det nye kabinettet mitt... hva tror dere om dette? (klikk for større versjoner av bildene) Oversiktsbilde- for å sette det i perspektiv - blir ca 30 cm bredt, 50 dypt og 50 høyt. Deler det av midt på - det ene kammeret har vannkjølinga, det andre selve maskina. lysegrønn - placeholder for hovedkortet, mint: Cdrom'er - grønn PSU lysegrønn - placeholder for vanntank, mint : vannpumpe, grønn PSU Fronten med uttak til cd'rom og viftestyring (vanskelig å se, rett under nederste cd'rom) Slot'en under er inntaket til luftinga - en idè jeg har hatt om å plassere viftene i enden av en tunell med lydfeller for å redusere støy - som vist under: To 120mm vifter her - lavhastighets. Når det gjelder bakplata og dørene er de ikke helt klare enda - men radiator blir plassert i vannkjølingskammeret bakerst, med 2 120mm vifter på (schwær sak). Jeg er enda ikke helt enig med meg selv hvordan jeg vil plassere harddiskene - ideer? Dørene vil åpne seg som måkevingene på de gamel merc'ene(hengsla innvendig øverst, og ha et plexiglassvindu som går opp hele veggen og deler av taket. Hvordan bøyer jeg plexi? Noen som har tilbakemeldinger ? Hvordan går det å ha PSU nederst bakerst? [edit: leif] Endret 21. juli 2004 av stalemate Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 så egentlig jæ* bra ut.. klarer du å lage det like bra som på bildet så blir det muligens ganske bra.. du bøyer plexi ved å varme det opp.. hvis du skal bøye det burde du velge lexan i stede for plexi.. det er mye lettere å jobbe med.. Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Det ser bra ut dette ja du bøyer plexi ved å varme det opp.. hvis du skal bøye det burde du velge lexan i stede for plexi.. det er mye lettere å jobbe med.. pluss at plexiglass knekker lettere enn lexan også Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 likte den lufteslot greien du hadde planlagt der, men selve åpningen foran er ikke stor nok, ut ifra det jeg ser på bildene. hvis du har en så tynn slot, vil det bli mer bråk av det. og her snakker jeg av erfaring... gjør sloten noen få millimeter tykkere, så skal det gå greit. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Så ikke så dumt ut det nei! Plexi er langt i fra vanskelig å bøye, og med tanken på at lexan er flere ganger dyrerer enn plexi så burde det ringe en bjelle. Klarer fint sterke buer og 90 graders vinkler, men de må tas med forsiktighet, og med tiden til hjelp. Tar man i og sliter så knekker det garrantert! Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Takk for positiv tilbakemeld. Hvor får man egentlig tak i lexan/plexi ? - priser ? Noen som vet om noen guide for å jobbe med plexi? Blir et voldsomt pes å få rett overflate - må ha tre innerst - noen som har noen gode lakkeringsguider? Regner med å bruke halve indre mongolias spakkelbudsjett før jeg legger på grunning osv, men det hadde vært ok å vite noe mer vitenskaplig rundt det. ***disclaimer*** Vil også presisere at fargene brukt på tegningene er kun som eksempel, og representerer på ingen måte tegnerens legning eller det ferdige produktet ***disclaimer*** Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Dette så jo knallbra ut, men *feilpostet*?? Ber nesten om at en moderator flytter denne posten til worklogs! Plexi får du tak i hos nærmeste byggmaker/maxbo/byggkjøp osv. Prisen kommer an på tykkelse, men sist jeg snakka med en snekker jeg kjenner så sa han at det koster 470 for kvadratmeteren (3 mm), mens 4mm koster rundt 520 kvm! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 mender er det styggdyrt.. prøv en glassemester.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå