lobster Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har tatt rundt 1600 bilder siden jeg fikk kameraet mitt torsdag ettermiddag.(Det er så alt for lett å gå bersherk med kameraet) e første dagene brukte jeg skjermen mye men de siste dagene har jeg nesten ikke benyttet skjermen i det hele tatt. Overføring av bilder skjer for det meste med egen kortleser. Jeg har måttet lade batteriet 2 1/2 ganger til nå. og synes det ikke er så imponerende i forhold til det jeg har lest på nettet. I brosjyren står det vel at du kan ta rundt 2000 bilder pr opplading av batteriet. Hvordan står det til med batterilevetiden hos dere andre D70 eiere? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 I brosjyren står det vel at du kan ta rundt 2000 bilder pr opplading av batteriet. Husk at slike brosjyrer er skryt fra ende til annen, og tatt under helt ideelle forhold. Hvis du setter kameraet på stativ og tar bilde av en helt hvit flate i god belysning uten blitz, og kameraet ikke trenger å fokusere eller stille blender mer enn en gang så oppnår du vel kanskje 2000 eksponeringer. Hvis du tar bilder av mye rart så må kameraet og linsen jobbe mye med stor lukkertid, fokusering, justering av blender m.m. så vil du oppleve varierende levetid pr. opplading. Eks. 2000 bilder tatt med 1/1000sek i lukkertid gir totalt 2 sekunders åpning på speilet. 2000 bilder tatt med 1/60 sek i lukkertid gir totalt 33 sekunders åpning på speilet. Altså har det gått med mer kraft fra batteriet for å holde speilet oppe. Hvis du har ett minnekort som er tregt så vil det gå med mer kraft fra batteriet for å skrive til dette. Testen hos akam klarte å presse 3400 bilder på en lading. Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Se diskusjon om det samme på foto.no: http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTr...ne=&bokmerker=0 Jeg tar nok i snitt i alle fall 500 bilder før jeg må lade opp batteriene. Egne og kameraets. Endret 21. juli 2004 av kai_frode Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har tatt rundt 1600 bilder siden jeg fikk kameraet mitt torsdag ettermiddag.(Det er så alt for lett å gå bersherk med kameraet) e første dagene brukte jeg skjermen mye men de siste dagene har jeg nesten ikke benyttet skjermen i det hele tatt. Overføring av bilder skjer for det meste med egen kortleser. Jeg har måttet lade batteriet 2 1/2 ganger til nå. og synes det ikke er så imponerende i forhold til det jeg har lest på nettet. I brosjyren står det vel at du kan ta rundt 2000 bilder pr opplading av batteriet. Hvordan står det til med batterilevetiden hos dere andre D70 eiere? Jeg har tatt ca 2000 bilder siden fredag når jeg fikk kameraet og ladet da opp batteriet med en gang og battariindikatoren viser over halv ennå. Batteriet kommer til å vare lenger også når det får gått seg til med noen oppladninger! Hadde 300D for en stund siden og der kunne jeg ta 1000-1200bilder før batterit var helt tomt.. 10D og 300D som er litt "eldre" har mye dårligere batterilevetid,der MÅ du ha ett batterigrep med 1 ekstra batteri! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg får ca 5-600 bilder pr lading med litt blitsbruk og en hyppig bruk av skjermen. Hvis man slår av image review og noen andre justeringer så vil man kunne ta betydelig flere bilder. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Har D70 og synes batteritiden er fantastisk! Kan ikke huske sist jeg ladet... Kanskje pga jeg ikke knipser helt villt pga. tar alt i .raw og har bare 1x512mb Lenke til kommentar
lobster Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Hmm, da er jeg uheldig med batteriet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå