Gå til innhold

L885 vs V210S

hasoere

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe enten Eizo L885 eller Viewsonic V210S. Eizo'en er ca 3000 kr dyrere og etter som jeg har skjønt er den en del hakk vassere. Men så ser jeg at Eizo'en er VA og Viewsonicen er S-IPS. Dette skulle vel tilsi at Viewsonicen er bedre til spill og film? Noen som vet om dette stemmer?

Mvh

Håvard Sørensen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viewzonicen knuser Eizo'n i spill

Viewsonicen benytter identisk panel som NEc 2080 ux+ :)

Akkurat. Det var det jeg tenkte. Spørs om ikke det blir en viewsonic! NEC'en koster jo skjorta!

Tusen takk for lynraskt svar!

-Håvard

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt meg en Viewsonic 201b hos ITButikken. Valget sto mellom denne og Eizo'en. Fant mange omtaler av begge på ulike nettsteder. Essensen var at Eizo'en er sinnsykt bra på statiske bilder, men ikke så bra på spill/film. Viewsonic er bra på spill/film, men mangler en del på farger og statisk bildebehandling.

Er veldig spent på hva jeg synes selv. Er lovet levering neste uke. Min nåværende skjerm er en noname 17" crt med uklar tekst :p Forventer at overgangen blir stor!

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp bestilt meg en Viewsonic 201b hos ITButikken. Valget sto mellom denne og Eizo'en. Fant mange omtaler av begge på ulike nettsteder. Essensen var at Eizo'en er sinnsykt bra på statiske bilder, men ikke så bra på spill/film. Viewsonic er bra på spill/film, men mangler en del på farger og statisk bildebehandling.

Er veldig spent på hva jeg synes selv. Er lovet levering neste uke. Min nåværende skjerm er en noname 17" crt med uklar tekst :p Forventer at overgangen blir stor!

Nå har jeg også bestilt viewsonicen fra itbutikken. For meg er bevegelige bilder viktigere enn statiske, så jeg tror nok at jeg har gjort et riktig valg. Dessuten gjør det ikke noe at jeg sparer 3000 kroner...

Btw, har ikke fått noe bekreftelsesmail enda. Tok det lang tid før du fikk din?

-Håvard

Lenke til kommentar

Har fått bekreftet den jeg også nå. Er litt usikker på leveringstiden. Jeg ser at ingen webshoper har den inne. Jeg hørte også med Mamoz, og de trodde det kunne ta laang tid. Det står at de får den inn 5/9 ubekreftet..

-Håvard

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail før jeg bestilte:

Der vil være en leveringstid til Norge på ca. 1 uge.

Mvh.

Anders Boel

ITbutikken A/S

Skrev også i bestillingen at jeg forutsatte at de overholdt dette. Regner med å få beskjed dersom det tar lengre tid.

Lenke til kommentar
Fikk sendingsnummeret fra ITButikken i dag. Det gikk jammen kjappere enn ventet. Regner da med at jeg har den i løpet av neste uke.

De sender fra DK, ikke sant?

Tror de har noe på lager i Norge også, men det meste sendes fra Danmark regner jeg med. Jeg fikk også sendingsnummer i dag, så dette ser lovende ut!

-Håvard

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...