Gå til innhold

Se på dette forslaget til ny pc!

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale på mitt sterkeste å ikke bruke 17 000 på en pc uten skjerm, mus og tastatur. Du får et vanvittig verdi tap viss du kjøper det du har tenkt til å kjøpe.

Mitt råd: kjøp en billigere pc. Eneste som er viktig forløpig er skjermkort.

amd 64 prosessorene er fortid nå straks igjenn siden amd har tenkt til å skifte socket. Så er waste of money!

kjøp heller billigere pc fks 2 x 250 gb seagate og 1024 ddram pc3200 viss du syns det er nødvendig. Er det gaming så heller kjøp 512 ram med litt høyere frekvens. ;) amd 2500 skulle holde lenge viss du klokker den til 3200

med en god kjøler og sunn fornuft skulle det gå fint ;)

men its not my money :p

Amd har jo nettopp skifta socket, OG han har jo bestilt den nye socket'en, følg med litt, denne pc'n er værdt 17k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest litt her og på Øyvind sin tråd grisa jeg til med:

12159 Zalman CPU Vifte Socket A/478/754 CNPS7000A-CU CNPS7000A-Cu

11289 Western Digital Raptor 74GB S-ATA WD740GD 8MB cache 10000RPM

13148 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED ADA3500AWBOX Socket 939 512KB cache

13260 NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern 8X dual layer hvit, bulk

13004 OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum OCZ4661024EBDCPE-K PC-3700 2x512MB (3-3-2-8) 466MHz.

13162 Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 GA-K8NSNXP-939 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/

Kabinett: Lian Li Tower

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL

Strømforsyning: MIST 550W

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP

Hodetelefoner:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHPC155USB

Grafikkkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB GS

Valgte nvidia denne gangen pga BFV og BF er optimalsiert for nvidia. Har 9800 pro nå som er ok men har noen "bugs" som irriterer i disse spilla.

Nå gleder jeg meg til å komme hjem fra offshore på tirsdag og hente det på Posten :w00t:

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale på mitt sterkeste å ikke bruke 17 000 på en pc uten skjerm, mus og tastatur. Du får et vanvittig verdi tap viss du kjøper det du har tenkt til å kjøpe.

amd 64 prosessorene er fortid nå straks igjenn siden amd har tenkt til å skifte socket. Så er waste of money!

kjøp heller billigere pc fks 2 x 250 gb seagate og 1024 ddram pc3200 viss du syns det er nødvendig. Er det gaming så heller kjøp 512 ram med litt høyere frekvens. ;) amd 2500 skulle holde lenge viss du klokker den til 3200

Huh? Verditap og data finnes ikke i samme ordbok, alt av datautsyr faller i verdi.

Du vil sikkert se at jeg opprinnelig gikk for et 754 system til rundt 17 k, men ombestemte meg for å satse på 939 + dyrere skjermkort og minne, og det koster meg :bare: et par k ekstra.

Dessuten har jeg allerede 2 skjermer + 3 tastatur + 3 mus = intellimouse e 4.0 og 3.0 og logitech mx500, cambridge soundworks surroundsystem etc etc.

Jeg skal bare et nytt grunnsystem som sparker litt.

Waste of money? Seff er det mye penger, men det er mine penger - og hvis du mener socket 939 m amd athlon 64 3500+ straks er fortid, så er vi veldig uenige! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okey. Da er systemet oppe og går. Alt fungerer helt topp!

Kudos til Netshop for god service, rask levering og tydeligvis en utmerket jobb med montering. :thumbup:

Ikke for å skryte.. men jeg har et stort glis om munnen nå. Er man nerd, så er man nerd. :p

Lenke til kommentar

ja vel hva mente du med dette da??

Lenke til kommentar

Neinei, AMD 64 er fremtiden da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...