Radial Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Hmm tenker jeg heller satser på et 939 system, med Gforce 6800 Ultra. Da tenker jeg på dette oppsettet: Kabinett: Cooler Master WaveMaster Strømforsyning: Thermaltake Silent 560W Hovedkort: Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 Cpu: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Skjermkort: GeForce 6800 Ultra Minne: OCZ 1024MB PC-3700 Disk1: Seagate B 200GB Disk2: Western Digital Raptor 36GB S-ATA- 8MB cache 10000 RPM DVD: NEC DVD-brenner ND-2500 **Edit: Fjerna Floppy **Edit: Fjerna eksternt lydkort Det blir litt over 20 storinger, men kanskje like best å satse fremtidsrettet når man alt skal ut med så mye penger? Kommentarer? Endret 21. juli 2004 av Radial Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 ser veldig bra ut men du trenger ikke lydkort, intregrert holder Lenke til kommentar
Radial Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Det er stor forskjell mellom 36 giggern og 74 giggern som Simen1 er inne på. 74 giggern har ikke bare bedre "plass" den er også overlegen i ytelsen edit: med 17 k hadde jeg vurder socket 939 hvis jeg var trådstarter. Integrerte lydkort holder ofte i massevis Heheyy, der kom Dahle meg i forkjøpet Må innrømme at jeg kikket littegranne på oppsettet ditt.. Ja jeg tenker 939 er mer fornuftig. Og mener du at jeg kan droppe det lydkortet og satse på det integrerte? Lenke til kommentar
Radial Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 ser veldig bra ut men du trenger ikke lydkort, intregrert holder Hehe... ok da fikk jeg svar på det også da. Takk takk for alle tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 hvor mye koster vidundret du kjøper Lenke til kommentar
Radial Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Ca kr 21000... men jeg tenkte at skal jeg først legge i 17000, så kan jeg putte på litt mer for å bli helt fornøyd. Men billig er det jo ikke. Endret 21. juli 2004 av Radial Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 tips kabb: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2615 tips dvd brenner: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3159 brennern er dual layer, kabbet er vinner av så og si alle tester den er med i + at den har 120 mm vifter. Hadde dessuten slengt inn 74 giggern til WD raptor, da den er bedre enn den du har satt opp... Floppy ? Vi er i 2004 hadde også vurdert denne cpu kjølern: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3669 Men det er da min mening.... Lenke til kommentar
Radial Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) tips kabb: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2615 Det ser ganske fett ut ja. Mulig jeg velger det. 45 kr billigere også! Eh hva har det å si at brennern er dual layer? Endret 21. juli 2004 av Radial Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Eh hva har det å si at brennern er dual layer? Dual Layer betyr at brenneren også kan skrive til DVD-plater med høyere kapasitet enn de vanlige DVD-platene. Dvs. ca 8,5GB (?) i stedet for de vanlige 4,7GB Slike plater er ennå ganske dyre, men brenneren støtter i hvertfall det om du skulle få lyst til å brenne slike plater nå eller når de faller i pris. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Skjønner. Kan vel være det samme i så fall. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Ja, tror jeg ville vurdert en MSI K8N Neo2 Platinum som gikk ut med gullmedalje på anandtech for beste 939 hovedkort og smekka på en 939 prosessor og litt OCZ eller Corsair minne. Hvertfall når du først skal ut med 17k Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 han skal også ha spill på raptor disken Tror det skal holde godt med en 36gb disk uansett. Nå ja, har blitt alt for lite for meg ihvertfall (har dette...) Måtte flytte spillene over på en annen hd. Har programmer på den også da... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) han skal også ha spill på raptor disken Tror det skal holde godt med en 36gb disk uansett. Nå ja, har blitt alt for lite for meg ihvertfall (har dette...) Måtte flytte spillene over på en annen hd. Har programmer på den også da... Kan ikke du gjøre en liten undersøkelse for oss andre: Trykke "egenskaper" på mappen til de forskjellige spillene og programmene og fortelle hvor mye plass de forskjellige tingene tar. (Jeg lurer fælt på hvordan du har klart å bruke opp 36GB). En alternativ (og kanskje bedre) metode er å vise et screenshot av disken fra det geniale programmet "Spacemonger". Endret 22. juli 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 han skal også ha spill på raptor disken Tror det skal holde godt med en 36gb disk uansett. Nå ja, har blitt alt for lite for meg ihvertfall (har dette...) Måtte flytte spillene over på en annen hd. Har programmer på den også da... Kan ikke du gjøre en liten undersøkelse for oss andre: Trykke "egenskaper" på mappen til de forskjellige spillene og programmene og fortelle hvor mye plass de forskjellige tingene tar. (Jeg lurer fælt på hvordan du har klart å bruke opp 36GB). En alternativ (og kanskje bedre) metode er å vise et screenshot av disken fra det geniale programmet "Spacemonger". Selv har jeg en 40GB partisjon med spill, den er fullpakka (320MB ledig), Jeg har sikkert 10 spill som jeg ikke har spilt på 1/2 år, så jeg har kanskje 25GB med spill som jeg spiller nå og da. Dessuten vil kommende spill bli større og større, så en litt større disk er ikke å forakte. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Hmm ja det er nettopp det. Det er jo også et spørsmål om økonomi her, selv om det kanskje ikke ser sånn ut. En plass må jeg sette grensa, ellers kommer prisen helt ut av kontroll til slutt Er litt i tenkeboksen enda. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Da er ting og tang bestilt. Salige skaper som jeg gleder meg Takk til alle som kom med tips! Endret 22. juli 2004 av Radial Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Floppy ? Vi er i 2004 Kjekt å ha når en skal legge inn SATA driverne (ja desverre er det slik i 2004 (untatt for Intel brikkesett)) Lenke til kommentar
Radial Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) hva bestilte du? Kabinett: Cooler Master Wave Master Kabinett Sort Aluminium u/ power ATX - det var enten dette eller ditt Tsunami forslag. Cointoss egentlig.. Strømforsyning: Thermaltake Silent 560W Silent Purepower Serie Sort - bør holde i massevis. Hovedkort: Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 - ikke særlig tvilsomt... Cpu: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED - vurderte å gå høyere opp f.eks 3800+, men det ble litt vel dyrt.. Skjermkort: Gigabyte GeForce 6800 Ultra - skifter fra ATI Radeon 9800 Pro til GeForce sitt nye powerhouse. Vurderte lenge å gå for billigere X800 Pro, men for ca 1 k extra ble det altså 6800 Ultra som visstnok yter en del bedre. Nokså spent på dette kortet, men bør være verdt prisforskjellen ned til X800 Pro. Disk1: Seagate 120GB S-ATA 7200RPM - jeg kunne seff tatt 200 giggern, men jeg vet selv at jeg neppe klarer å fylle så mye, og jeg ville spare littebitt der det var mulig Disk2: Western Digital Raptor 36GB S-ATA - her vurderte jeg lenge å satse på 74 giggern, men den er jo litt dyrere da.. Minne: OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum PC-3700 2x512MB 466MHz - Ikke spesielt i tvil her nei... Floppy: Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort - kanskje unødvendig ja, men kan være kjekt å ha. DVD: NEC DVD-brenner ND-2500 - kunne seff tatt dual layern i stedet, men det spiller neppe så stor rolle for mitt bruk. Alt i alt så tror jeg dette bør være en kraftpakke som holder en stund, skjønt det har jeg sagt før også.. Endret 22. juli 2004 av Radial Lenke til kommentar
MasterOle Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg vil anbefale på mitt sterkeste å ikke bruke 17 000 på en pc uten skjerm, mus og tastatur. Du får et vanvittig verdi tap viss du kjøper det du har tenkt til å kjøpe. Mitt råd: kjøp en billigere pc. Eneste som er viktig forløpig er skjermkort. amd 64 prosessorene er fortid nå straks igjenn siden amd har tenkt til å skifte socket. Så er waste of money! kjøp heller billigere pc fks 2 x 250 gb seagate og 1024 ddram pc3200 viss du syns det er nødvendig. Er det gaming så heller kjøp 512 ram med litt høyere frekvens. amd 2500 skulle holde lenge viss du klokker den til 3200 med en god kjøler og sunn fornuft skulle det gå fint men its not my money Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå