Gå til innhold

Gjenger på kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1/4", er ikke det diameteren på hullet? Og er det ikke samme gjengefeste på alle kamera? Jaja.

Jeg ser at alle bolter som er å få kjøpt oppgir gjengene i Mx, hvor x er et numer. Hva skal jeg kjøpe for at det skal passe inn i et kamera?

Lenke til kommentar
1/4", er ikke det diameteren på hullet?

Jeg ser at alle bolter som er å få kjøpt oppgir gjengene i Mx, hvor x er et numer. Hva skal jeg kjøpe for at det skal passe inn i et kamera?

1/4" er tommer og passer ikke med Mx som er i millimeter.

1/4" er diameteren på hullet, hvor en skrue med 1/4" (kvart-tom) vil passe. Hvilken gjengestigning det skal være på disse tommeskruene vet jeg ikke. Ta med kameraet i en jernhandel som har tommeskruer og finn en som lett går inn i hullet på kameraet.

Vet ikke helt hva du skal, men hvorfor bruke mye energi på dette når det finnes kamerastativer og annet som er tilpasset 1/4"?

Lenke til kommentar

Dette er et webkamera som skal monteres i vinduskarmen, for permanent montasje. Derfor blir det ikke særlig praktisk med et stativ.

Planen er å spikre en planke tvers over vinduskarmen, og montere webkameraet med en passende bolt på denne. Det blir den mest ellegante løsningen.

Hvis dere er interessert kan jeg legge ut arbeidstegninger her.

Lenke til kommentar
spikre en planke tvers over vinduskarmen, og montere webkameraet med en passende bolt på denne. Det blir den mest ellegante løsningen.

Tja, mulig. Synes nå selv at ferdige produkter er det mest elegante.

Lømorks Foto har stativer og klemmer som løser jobben like kjapt.

Ministativ: Jessops Flexipod Kr. 59,-

Bordklemme: Jessops (Tripod/clamp) Kr. 185,-

REF: http://www.lomorks.no/stativ/trispes.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...